Skocz do zawartości

[do 3000 zł] rower wyprawowy, długie dystanse


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,
Szykuję się do zakupu roweru na dłuższe wyprawy, pierwsza szykuje się w maju około 2 tys km. Byłabym za opcją nowego roweru. 70% szosa, 30% las i łąki. Coś sensownego możecie polecić? Na jaki osprzęt zwrócić uwagę? Trochę wypadłam z tematu na pare lat, ale przy moim poprzednim Krossie Deore i Alivio dawały radę.

Za każdą radę i propozycję sprzętu serdeczne dzięki! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wyprawy to albo treking albo cross + wyposażenie dodatkowe (błotniki, bagażnik itp.)

 

Damki

Unibike EXPEDITION LDS

http://unibike.pl/expeditionlds.php

 

Unibike Viper LDS

http://unibike.pl/viperlds.php

 

Romet Gazela 4

http://www.romet.pl/Rower,GAZELA_4,10,700,701,14466,2016.html

 

Romet Gazela 4.0 2015

http://www.romet.pl/Rower,GAZELA_40,10,679,680,14111,2015.html

 

Romet Orkan 4.0 D

http://www.romet.pl/Rower,GAZELA_40,10,679,680,14111,2015.html

 

Nie patrz na ceny katalogowe, w sklepach powinny być niższe ze względu na zimę 15 do 30 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepiej jakiś crossowy (lub coś bardziej w kierunku hybrydy) a po zakupie go doposaż (bagażnik, jak chcesz to błotniki itp)

Trekkingowy raczej sobie odpuść, bo będziesz woził kupę balastu. Wiem, to z własnego doświadczenia :) bo właśnie mój trekking stał się crossem a mnie zostało pełno niepotrzebnych części...

Jeżeli głównie szosa, to może bez amortyzatora? ja też poleciłbym Ci coś na V-kach :) ze względu na lekkość oraz łatwość ewentualnej naprawy w trasie.

 

http://skiteam.pl/rowery/7241-rower-cube-747000-sl-road.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damki odpadają na dzień dobry, jeździłam już na damce i po prostu na dłuższe trasy mi się nie sprawdza i mam problem z pomieszczeniem całego sprzętu na rowerze :) Rama męska o wiele bardziej wygodna.

Chyba bardziej bym poszła w kierunku tego Cube. Doposażać w błotniki i bagażnik będę na pewno ze względu na sakwy. A V-ki obowiązkowo, już się przejechałam na hydraulicznych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A V-ki obowiązkowo
bardzo słusznie :) chociaż na pewno wielu na forum się z tym nie zgodzi...

 

obecnie niestety ciężko jest znaleźć porządny rower na v-kach, bo już nawet prawie najniższych klasach montują tarcze... takie wymagania rynku.

Jeżeli jednak dysponujesz kwotą około 3k, to możesz poszukać czegoś właśnie od Cube,

 

może Trek:

http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/miejskie/fitness/fx/7-3-fx/p/1327010-2016

 

kreidler:

kreidler.pl/katalog/rower-trekkingowy-raise-rt-light-shimano-acera-27-speed/

 

kellys:

http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/cross/phanatic-10-silver/silver#.VsToI-bpzzc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Damki odpadają na dzień dobry, jeździłam już na damce i po prostu na dłuższe trasy mi się nie sprawdza i mam problem z pomieszczeniem całego sprzętu na rowerze Rama męska o wiele bardziej wygodna. Chyba bardziej bym poszła w kierunku tego Cube. Doposażać w błotniki i bagażnik będę na pewno ze względu na sakwy. A V-ki obowiązkowo, już się przejechałam na hydraulicznych

 

Jeśli to możliwe, to proponuję nieco zwiększyć budżet i zakręcić się koło Kony Sutra. Nie ma hydrauliki, tylko pewne i sprawdzone tarczowe mechaniki. Rasowa wyprawówka.

 

To rower na lata, więc naprawdę warto rozważyć "podkręcenie" budżetu. 

 

http://www.konaworld.pl/menu,138,sutra

 

 

Aaa...byłbym zapomniał... Jest jeszcze Author Ronin (podobno jeszcze bardziej nieosiągalny ;) ).

 

http://velo.pl/rowery/gravel/author/ronin-2016

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapoznaj się z Radon TCS 7.0 HS11 dobry napęd Deore i XT 30 biegów , sprawdzone hamulce Magura HS11 , przyzwoita waga 15 kg , lampa + dynamo w piaście model z 2015 roku za 600 euro http://www.bike-discount.de/de/kaufen/radon-tcs-7.0-hs11-238873 cena modelu na rok 2016 to już 850 euro http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/urban/trekking/trekking-comfort-series/tcs-70-hs11/ bardzo dobra ocena w niemieckich testach http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Uu-zmWRre0IJ:www.gudereit.de/fileadmin/templates/img/unternehmen/testergebnisse/RADt_0313_Test_Leichte_Trekkingraeder.pdf+&cd=5&hl=pl&ct=clnk&gl=pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapoznaj się z Radon TCS 7.0 HS11 dobry napęd Deore i XT 30 biegów , sprawdzone hamulce Magura HS11 , przyzwoita waga 15 kg , lampa + dynamo w piaście model z 2015 roku za 600 euro Radon TCS 7.0 HS11 kaufen | Bike-Discount cena modelu na rok 2016 to już 850 euro

 

Ten rower ma hamulce Magura HS11 to hample hydrauliczne na klocki, koleżanka chce albo z v-kami albo można ewentualnie polecic jeszcze tarczowe mechaniczne.

Damki odpadają na dzień dobry, jeździłam już na damce i po prostu na dłuższe trasy mi się nie sprawdza i mam problem z pomieszczeniem całego sprzętu na rowerze :) Rama męska o wiele bardziej wygodna.

 

Chyba bardziej bym poszła w kierunku tego Cube. Doposażać w błotniki i bagażnik będę na pewno ze względu na sakwy. A V-ki obowiązkowo, już się przejechałam na hydraulicznych ;)

 

Wersja męska z v-kami :-)

Viper GTS http://unibike.pl/vipergts.php

 

Co do hydraulików to może miałaś do czynienia wadliwymi albo z niskiej grupy stąd ta awersja.

 

Swoja droga kolega welend podał b. fajny rowerek. Ten Cube wygląda całkiem ciekawie taki rower fitnesowy z oponami które w lekkim terenie powinny dać radę. jedynie napęd jest szosowy: korba 50T i 34T pytanie czy w terenie wystarczy przełożenie 34-32.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia minie skąd w Polsce bierze się niechęć do hamulców hydraulicznych? Od blisko dziesięciu lat spotykam na wyprawach w Skandynawii rowerzystów z całej Europy, którzy przemierzają tysiące kilometrów na rowerach z hamulcami hydraulicznymi i nigdy nie słyszałem, aby byli z nich niezadowoleni najczęstsze problemy mają z napędem i wtedy pada magiczne słowo Rochloff jako marzenie napędu na długie trasy w obładowanym bagażami rowerze. Przecież hamulce hydrauliczne nie zostały stworzone, aby przysparzać problemy tylko po to, żeby działały sprawnej i były niezawodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zastanawia minie skąd w Polsce bierze się niechęć do hamulców hydraulicznych?

 

napiszę Ci jak ja to widzę. Mnie nie chodzi o niechęć, po prostu dla mnie v-ki to banalny w swojej prostocie system hamowania. I to właśnie (przynajmniej dla mnie) jest jego przewagą nad hydraulikami :) Wiesz, shimano wprowadziło np. przerzutki elektroniczne i one (mimo, że z pewnością są szybsze, dokładniejsze itp) to mnie też nie przekonują :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to możliwe, to proponuję nieco zwiększyć budżet i zakręcić się koło Kony Sutra. Nie ma hydrauliki, tylko pewne i sprawdzone tarczowe mechaniki. Rasowa wyprawówka.

 

To rower na lata, więc naprawdę warto rozważyć "podkręcenie" budżetu. 

 

 

Z wielką chęcią, niestety to maksymalny budżet jaki posiadam na zakup roweru ;) Niestety studenckie życie+ praca więcej mi nie dadzą, a fajnie by było jeszcze mieć jakieś pieniądze na samą wyprawę :D Choć rowery bardzo zacne i jeśli dorobię się już swoich milionów to z chęcią zainwestuję.

 

Jeśli chodzi o hydrauliki to po prostu też ich nie chcę ze względu na cenę jaką daje na rower. Jestem świadoma tego, że może to być słabej jakości, więc wolę już proste V- ki.

 

fotofx- trochę mnie zainspirowałeś do poszukania roweru na "zachodnich" stronach. Porównałam z polskimi cenami i przebitka jest niezła, czasem i pare stówek drożej u nas wychodzi. Szukam ciągle namiętnie swojego wymarzonego

 

Rozmyślam nad tymi rowerami, które mi podesłaliście:

http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/miejskie/fitness/fx/7-3-fx/p/1327010-2016

http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2016/cross/phanatic-10-silver/silver#.Vsdm-lImHs9

http://unibike.pl/vipergts.php

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, z polecenia dostałam namiar do sklepu na miejscu u siebie. Wpadło mi kilka w oko, co o nich sądzicie?

http://www.interski.pl/offer/rower-sportster-30_1306
http://www.interski.pl/offer/rower-sportster-40_1308
http://www.interski.pl/offer/rower-sportster-50_1309
http://www.interski.pl/offer/invite_747

Jakby może coś się Wam rzuciło w oko na tej stronie innego to też będę wdzięczna za podsunięcie :)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie warto, doplacajac 300 złotych do orkana 5.0 masz kilkukrotnie lepszy osprzęt. Ba, nawet płacąc 1800 za 4.0 zyskujesz dużo lepsze bebechy.

Kupiłem ostatnio 5.0, rower naprawdę fajnie jeździ, osprzęt bezkonkurencyjny w tej cenie. Zamawiasz sobie z allegro, gwarancja podbita, rower wyregulowany, wystarczy kilka elementów złożyć i po sprawie.

Dawanie Altusa w rowerze za 2 tysie to kpina, miałem te przerzutki kiedyś w rowerze z marketu za niecałe 500zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Orkan kusi. Rama 21" będzie ok przy wzroście 177?

Podaj długość nogi, abyśmy wiedzieli jakie są twoje proporcje miedzy dł. nóg i tułowia.

 

Wcale nie musi być za duża, dlatego że, to rower cross-owy. Poza tym Orkan 19' ma mostek 90 mm i 580 mm horyzontalnie, więc dł. nóg potrzebna do tych 177 cm. 21' tez ma mostek 90 mm. 670 mm horyzontalnie vs 690 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniu Orkan 19'' będzie odpowiedni na 100% Romet umieścił na swojej stronie tabelkę jak dobrać rozmiar ramy roweru cross , która w przypadku Orkanów jest nieporozumieniem ! Najprościej będzie przymierzyć Orkany  Salonie rowerowym "WIGRUS" na ul. Energetyków 8 , lub sklepie rowerowym "WIGRUS'' ul. Plac Zamkowy 8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...