Skocz do zawartości

[Fox 32 Float CTD] uginanie przy zablokowanym amortyzatorze


bikeart

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Przy pierwszej jeździe po zimie zauważyłem, że amortyzator ustawiony w pozycji C , ugina sie przy intensywnym obciażeniu ca 2-3cm. Rowerem jeździłem w ubiegłym roku ok 2 m-ce i nie zwróciłem na to uwagi. Czy to jest wada, czy ten typ tak ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

 

Kolejny defekt. Jeżdżąc po wertepach słuchać ciche trzaski dochdzace z przedniej czesci roweru. Dzieje sie to nie przy samym uginaniu amortyzatora, lecz jakby przy pracy w osi podłużnej roweru. Wydaje mi sie, że źródłem jest amortyzator albo glowka ramy. Trzaski nie są emitowane przy jeździe po płaskim.

Byłem w serwisie, ale po plaskim nic sie nie dzieje, wiec zalecili obserwację. Nie chciałbym aby problem sie pogłebiał podczas obserwacji, bo obserwować to se można do utraty gwarancji, albo jak tu na forum pisaliscie potraktują jako zbyt późne zgłoszenie.

 

Coś możecie doradzać gdzie szukać przyczyny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz wersję evolution OC czy fit?

jeśli OC sprawdź na zablokowanym widelcu ww blokadę, jeśli możesz stosunkowo łatwo  wcisnąć poniżej tych 2 - 3cm, może to świadczyć o awarii tłumika.

Wysyłałem do cult bikes ww objawami po demontażu stwierdzili, rozłączenie elementów tłumienia kompresji w tłumiku oraz rozdzielenie dolnej części tłumika.

Co ciekawe tłumik z 2014 roku niby poprawiony w stosunku do wadliwych 2013.

Wymienili na nowy w wersji fit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wersję OC. Sprawdzałem ugięcie w trybie C właśnie, więc zablokowany. Jak dynamicznie wciskam amortyzator napierając całym ciałem to ugina się nawet 4, 5 cm. Przy ugięciu, na początku, czuć jakby pokonanie zwiększonego oporu i słychać ciche puknięcie, jakby przełamanie blokady.

Edytowane przez bikeart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Rower wrócił z serwisu, amortyzator dalej się ugina 5cm na pozycji climb. Rzekomo wszystko w amortyzatorze sprawne, taki dali dokument. Serwis był robiony w Gregorio. Myślałem, że te ugięcia są spowodowane wadą tłumika, bo wcześniej amortyzator był wysłany do Cult-bike i tam uznali reklamację.

 

Sprawdzałem ugięcia innych Foxów w sklepie i okazuje się, że nie uginają się tyle co mój. Sprzedawca twierdzi, że to dlatego, że sklepowe są napompowane na wyższe ciśnienie ja miałem ok. 95PSI przy 81 kg. Możliwe to?

Jak wróciłem to domu to zrobiłem próbę ostrego hamowanie przy trybie amortyzatora climb (tylne koło się uniosło). Ugiął się na 5,5cm, podczas gdy pełne ugięcie w trybie descent to 8cm. 

Co z tym dalej robić?

Przy okazji zrobiłem serwis amortyzatora. Odesłane uszczelki kurzowe mają olej koloru żółtego. Fluid jest niebieski więc oryginalnie  leją inny olej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...