Skocz do zawartości

[Amortyzator] Serwis Axon RLD SF7 2007


przemol96

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

przymierzam się do pierwszego serwisu Axona RLD SF7 (powietrzny) prawdopodobnie z 2007 roku, którego jakiś czas temu kupiłem. Amortyzator działa, trzyma powietrze, jednak wydaje mi się, że jego pracy brakuje trochę do poziomu, który powinien sobą reprezentować, choć w porównaniu z XCT, którego miałem to jest i tak 100 razy lepiej.

Jednak mam kilka wątpliwości, które chciałbym rozwiać zanim go rozbiorę na części pierwsze tj. czy tłumik jest w tym modelu rozbieralny i czy w ogóle jest mi potrzebny olej do amortyzatorów jeśli tłumik okaże się konstrukcją nierozbieralną? I jeszcze jedna kwestia, pod uszczelkami kurzowymi są te gąbeczki czy też filcowe krążki to powinno być nasączone olejem (np. przekładniowym) czy smarem stałym którego powinienem użyć do nasmarowania dolnych lag amortyzatora?

Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że wiem że nie mogę używać smarów litowych do magnezowych goleni  ;) I jeśli chodzi o narzędzia to mam wszystko co może być potrzebne.
Szukałem informacji nt. serwisu tego konkretnie modelu ale niczego konkretnego o nim nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi jakiej średnicy masz rury goleniowe bo z tego co ja kojarzę to w Axona chyba do 2009 były dawane rury goleniowe 30mm i kartridż nierozbieralny,a także wogóle nie dawali wtedy żadnych gąbek olejowych pod uszczelki.

Tam masz aluminiowe czy stalowe rury goleniowe???

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolne lagi magnez, góra anodowane aluminium 32mm.

W środku wygląda to chyba tak: http://www.srsuntour-cycling.com/fileadmin/user_upload/Downloads/Consumer/Bike/Exploded%20views/2007/SF7-AXON-RLD.pdf

I z tego wynika, że gąbki olejowe powinny istnieć, mój różni się o tyle że ma jeszcze pivoty do V-brake.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie mi zależy na widoku korków co są przy koronie. Zrób fotkę z przodu amorka blisko korków. Bo według mechanizmu blokady rozpoznać czy kartridż jest rozbieralnym czy też nie.

Konkretnie to musisz zrobić całkowity przegląd amorka żeby lepiej pracował

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to kartridz masz rozbieralny.- wiem że gdzieś był filmik na YouTube to by ci to pomogło w wymianie oleju, Zaś z drugiej strony gdzie masz komorę powietrzną masz cały wklad. Wyciągnąć go możesz tylko góra odkręcajac kluczem 27mm,Jak odkręcić ten korek to wyciagnij wkład - pamiętaj że przed ściągnięciem tego wkładu dolne lagi muszą być rozebrane. Co do wkładu to górny korek sam odchodzi od tej rurki przez to problemu dostania się do tłoczku nie ma. Tam wszystko należy wyciągnąć z środka, wyczyścić i poskładać. Na tłoczek zalać z 5ml oleju min. 80W.co do dolnych lagów to ściągnij uszczelki (jeśli będziesz widział że jakieś uszkodzenia to czas by było je wymienić). Filcu jak będą to wyczyść ściskając kawałkiem materiału po to żeby pozbyć się starego oleju a po tym nasączyc nowym olejem 15W. Żeby wyczyścić środek lagów to po ściągnięciu uszczelek i Filcu nalać po trochę benzyny wstrząsając mocno a potem wylać. Żeby jeszcze tam doczyscic to możesz szmate tam wsadzić wkrecajac ją tak jak ja robię. A potem jak benzyna wyschnie to wsadzić nawilżony filc i założyć te uszczelki. I tak poskładać amorek. Co do smaru to pisz na PW. Mam oryginalny do Suntoura. Tam ci powiem jeszcze co i jak smarować

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...