Skocz do zawartości

[9559 g] Kinesis Maxlight Sync 650B by Lumperator


Lumperator

Rekomendowane odpowiedzi

Bez uszczypliwości proszę ;) Miałem na myśli to, czy przy mojej mizernej wadze 63kg te hamulce będą naprawdę mocne. Nie chciałbym też efektu przełamywania początkowego oporu na klamce. Przyzwyczaiłem się do lekkiego i płynnego ruchu klamek w starych 975. 

 

Teraz majstruje z kokpitem, mostki, kiery... Mam wplanie zakup kiery Kinesis Strut. Przekonuje mnie w niej niezbyt agresywny backsweep 6.5 stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam "krosiarskie" xtr'y bez servo, starszą wersję tych co kupiłeś, zwie się chyba własnie 985 i jak dla mnie pod względem ergonomii klamki, siły hamowania, trwałości i wagi (bo jak dla mnie topowy model powinien być lekki) są porażką. Właściwie nie mają żadnych plusów.

Klamki mają inny kształt niż niższe modele na "1.5 palca". Są - dla mnie - niewygodne. Żałuję pod tym względem że pozbyłem się Formuli R1.

Siła hamowania (tarcza 180 przód, klocki metaliczne) słaba, a rower nie ogląda terenu. Również pod tym względem mizernie w porównaniu do R1.

Mam parę tych hebli w mieszczuchu; raz wymieniłem klamkę (bo tłoczek się blokował a dostać uszczelek się nie da), raz musiałbym wymienić zacisk (przeszczepiłem tłoczki i uszczelki z zacisku slx), bo się zlał. Kolejny powód by żałować przesiadki z R1.

Wagowo - cięższe od R1.

 

Jedyny plus w stosunku do R1 to cena (biorąc pod uwagę porównanie najwyższych modeli w kolekcji obu producentów) oraz nieocieranie w czasie jazdy w deszczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Majstrowania ciąg dalszy. Po nieudanych doświadczeniach z hamulcami 9020 postanowiłem zamontować starszy model 985, który zakupiłem z drugiej ręki. Sprawiają dużo lepsze wrażenie <sic>. Tłoki chodzą równo, skok klamki z wyraźnym zakończeniem, tak jak być powinno. Doszło również siodło WTB Volt Ti oraz kiera Syntace Vector Hi10. Nie wiem jednak czy nie jest za wysoka. Z kierami mam zawsze duży problem. Za kilka dni zrobię próbę na mostku  -17st (obecnie -6st). 

 

Do kupienia mam jeszcze 2 rzeczy - gripy i łańcuch. Myślę nad łańcuchem 11s ze względu na niższą masę (XTR, KMC X-11L?). Tańsza opcja to 10tkowy Yaban 1010CR. Mam go w 26er na napędzie 9s i działa znakomicie. 

 

Mała galeria:

 

9ba190917f9b6413med.jpg c5ab03054db530dbmed.jpg
 

e81d6a7aed8ac334m.jpg  9fe058f7931436adm.jpg ef23d06685155dc9m.jpg 9a39eacc3bf3768fm.jpg d5d0c4ff7115308dm.jpg 8472fddde2273db0m.jpg

 

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak byłoby trochę lepiej, ale manetki nabyłem wcześniej, a nie wiedziałem jakie hamulce zamontuje. Mocowanie na obejmę to był bezpieczniejszy wybór. Może z czasem dokupie dekielki na ispec jak się trafi okazja. Problem kosmetyczny, który muszę szybko załatwić, to żółte napisy Maxxis. 

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Rower finalnie poskładany do kupy. Wszystko dokładnie zwazone. Sumując  wychodzi 9677g, ale znając życie na wadze wiszacej może być ciut inaczej. Celowałem w okolice 9.4-9.5kg, ale i tak nie jest źle jak na projekt wyjściowy do dalszych eksperymentów :)

 

Niedawno nabyłem w ładnym stanie pedały Look Quartz Ti (228g). Ponad 100g mniej robi wrażenie, ale przyznam szczerze, że Time wyglądają na dużo wytrzymalsze. Trudno powiedzieć, które zostaną w rowerze. Looki są naprawdę lekkie ;) Na obecną chwilę przemawia do mnie Look ze względu na to, że w 26er też mam Quartz (wspólny blok) Trudny temat.

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) ... (5g)
Brake Front: (Hamulce przód) … (240g)
Brake Rear: (Hamulec tył) … (253g)

Brake Disc: (Tarcze hamulcowe) -  XTR RT98 CL, 160/160mm ... (246g)
Cables: (Pancerze i linki) – Shimano SiS OP-41 + linki + rurki PFTE … (65g)
Cassette(Kaseta) - XTR CS-M980 11-36 ... (273g)
Chain: (Łancuch) – Dura Ace HG-901 ... (244g)
Crankset: (Korby) -   Truvativ XX 39/26 Q-168, suport PF30 ... (651g + 85g)
Derlr Front: (Przerzutka przednia) … XTR FD-M980 top swing … (131g)
Derlr Rear:   (Przerzutka tylna) -   XTR RD-M985 SGS ... (178g)
Fork: (Widelec) - SID XX WC 100mm Xloc + expander ... (1507g + 29g)
Frame: (Rama) - Kinesis MaxLight Sync Ti 27.5 ... (1651g)
Grips: (Chwyty) - Specialized XC Lightweight … (14g)
Handlebar: (Kierownica) – Syntace Vector H10 Carbon 740mm … (208g)
Headset: (Stery) - Edge Design tapered ... (69g)
Pedals: (Pedały) – Look Quartz Carbon Ti ... (228g)
Seat: (Siodło) – WTB Volt Team 135mm ... (207g)
Seatpost: (Sztyca) - KCNC Ti Pro Lite 8000, 31.8, 400mm ... (165g)
Seatpost clamp(Zacisk sztycy) - Gub Bike 6061, 34.6 ... (16g)
Shifters: (Manetki) - XTR SL-M980 ... (201g)
Skewers: (Zaciski kół) - RS Maxle 15mm + DT Swiss 12mm ... (68g + 60g)
Spacers(Podkladki pod mostek) - 3x5mm no name alloy ... (7g)
Stem: (Mostek) – Ritchey WCS 80mm 6/84 + Ti bolts ... (97g)
Tire Front: (Opona przednia) - Maxxis Crossmark Exception ... (531g)
Tire Rear: (Opona tylna) - Maxxis Crossmark Exception ... (514g)
Top Cup: (Grzybek) - Edge Design + śruba alu ... (12g)
Tubes: (Dętki) - Maxxis Ultralight 26" presta  ... (129g + 126g)
Wheels: (Koła) - DT XR331, DT350S CL, DT Competition, taśmy ... (661g + 806g)

 

Kilka gratów na wadze ;)

 

 05e90992f2a30102m.jpg 5ddcb83d752cf1c0m.jpg 878428e2b4919c67m.jpg b47f2552e3cc874dm.jpg fac74b23b1de9a31m.jpg
Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Trochę zmian w projekcie, nawet bym powiedział wiele. Sporo dociążył mostek speca, ale potrzebowałem 90mm i kąt ujemny 12st. Kiera zmieniona na prostą Kinesis Strut F750 (docięta na 700). Wymieniłem również sztycę na Thomsona z setbackiem, bo na KCNC siodło było na maxa w tył, aż coś zaczęło strzelać ;) Ubyło też trochę gramów w przednim kole za sprawą osi RS Maxle Stealth (38g). Z drobnych rzeczy śruby Ti, alu tu i ówdzie, lżejszy expander i przycięta rura sterowa. Spróbuję też pojeździć na ultralekkich detkach Schwalbe XX-light (pod 26 sic!). 

 

Teraz słowo o gripach, które widać na fotce. To moja druga szansa na polubienie się z popularnymi ESI. Kiedyś w projekcie Meridy pojeździłem na ESI Racer Edge, ale nie podeszły mi. Wczoraj przyszła do mnie przesyłka z nowymi Fit CR i one też mi cos nie leżą. Na pewno są za chude (a byłem pewien, że na moje nieduże dłonie będą w sam raz). Poza tym to profilowanie utrudnia mi chwyt (wymusza stałą pozycję dłoni). No cóż, może kiedyś spróbuję nabyć Chunky. Do trzech raz sztuka :) Wróciły stare gripy Speca. Są to wg mnie absolutnie najlepsze gripy z najlżejszych (piankowo-silikonowe, tylko 14g). Próbowałem z KCNC, Bontragerem, piankami WCS, ale to nie ma startu do Speca. Szkoda, że nigdzie już ich nie można nabyć. 

 

Nowa rozpiska po zmianach. 

 

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) ... (5g)
Brake Front: (Hamulce przód) … XTR 985 + śruby Ti w zaciskach  (236g)
Brake Rear: (Hamulec tył) … XTR 985 + śruby Ti w zaciskach (249g)

Brake Disc: (Tarcze hamulcowe) -  XTR RT98 CL, 160/160mm ... (246g)
Cables: (Pancerze i linki) – Shimano SiS OP-41 + linki + rurki PFTE … (65g)
Cassette(Kaseta) - XTR CS-M980 11-36 ... (273g)
Chain: (Łancuch) – Dura Ace HG-901 ... (244g)
Crankset: (Korby) -   Truvativ XX 39/26 Q-168, suport PF30 ... (647g + 85g)
Derlr Front: (Przerzutka przednia) … XTR FD-M980 top swing … (128g)
Derlr Rear:   (Przerzutka tylna) -   XTR RD-M985 SGS ... (178g)
Fork: (Widelec) - SID XX WC 100mm z manetką Xloc  (1499g)
Frame: (Rama) - Kinesis MaxLight Sync Ti 27.5 ... (1651g)
Grips: (Chwyty) - Specialized XC Lightweight … (14g)
Handlebar: (Kierownica) – Kinesis Strut F750, 700mm  (165g)
Headset: (Stery) - Edge Design tapered ... (69g)
Pedals: (Pedały) – Look Quartz Carbon Ti ... (228g)
Seat: (Siodło) – Specialized Toupe Expert+ 142mm ... (202g)
Seatpost: (Sztyca) - Thomson Masterplace setback ... (182g)
Seatpost clamp(Zacisk sztycy) - Gub Bike 6061, 34.6 ... (16g)
Shifters: (Manetki) - XTR SL-M980 ... (194g)
Skewers: (Zaciski kół) - RS Maxle Stealth 15mm + DT Swiss 12mm ... (38 + 60g)
Spacers(Podkladki pod mostek) - 3x5mm no name alloy ... (7g)
Stem: (Mostek) – Specialized Multistem 90mm + Ti bolts ... (148g)
Tire Front: (Opona przednia) - Maxxis Crossmark Exception ... (531g)
Tire Rear: (Opona tylna) - Maxxis Crossmark Exception ... (514g)
Top Cup: (Grzybek) - zintegrowany z expanderem eXotic ... (19g)
Tubes: (Dętki) - Schwalbe XX-light 26" presta  ... (98g + 101g)
Wheels: (Koła) - DT XR331, DT350S CL, DT Competition, taśmy ... (661g + 806g)

 

razem - 9559g  ubyło 118g :)

 

 

f8d08d2a5cac14fegen.jpg

Edytowane przez Lumperator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i stało się coś, co się stać powinno, a ja myślałem, że oszukam przeznaczenie :) Dętka Schwalbe XX-light pod koło 26 rozerwała się na strzępy po tym jak ją włożyłem w oponę Maxxis Ikon 2.2 :) Spróbuję uszczelnić przednie koło mlekiem. Tymczasem wróciły na oba koła dętki Maxxis Ultralight.   Fota z ostatniej jazdy po piasku.

 

7d6c0cfc6b867d21m.jpg 704feaf7ce061306m.jpg fc7de98026b8c7eam.jpg
Edytowane przez Lumperator
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...