Skocz do zawartości

[amortyzator] wybór pomiędzy modelami: Axon, Epixon TR, XC


hulajnogaA

Rekomendowane odpowiedzi

Od miesiąca w wolnych chwilach zastanawiam się nad wyborem amortyzatora. Przestudiowałem już ofertę RS, Manitou, Marzocchi w przedziale cenowym coś ponad 1000zł (sterówka 1,1/8 oś 15mm, 29”, skok 120mm). Z oferty Suntoura wybór ograniczyłem do Axona, Epixona TR i XC. Epicon kończy się na 2014 roku więc odpada bo jakoś nie chcę kupować czegoś sprzed 2 lat.

No i tu mam kilka pytań do znawców tematu. Interesują mnie różnice pomiędzy tymi modelami bo ciężko mi dojść ładu samemu patrząc na rysunki złożeniowe na stronie producenta. Interesuje mnie wersja z manetką blokady na kierownicy i regulacją tłumienia i kompresji czyli chyba RL-RC ?

Na stronie Activii znalzałem Epixona TR RL-RC chcę sprawdzić jak jest zbudowany ale na stronie producenta nie mogę znaleźć rysunku.

http://www.srsuntour-cycling.com/pt/service/download-area/consumer-downloads/bike/exploded-views/2015/epixon/

 

Pasuje mi też Epixon TR Elite RL-RC i Axon RL-RC z katalogu (str 81)  http://issuu.com/why_gbr/docs/srs-0915-2k16-final-x1 na 2016. Tu mam problem bo zgodnie z tym katalogiem wszystkie mają skok 130mm a zgodnie z rysunkami

http://www.srsuntour-cycling.com/pt/service/download-area/consumer-downloads/bike/exploded-views/2016/epixon/

epixony na 2016 mają skok od 80 do 120 mm więc albo ja źle patrzę albo na stronie producenta jest bałagan ???

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie patrz na stronę producenta, bo piszą tak a w rzeczywistości jest inaczej. Różnica między Epixonem TR a XC jest spora że względu że wersja TR ma sporo lepszy kartridż od XC choć są o tym samym symbolu RL-RC. Także w wersji TR są lepsze tuleje slizgowe przez to tam można używać większego skoku niż w XC. Żeby się bałagan nie zrobił to producent na 2015 w Epixonach katalogowo rozdzielil zakres skoków. XC to 100/120mm zaś TR 130/140. W rzeczywistości jest inaczej gdyż w XC oraz TR można sobie ustawić skok od 80mm. Różnica zmiany skoku jest taka że w XC przebija się nit na inny otwór a w TR na popychaczu nie ma wogóle dziurek na nit lecz zmiana skoku polega na dodaniu lub wyciągnięciu podkladki/ek.

Zakres Skoków

Wersja XC

Koło 26" - 80/100/120/140mm

Koło 27,5" - 80/100/120/130mm

Koło 29" - 80/100/120/130mm

 

Wersja TR

Koło 26" - 80/100/120/130/140/150mm

Koło 27,5" - 80/100/120/130/140/150mm

Koło 29" - 80/100/120/130/140mm

 

PONIŻEJ MASZ LINK DO RYSUNKÓW TECHNICZNYCH - DOKŁADNIEJSZY NIŻ TEN CO PISAŁEŚ

http://www.srsuntour-cycling.com/ru/service/download-area/consumer-downloads/bike/exploded-views/

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości amorków różnych firm w komorze negatywnej jest mała sprężyna i to każdy amor ma komorę negatywną, nie wiem jak ty odbierasz pojęcie komory negatywnej???.Tuleje ślizgowe w wersji TR są teflonowe i osadzone są tak samo jak mają inne marki amortyzatorów

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że w Santourach (czy wszystkich ?) jest sprężyna negatywna stalowa a nie powietrzna. W RockShoxach od modelu "30" nie ma sprężyny stalowej tylko powietrzna. Natomiast Marzocchi i Manitou mają sprężyny stalowe - cały czas mam na myśli negatywne bo pozytywne we wszystkich przypadkach są oczywiście powietrzne. Mam też na myśli modele w tej klasie cenowej.

 

O tuleje pytałem bo w XCR którego mam obecnie są plastikowe i to jest marny patent. Natomiast w starym RS i nowej Rebie (nie wiem jak z resztą) są z metalu (chyba brąz) osadzone w goleni na wcisk. Te plastikowe są wymienne, metalowe podobno są teoretycznie nie wymienne ale nie ma potrzeby wymiany bo się nie zużywają - chyba że się zaniedba temat serwisu. Nie wiem jak jest u innych producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Rock Shox-ach w wybranych modelach jest komora negatywną powietrzna lecz także w większości modeli mają sprężynowa komorę negatywną. Co do tuleji slizgowych to juz nawet XCR-y od 2014 mają już teflonowe tuleje slizgowe na wcisk. Plastikowe tuleje były wsadzane w XCR-ACH do 2013.

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymienia się ich. Jedynie Rock Shox ma w sprzedaży jeszcze tuleje ślizgowe w sprzedaży lecz bez specjalnych narzędzi tego nie wymienisz. W ogóle żeby nabyć luzy w ślizgach to musiał byś nieźle poszaleć na Amorku. Suntour w ramach gwarancji przy nabyciu luzów wymienia całe dolne lagi - obudowę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór padł na Epixona TR RL-RC z osią 15mm i prostą sterówką. Niestety czarnych już brak ale po trzech "głębszych" biały też mi się zaczął podobać :thumbsup: Teraz się zastanawiam czy warto kombinować z gazem którym Epixona napełnię - mam możliwość użycia azotu, argonu, ditlenku węgla. Ktoś już eksperymentował z różnymi gazami ? A może jednak powietrze jest najlepsze ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...