Skocz do zawartości

[rower] Kross Level B9 2015


redix

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem napalony na kupno twentyninera i dlatego jedynym wyznacznikiem odpowiedniego roweru była wielkość ramy.

OK, może nie jedynym bo osprzęt także się liczy ale decydującym. Bo co z tego, że XT czy XTR jak rama gigantyczna a mniejszej nie ma.

 

Poszukiwania 

Czas start, zaczynam rekonesans po krakowskich sklepach celem przymiarki do kilku rowerów.

Na pierwszy ogień poszedł Kross Esprit. Jakie to wielkie, ledwo go dosiadłem. Całkowicie odpada.

17" Kross B6 i 19" Kross B7, krótka przejażdżka przy sklepie i wiem, że to nie to. Szuram nabiałem o górną rurę, jeździ się jak na krowie. Oba za duże i mało skrętne.

Jakiś model Treka Marlin 17,5", rama taka sama jak w X-Caliberze. Jest ok, pasuje mi ale szukam dalej.

Zaskar GT i Author Instinct ale oba trochę za duże.

Szukam po internetach, Cube za duży, tak samo Canyon. Wpadł mi w oko Radon ZR Team 8.0 i ZR Race 6.0. Sprawdzam geometrie i jest super. ZR Race 6.0 na ramie 16" jest faworytem ale jest obawa kupowania bez przymiarki.

Niespodzianka jest Krossik B9 rama 15" i CARBON aż oczy mi się zaświeciły. Idę do sklepu, przymierzam potem krótka jazda i wychodzę ze sklepu z rezerwacją. W drodze powrotnej do domu natrętne myśli nie dają żyć: Kross czy Radon, Radon czy Kross. Różnica w cenie gigantyczna bo 1500 zł ale karbon nie daje mi spokoju. Odpalam internet, porównuję specyfikację Krossa i Radona, Wchodzę na stronę sklepu bo jednak chcę kupić Radona i niestety ostatnia sztuka zniknęła. Cóż spóźniłem się.

 

Poszukiwania zakończone. W piątek 13-go ostatecznie kupiłem Krossa Level B9 za 4850 zł. Jeszcze w sklepie wymieniłem tylko mostek na dłuższy.

 

Specyfikacja

Rama: Carbon rozmiar S, 15"

Widelec: Rock Shox XC 30 Solo Air (skok 100mm, Poplock, Tapered)

Ilość biegów: 20

Przerzutka przód: Shimano Deore FD-M616-10 Direct Mount

Przerzutka tył: Shimano SLX RD-M670

Hamulec przód: Avid DB1 (hydrauliczne, tarcza 180mm)

Hamulec tył: Avid DB1 (hydrauliczne, tarcza 160mm)

Dźwignie hamulca: Avid DB1 (hydrauliczne)

Manetki: Shimano Deore SL-M610, 10 biegów

Korby: Shimano Deore FC-M615 38/24T

Suport: Shimano Press Fit SM-BB71

Łańcuch: Shimano CN-HG54

Kaseta: Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T

Piasta przód: Shimano HB-M475

Piasta tył: Shimano FH-M475

Opony: Schwalbe Rocket Ron Performance Folding 29"x2,1"

Obręcze: WTB Speed Disc i19 29"

Kierownica: Kross Racing Components (aluminium, prosta 700, 31,8mm)

Wspornik kierownicy: Kross Racing Components (aluminium, ahead, wznios -17; 31,8mm)

Wspornik siodła: Kross Racing Components (aluminium, 27,2mm)

Stery: VP-A62ACM2 Integrated

Siodło: Kross VL-1489

Chwyty: Kross piankowe

Pedały: Aluminium VP-519A

 

W takiej konfiguracji (tylko dłuższy mostek i pedały M520) rower waży 12.2 kg. 

 

Wrażenia z jazdy

Już podczas jazdy przy sklepie poczułem różnicę miedzy ramą z aluminium i z włókna węglowego a to tylko były 2 minuty, na plus dla węgla. Czy mogło to być złudzenie? Ja twierdzę, że nie.

W sumie przejechałem 50 km po dróżkach asfaltowych i leśnych.

Na asfalcie rower wydaje się być za mały, siodełko nie wygodne a kierownica za szeroka, opony szerokie i stawiające opór. Porównując rower 29" i 26" to lepiej jeździło mi się na mniejszym kole jeśli chodzi o asfalt. 

Natomiast zjeżdżając z asfalt wszystko się zmienia i nic nie przeszkadza a kierownica i opony mogłyby być nawet szersze.

Napęd działa szybko, precyzyjnie i cicho. Hamulce też w porządku. Czasem uślizgiwało się tylne kolo na błocie ale to może być wina zbyt dużego ciśnienia.

Przy najbliższej okazji przetestuje rower z innym ciśnieniem w oponach i amorku. 

 

Jestem zadowolony z zakupu, jeździ się wyśmienicie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już podczas jazdy przy sklepie poczułem różnicę miedzy ramą z aluminium i z włókna węglowego

 

A przede wszystkim skąd wiesz że to na korzyść węgla a nie czegokolwiek innego w specyfikacji albo ustawieniu roweru?

 

 

No chyba że śmigasz rekreacyjnie.

Albo ważysz 50kg. To S-ka, one nie mają aż tak ciężkiego życia nawet przy ciężkiej jeździe.

Edytowane przez dran2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczysz jak wszystko zacznie się sypać...

U mnie z B9 została praktycznie sama rama kiera siedzenie.

W pierwszej kolejności koła i amor do wymiany.

No chyba że śmigasz rekreacyjnie.

Pozdrawiam!!!

 

Z tym sypaniem się, to aż tak bym nie przesadzał, wszystko zależy od użytkownika i dbania o sprzęt (regularny serwis i czyszczenie) 

 

A poza tym nie da się ukryć że kupując B9 płacimy głównie za ramę. Deore to nie jest najgorszy osprzęt i faktycznie największe wady tego roweru to amortyzator i koła, ale mało który rower poniżej 10k zł ma te dwie rzeczy wysokiej klasy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczysz jak wszystko zacznie się sypać... U mnie z B9 została praktycznie sama rama kiera siedzenie. W pierwszej kolejności koła i amor do wymiany. No chyba że śmigasz rekreacyjnie

Wiem, że amor i koła to najsłabsze elementy ale powinny wytrzymać do wymiany na coś lepszego nawet przy ostrzejszej jeździe.

 

A przede wszystkim skąd wiesz że to na korzyść węgla a nie czegokolwiek innego w specyfikacji albo ustawieniu roweru?

No nie wiem, równie dobrze to mogły być słabo napompowane koła albo złudzenie cudownych właściwości tłumiących karbonu.

 

Albo ważysz 50kg. To S-ka, one nie mają aż tak ciężkiego życia nawet przy ciężkiej jeździe.

Ważę 65kg to rower nie będzie miał ze mną ciężko.

 

Jaką różnicę poczułeś?

Lepsze tłumienie nierówności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważę 65kg

Ile masz wzrostu? Wybierając kierowałeś się czymś więcej niż strachem o jaja? O ile zgadzam się że podawanie rozmiaru w calach w MTB jest głupie i nie wszystko mówi to jednak rozstrzał między 19 od którego zaczynałeś a 15 na którym skończyłeś jest dosyć spory.

 

 

Na asfalcie rower wydaje się być za mały,

Nowe rowery MTB wydają się za duże. Robi się to specjalnie. Jak na asfalcie wydaje się za mały to jest za mały.

Edytowane przez dran2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dran2

Mam 170 cm, noga 75 cm. Kierowałem się właściwie wielkością ramy. Sztyca z offsetem powinna pomóc, cóż jeśli kupiłem za mały to teraz już tego nie zmienię ale jestem  trochę mądrzejszy. 

 

Co radzicie wymienić w pierwszej kolejności amor czy koła?

Amor to będzie Epixon RL-RC na oś 15 mm a koła to jeszcze nie wiem jakie ale w granicach 800-1000 zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

593 mm górnej rury na 1,70 i uważacie, że to za mały rower?
Jedną rurką można było mierzyć ramy 20 lat temu gdy wszystkie były mniej więcej takie same. Dzisiaj w czasach nowych rozmiarów kół i progresywnych geometrii, karłowatych mostków i.t.d. jedyne co zostaje to zdać się na opinie producenta który tą ramę zaprojektował, przetestował i ma opinie od setek użytkowników. I na podstawie tego stwierdził że rozmiar "S" (a nie "593 mm górnej rury") jest za mały.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...