Skocz do zawartości

[KASETA] SunRace czy Shimano


bodi9528

Rekomendowane odpowiedzi

(...)

Bębenek nie będzie zmielony, przecież analogiczne momenty obrotowe występują jak masz młynek z przodu na korbie. Łańcuch przenosi siłę z korby od Twoich nóg. Duża koronka z tyłu to nic innego jak alternatywa dla młynka na korbie.

 

Im większy promień ma koronka kasety, tym większa siła działa na bębenek. Jeśli konstruktor założył mniejsze obciążenia dla konstrukcji bębenka, trafi go szlag (bębenek, nie konstruktora, choć kto wie :) ). Nie słyszałeś nigdy o rozwalonych bębenkach Novatec? Nigdy nie urwałeś zardzewiałej śruby próbując ją odkręcić stosując coraz dłuższą dźwignię zakładaną na klucz? Coś w końcu puszczało i najczęściej była to śruba :) Stosując coraz mniejsze blaty na korbie i coraz większe koronki na kasecie jesteś w stanie wywrzeć coraz większy moment obrotowy na bębenek kasety działając taką samą siłą na pedał. Tak działa przekładnia i po to właśnie jest stosowana. Zauważ też, że zwiększenie promienia koła zwiększa moment obrotowy na koronce kasety. Ten sam bębenek kasety, pracujący z kołem 29 cali będzie bardziej obciążony niż z kołem 26 cali, nawet jeśli korba i kaseta są identyczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem na tej kasecie w układzie 1x10 już około 1200km w terenie a w tym ok. 14000m przewyższeń i nie widzę większego zużycia niż np przy kasecie XT. Żadnych ułamanych zębów, nawet największa aluminiowa koronka nie posiada śladów zużycia (wcześniejsza HCC posiadała już znaczne ślady zużycia i ułamany ząB). Biegi działają ok, nic się nie wygina, nie ma luzów, kaseta nie hałasuje. Wciąż polecam jako świetną alternatywę do kompletnych napędów 1x10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większy promień ma koronka kasety, tym większa siła działa na bębenek. Jeśli konstruktor założył mniejsze obciążenia dla konstrukcji bębenka, trafi go szlag (bębenek, nie konstruktora, choć kto wie :) ). Nie słyszałeś nigdy o rozwalonych bębenkach Novatec? Nigdy nie urwałeś zardzewiałej śruby próbując ją odkręcić stosując coraz dłuższą dźwignię zakładaną na klucz? Coś w końcu puszczało i najczęściej była to śruba :) Stosując coraz mniejsze blaty na korbie i coraz większe koronki na kasecie jesteś w stanie wywrzeć coraz większy moment obrotowy na bębenek kasety działając taką samą siłą na pedał. Tak działa przekładnia i po to właśnie jest stosowana. Zauważ też, że zwiększenie promienia koła zwiększa moment obrotowy na koronce kasety. Ten sam bębenek kasety, pracujący z kołem 29 cali będzie bardziej obciążony niż z kołem 26 cali, nawet jeśli korba i kaseta są identyczne.

 

 

I zgodnie z tą teorią bębenek zawsze najbardziej jest zjechany pod koronkami 11, 13, 15 i 17 a pod osobną 42 ani uszczerbku - cuda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boże jedyny, RadziuGD... Bez komentarza... Znalezienie informacji w necie trwa chwilę, ale jej zrozumienie zajmuje niektórym mnóstwo czasu. Masz tydzień, a potem napisz tutaj czym różni się moment obrotowy od wytrzymałości materiału na docisk i dlaczego porównanie jednego z drugim to jak porównanie długości z kolorem. Przy okazji poczytaj jeszcze o ścinaniu i skręcaniu. Podpowiedź - nie mam na myśli ścinania głów i skręcania w prawo :)

 

To nara :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

zjechany bębenek = pocięty bębenek
 

 

No to ciekawa logika... Pocięty bęben, to pociety bęben i generalnie oprócz pocięcia (estetyka) i ewentualnych problemów ze zdjęciem kasety jest to w pełni sprawny bęben.

 

Zajechany zasie to taki który ma rozwalone sprzęgło, pieski, przepuszcza i generalnie nadaje się na hasiok a nie do użytku...

 

U mnie na przeszczep do Kociny czeka MX3 (11/40, 10 biegów). Ale to pewnie dopiero po Słowenii bo mi się nie będzie teraz chciało.

 

Wygląda bardzo przyjemnie BTW...

 

Szacunek..

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Sam zastanawiam się nad tą kasetą a czytając

 

Żadnych ułamanych zębów, nawet największa aluminiowa koronka nie posiada śladów zużycia (wcześniejsza HCC posiadała już znaczne ślady zużycia i ułamany zą B)
coraz bardziej...szkoda, że 11-40 ciężko o czarną (przynajmniej w tym momencie). Taka kaseta to i tak mniej niż Deore XT 11-36 + najtańsza 40T np. A2Z (ok 180 pln kaseta + 150 zębatka). Owszem-zmiana napędu na 11speed byłaby dobra ale nie każdy chce się zaraz rozstawać ze sprawdzonym napędem 10s   :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no1, jasne. Kupiłem taki zestaw dla Żony do roweru. miał być spięty z kasetą srama. Generalnie od samego początku zaczęły się problemy z wyregulowaniem przerzutki, ponieważ albo dolne biegi chodziły dobrze, a problem był z przechodzeniem na największą zębatkę i z powrotem, albo na górze było dobrze, a na dole nie chodziło jak należy. Zestaw to kaseta 11-36 plus zębatka 42 t plus zębatka 16t i wywalona 15 i 17. Po kilku dniach walki i bólu okazało się, że problemem jest podkładka dystansująca tą dużą zębatkę od reszty kasety, która była w zestawie. Metodą prób i błędów dociąłem podkładkę z puszki po piwie, bo po prostu "brakowało" jej wymiaru i duża zębatka była źle ustawiona w stosunku do pozostałych zębatek, dlatego był problem z przerzucaniem z dużej w dół i odwrotnie. Ostatecznie z podkładką z piwa wszystko zaczęło działać tak jak należy, miałem jeszcze zastrzeżenia do przerzucania biegów wokół tego dodatkowego trybu 16t, więc w końcu go zdjąłem i zamówiłem tryb 16t z kasety XT. Po wymianie wszystko już zaczęło chodzić jak należy i chodzi do dziś, aczkolwiek czas, który straciłem i pieniądze nie były warte zysku na tańszym zakupie tym bardziej, że szukając w necie znalazłem info nt. tego, że to nie tylko ja miałem problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Model SUNRACE CSMX3 11-40 10S (największa zębatka wykonana z aluminium)

Wciąż polecasz tę kasetę, nie ma żadnych problemów? Jaką masz korbę do niej? 

Zastanawiam się czy nie połączyć korby SLX 24-38 z tą kasetą, obecnie najlżejsze przełożenie jakie mam to 24-36 i czasami trochę mi brakuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wciąż polecasz tę kasetę, nie ma żadnych problemów? Jaką masz korbę do niej? 

Zastanawiam się czy nie połączyć korby SLX 24-38 z tą kasetą, obecnie najlżejsze przełożenie jakie mam to 24-36 i czasami trochę mi brakuje. 

 

Wciąż polecam, zero problemów, znajomi z którymi jeżdżę też biorą kasetę sunrace. Korbę mam stary XTR z 1 zębatką HCC 32t (owalna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arroyo a jaką tylną przerzutką ogarniasz tę kasetę?

Bo ja mam problem przy Shimano XT, RD-M781-SGSL z regulacją.

Przerzutka wchodzi bez problemu na każdą zębatkę, ale kiedy podciągnę linkę, tak aby łańcuch wskakiwał na ząbek w górę, to nie chce schodzić na dół.

Kiedy natomiast luzuję linkę i ładnie zrzuca w dół, to cyka i nie wrzuca na górę. Ale to jeszcze pikuś, najbardziej martwi mnie sytuacją, którą opisałem tu:

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/209269-naped-przejscie-z-3x10-na-2x10-mtb/page-2?do=findComment&comment=1898337

 

Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam stosunkowo starej XTR RD-M980 SGS bez sprzęgła. Porównując do XT jest ona bardziej wycieniowana ale nie znam dokładnych różnic w wymiarach, jak teraz sprawdzałem podczas zmiany biegu łańcuch przebiega blisko przerzutki ale o niego nie ociera. Wszystko jest do wyregulowania bo dużo osób jeździ w chałupniczym systemie 1x10, kombinuj zwłaszcza ze śrubką odpowiedzialną za odsunięcie przerzutki od kasety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 tygodni później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...