Skocz do zawartości

[Amortyzator] Amortyzatory do Formuly Student


PGRacing

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!  Jestem członkiem grupy PGRacing, która buduje mały bolid wyścigowy na zawody Formuly Sudent. WIele zespołów używa w swoich konstrukcjach tylnych amortyzatorów rowerowych, jednakże przeszukanie internetu pokazuje, że dobry damper rowerowy kosztuje ponad 1000zł, a kupienie 4 takich raczej nie jest na nasz budżet. I teraz pytanie do Was: czy da się kupić solidny amortyzator za ok. 500zł? Nie musi być super regulowany, ważne żeby się nie rozpadł od razu :). Interesuje nas długość ok. 200mm i skok 50mm, a cały bolid będzie ważył ok. 350kg. Powietrze raczej odpadają. Z góry dziękuję za odpowiedź! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Myślę, że Epicon będzie bardzo dobrym rozwiązaniem, co prawda to damper powietrzny, ale zdecydowanie ma to swoje plusy, szczególnie w takiej konstrukcji, gdzie zapewne rozkład masy nie jest równy.

http://www.activia.sgl.pl/cena/dampery-suntour/dlugosc-200/epicon_damper-suntour-epicon-lorp-200x50-2014/1180

Może przy zakupie 4 sprzedawca wam sprzeda taniej i w 500zł się uda zmieścić, albo po prostu znajdziecie taniej, bo zbyt długo nie szukałem ;)

Znam osoby, które używają takich w rowerach poziomych i się sprawdzają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że Epicon będzie bardzo dobrym rozwiązaniem, co prawda to damper powietrzny, ale zdecydowanie ma to swoje plusy, szczególnie w takiej konstrukcji, gdzie zapewne rozkład masy nie jest równy.

 

Powietrzne ponoć są koszmarnie trudne do ustawienia, bo twardość i tłumienie jest ze sobą związana poprzez ciśnienie powietrza. Niemniej cały czas tą opcję rozważamy, właśnie ze względu na cenę. Dzięki :)

 

 

W takiej cenie tylko używki, a że nikt raczej czterech do sprzedaży nie będzie miał, no to lipa...

 

 

Tego się obawiałem. Ile w takim razie trzeba mieć żeby kupić coś sensownego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

chłopaki ale tu nie zda egzaminu powietrzny damper z cienkim tłoczkiem.  W zawieszeniu bolidu zda egzamin tylko damper sprężyna plus powietrze. Przy czym zacząłbym z racji wagi (bolid 350 plus kierowca w opakowaniu ochraniaczy też jakieś 80 kg) od sprężyny twardej.

Ja to widzę na zawieszeniu Manitou Metel jakiś Fox Vanilka R lub nieco bogatsze Kind Shocki przy czym w przypadku KS należy liczyć się z częstymi wymianami uszczelek olejowych bo nie należą do żywotnych, zaś same dampery można kupić za śmieszne pieniądze.

Pomyslcie w tym kierunku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...