Skocz do zawartości

[Magura MT2] Polityka firmy i wymiana dźwigni


lisster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Posiadam hamulce Magura MT2. W lewej klamce pojawił się niewielki luz wynikający z pęknięcia białej podkładki, uszczelki jak kto woli. Poniżej fotki.

 

16497388.jpg

16497389.jpg

 

Wpadła ona do środka, udało mi się ją wyciągnać i umieścić na miejscu, ale po paru naciśnięciach klamki znów zmieniała swoje położenie.

Napisałem maila do producenta www.magura.com opisując swój problem.

Jakież było moje zdziwienie, gdy trzymałem wiadomość, że wyślą mi nowe dźwignie hamulców za darmo.

 

Tym sposobem posiadam w domu dwie nowe dźwignie Magura MT2, które planuję zamontować w miejsce poprzednich.

Zbudowane są one nieco inaczej od starych, więc problem białych podkładek prawdopodobnie był znany, lub jest to nowszy model.

Jak widać regulacja odchylenie klamki jest inaczej rozwiązana (nie ma już białych podkładek i otworów) i z tego co wyczytałem nowa klamka to model z 2014 roku, a mój rower jest z 2013. Mam tylko nadzieję, że będą pasowały.

 

Stare:

magura-mt2-dzwignia-hamu_19701.jpg

Nowe:

32570_00_d.jpg

 

Czy ktoś ma doświadczenie w wymianie dźwigni w Magurach MT2?

Znalazłem filmik, z którego wynika, że potrzebne są do tego specjalne narzędzia:


 

Czy da się obejść bez tego ściągacza, oraz w jaki sposób ściągnąć te czarne podkładki zaznaczone na poniższym zdjęciu, aby niczego nie połamać?

16569271.jpg

 

 

Byłbym wdzięczny za pomoc.

Edytowane przez lisster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkiego można użyć spcjalistycznych narzędzi.

 

Z tego filmiku wynika, że aby ściągnąć te zatyczki wystarczy je podważyć - możesz to zrobić używając czegoś czym nie porysujesz klamek...

Do wyciągnięcia sworznia trzeba by znaleźć jakiś pręt o odpowiedniej średnicy i nim go wybić, podkładając z drugiej strony np kawałek drewna z wywierconym otworem... Oczywiście wszystko delikatnie.

 

Na filmie nie widać narzędzi które byłoby ciężko zastąpić czymś "z garażu".

 

Swoją drogą, to nieźle się trzęsą ręce temu gościowi z filmu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak to wygląda w przypadku gdy rower miał gwarancje na osprzęt 2 lata, minęły już prawie 3.

Da się mimo wszystko zareklamować taką magurę?

 

Jakiejkolwiek gwarancji nie miałby rower i jakichkolwiek warunków nie stawiałby producent hamulców, gwarantem jest producent roweru, nie hamulców. Aczkolwiek spróbować nie zaszkodzi, akurat Magura niejednokrotnie szła na rękę właścicielom sprzętu, którzy nie mieli praw do reklamacji. Zresztą, widać na Twoim przykładzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem odpowietrzyć swoje Magury MT2. System odpowietrzania w tych heblach to jakaś porażka. W drugim rowerze mam Shimano BR-M39, przy zacisku jest śruba, która zamykam układ i przy zdejmowaniu wężyka olej nie ma prawa się wylać. W magurach tego nie ma, trzeba wykręcić wężyk z zacisku i szybko w to miejsce wkręcić śrubę odpowietrzającą zacisk. W rzeczywistości zawsze zanim złapiemy gwint wypływa trochę oleju.

Dokładnie chodzi o ten moment: https://youtu.be/8wahvmtKnG4?t=2m43s 

 

Nie wiem czy to jest przyczyną problemu, ale mimo, że czynność odpowietrzania wykonywałem już 4-krotnie to klamki wciąż mam miękkie. Hamulce hamują, ale łapią bardzo późno i w związku z tym są słabsze niż powinny. Nie mam już do tego siły i cierpliwości, a w dodatku zniszczyłem śruby odpowietrzające przy klamkach. Są one zrobione z plastiku i praktycznie miejsce na torx jest już wytarte, Boję się, że jeśli jeszcze raz je wykręcę i wkręcę to zostaną tam na zawsze. Może ktoś wie gdzie dostanę takie śrubki, znalazłem jedynie na zagranicznych serwisach, ale ceny makabryczne jak na kawałek plastiku. 

 

701989.jpg

 

Ktoś ma jakieś doświadczenie w odpowietrzaniu tych hebli i wie gdzie tkwi problem?

Edytowane przez lisster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

System odpowietrzania w tych heblach to jakaś porażka.

 

Porażką jest materiał , z którego są zrobione śruby do EBT w klamce i sam odpowietrznik w zacisku ( Shimano jest pod ty względem lepsze) . Z drugiej strony odpowietrzanie Magur jest bardziej przyjazne niż w starszych Formulach.

Spróbuj tego sposobu- teoretycznie jest dla modeli MT Next ,ale działa też w starszych modelach serii MT.

 

 

 

W rzeczywistości zawsze zanim złapiemy gwint wypływa trochę oleju.

Możesz nagiąć zasady i przed wykręceniem strzykawki unieś zacisk powyżej klamki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem właśnie metodę polecaną przez @durnykot. Jest lepiej, ale jeszcze nie tak jak powinno.

Teraz przy naciskaniu klamki słyszę jakby chlapanie oleju, zarówno w lewej jak i w prawej klamce.

Zauważyłem również olej obok obejmy klamki, czy tam nie ma jakiejś przelewówki, zastanawiam się czy nie mam nieszczelność, czy może nalałem za dużo oleju?   :(

Przeglądam sieć w tym kierunku i znalazłem takie coś:

http://forums.mtbr.com/brake-time/odd-mt4-leak-863079.html

 

Spróbuję jeszcze metodę z podniesieniem zacisku przed zakręceniem, ale najpierw muszę kupić nowe śruby do klamek, bo w obecnych miejsce na klucz jest już praktycznie okrągłe. Ktoś nie ma na zbyciu takich śrubek? Najtaniej znalazłem na amazonie, ale i tak wyjdzie jakieś 60 zł  :angry2:

http://www.amazon.com/Magura-Screws-Complete-With-O-ring/dp/B00GQVALTC 

 

Edytowane przez lisster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Śrubki do MT to ten sam problem jak śrubki EBT. 

Odnośnie chlupania- niewykluczone,że w trakcie odpowietrzania olej dostał się między klamkę a kierownicę, a tak nie powinno być ( wiem to z praktyki ). Zdemontuj, powycieraj do sucha i poskładaj.

Twoje klamki ( te nowe) są zapewne klamkami z nowej, poprawionej serii, a pod tymi dziurkami ,jeśli pamiętam, jest membrana. 

Zasadniczo odpowietrzenie serii MT to trochę loteria- czasami się uda za pierwszym razem, czasami trzeba kombinować.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zniszczone śruby w klamkach, które wykręca się podczas odpowietrzania. Dokładnie wytarte gniazda na klucz torx, ale da się je jeszcze ostrożnie wykręcić. Oring jest ok, bo w miejscu śrub nie cieknie, w zaciskach przy śrubach odpowietrzających też sucho. 

 

Tak to wygląda:

http://pokazywarka.pl/f91pii/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

EBT dobrze nie wygląda, a nakrętki mocowania obejmy to nie powinien być kłopot. Poza tym uszkodzenie oringa nie musi od razu powodować wycieku, niewielkie podciśnienie ,jakie się wytwarza w klamce może powodować nieznaczne zapowietrzanie układu ,jeśli masz uszkodzony oring. Zresztą na podstawie stanu śrubki EBT można luźno wnioskować,że podczas przykręcania śrubki została przyłożona zbyt duża siła i mogło dojść do uszkodzenia oringu. Co nie oznacza ,że tak jest.

Dlaczego masz mokro w miejscu wejścia przewodu do klamki ( spory ślad oleju na osłonie )? Masz dokręconą oliwkę?

16629449.jpg?1448041951

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To po tym odpowietrzaniu, które polecałeś 

 

 

Przy wyciąganiu strzykawki sporo oleju rozlało się po klamce, nie dokładnie wytarłem i jest to po prostu tłuste. W tym miejscu nic nie cieknie.

Jeśli cieknie to spod klamki w miejscu, w którym klamka przylega do kierownicy. Pisałem o tym wcześniej i wrzucałem czyjeś filmiki o tym problemie.

Na angielskim forum do którego link również umieściłem wcześniej, ktoś tłumaczył, że jest to otwarty system aby wyrównywać ciśnienie. Nie wiem czy do końca dobrze zrozumiałem.

 

"That hole is a "weep" hole an is mandatory on all "open" brake systems. Its design is to allow for atmospheric pressure changes, to allow for the fluid to adjust towards the caliper when the brake pads wear and to also allow for expanding fluid from heat in the system. "

 

http://forums.mtbr.com/brake-time/odd-mt4-leak-863079.html

 

No nic, chyba wyśle te heble do magury, zobaczymy co będzie.

Do tego nowe dźwignie, które dostałem za free niestety się nie sprawdziły. Po pierwszej przejażdżce w śrubie, którą reguluje się odległość dźwigni od kierownicy zerwał się gwint :/  Do tego zauważyłem, że obydwie obejmy mocujące klamkę do kierownicy są pęknięte, a nigdy nie były odkręcane. Z tego co wyczytałem to normalne w tym magurach bo są plastikowe. Ehh... 

 

 

 

 

 

Edytowane przez lisster
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego zauważyłem, że obydwie obejmy mocujące klamkę do kierownicy są pęknięte, a nigdy nie były odkręcane. Z tego co wyczytałem to normalne w tym magurach bo są plastikowe. Ehh...

1.To nie jest normalne , przesadziłeś z momentem dokręcania i pękło. 2.Magury nie są z plastiku lecz kompozytu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu że są "plastikowe" czyli wykonane z badziewnego materiału :)

Magura chyba jako jedyny uznany producent hamulców stosuje "kompozyt" w produkcji a to jest wręcz śmieszne skoro wszelkie taniochy jak Promax, Tektro czy inne wykonane są z metalu.

Nie trzeba przesadzić by pękło. W Magurach Julie gwint wejściowy do przewodu też był plastikowy a oliwkę na przewodzie trzeba jakoś zacisnąć, u mnie gwint się wyrwał zanim oliwka zacisnęła się na przewodzie. Na szczęście miałem stare hs22, więc zaciśnięcie mogłem wykonać korzystając z ich klamki. 

Korpusy klamek się gną, gdy naciska się dźwignie. 

Jakość powłoki lakierniczej na zaciskach jest tragiczna, obierają się z farby (jak żadne inne w produktach konkurencji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...