Skocz do zawartości

[Amortyzator] Suntour Raidon


mrhonest

Rekomendowane odpowiedzi

Nawet jeśli by się dało, to co chcesz w ten sposób uzyskać? Rower do wywalania się przez kierownicę? ;> Przecież zaburzysz jego geometrię.

Miałeś jasno tłumaczone w poprzednim temacie żeby nie pajacować z kupnem fulla do jazdy po bułki, ale wiedziałeś swoje jak widać. Masz sprzęt z zawieszeniem do jazdy w konktetniejszym terenie, to tak jakbyś kupił np. Landrovera Defendera i chciał mu odniżyć przód - ma to sens?

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... po pierwsze - nigdzie nie pisałem, że będę nim jeździł po bułki... dużo będę jeździł w terenie. Nie będzie to wiadomo DH, ale sporo po lasach i ścieżkach.

Druga sprawa... pytam o skrócenie skoku, bo znajomy, który ma podobny rower zmniejszył skok do 85 mm. Ja aż tyle nie chciałbym, ale wydaje mi się, że te 2 cm było by w sam raz i geometria nie była by zaburzona w żaden sposób. Dodam, że nie przeszkadza mi to jakoś ale chciałbym zapytać czy jest to ewentualnie możliwe ?

Co do zakupu... Już miałem upatrzonego sztywniaka, ale trafiła się okazja zakupu tego roweru w dobrej cenie, szkoda było nie skorzystać. Poza tym zwykle jak coś kupuję, to wolę nieraz dołożyć, a kupić coś co posłuży a i mi się podoba. Nie ukrywam, że zakochałem się w tym rowerze jak go zobaczyłem. Spodobał mi się - rama, budowa. A to też dla mnie ważna kwestia - rower musi mi się podobać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

85mm ze 140 powiadasz, no no... :D

Gratulacje za pomysłowość. Gdyby tym rzeczywiście jeździł zgodnie z zastosowaniem takiego sprzętu to już by pewnie odbierał nagrodę Darwina.

 

Jakich znowu „wyników szybkosciowych”? Gdzie i w jaki sposób? :o

Może sprzedaj to lepiej zanim zrobisz sobie lub komuś krzywdę.

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że miał podobny, nie wiem jaki miał skok pierwotny...

 

Dobra nie ma co, widać, że laików traktujecie jak debili... Znachorzy i fachowcy...

 

Takim podejściem to z wszystkim można sobie zrobić krzywdę. Proste pytanie od osoby, która zaczyna przygodę z poważniejszymi rowerami, a już zaczyna się filozofowanie...

Edytowane przez mrhonest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie... pytanie to zadałem, ponieważ ciekaw byłem czy takie coś jak wielkość skoku, a więc i cała wysokość przodu ma znaczenie przy jeździe po płaskim... Mam tu na myśli osiągane prędkości na przykład przy jeździe na asfalcie przy zablokowanym amortyzatorze...

Nie piszę tu, że dla mnie skok 140mm jest be...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam pytanie, czy jest możliwość w tym amortyzatorze zmienić skok na 100 czy 110 mm ?


Musisz zobaczyć jaką konstrukcję ma "wkład", który znajduje się w lewej goleni.
Albo będzie regulował się przez przeniesienie podkładek na sprężynie albo będzie miał specjalne otwory do przesunięcia sprężyny. (nie wiem jak mam to precyzyjniej obrać w słowa)
Jeśli tak nie da rady to możesz jeszcze wymienić "wkład"/"Kartridż" na ten z wersji 100/120mm.

Suntour ma najprostszą budowę jeśli chodzi o zmiany skoków, serwisiowanie itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie ma absolutnie sensu kombinowanie ze zmianą skoku przy tym rowerze. Mniejszy skok przydaje się tylko na stromych, terenowych podjazdach, ale jak już to się kupuje amortyzator z regulacją skoku (np. Lyrik 2StepAir ma 110/160), a nie zmienia skok na stałe psując geo i właściwości jezdne roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

zakupiłem rower Bulls Wild Cup 1. 

Ma on amortyzator Raidon o skoku 140 mm. 

Mam pytanie, czy jest możliwość w tym amortyzatorze zmienić skok na 100 czy 110 mm ? 

 

Jeśli masz powietrzaka to pewnie że da się zmienić skok. Jak byś miał ochotę coś kombinować ze skokiem to zależy czy masz rury goleniowe stalowe chromowane co możliwoscią wymiany jest większa zabawa poprzez wyciągniecie wkładu z korkiem od góry, albo rury goleniowe aluminiowe złotawe gdzie tłoczek od środka pracuje cały na tej rurze goleniowej i wymiana jest od dołu. Zmianę skoku można zrobić na popychaczu za pomocą przebicia nitu na inny otwór. 

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...