Skocz do zawartości

[Odpowietrzanie] BR-M396


dodo02

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem!

 

Mam pytanie dotyczące zalewania/odpowietrzania hamulców shimano BR-M396. To moje pierwsze hamulce i po 2 tyś km spuściłem sobie płyn (już wiem co można czego nie, głupi byłem). Chciałbym je napełnić ale zanim znowu zrobię coś głupiego chciałbym zapytać gdzie w zacisku znajduje się zaworek? Model znam tylko ze specyfikacji roweru od sprzedawcy, bo jest na tyle budżetowy że zapomnieli go oznaczyć. Albo jestem ślepy.

 

Na stronie Shimano nie mogę znaleźć tego modelu, ani innego o podobnej konstrukcji. W tym modelu nypel do zalewania/ odpowietrzania znajduje się przy zawleczce, jego oś jest prostopadła do osi wężyka łączącego z klamką. Nie ma zintegrowanego gniazda na klucz 7. Jest tylko kapturek i nypel. Tam gdzie w innych modelach shimano jest nypel i zaworek (obok wężyka w osi równoległej) jest gniazdo na imbusa. Jest to jedyna śrubka poza tymi spinającymi obie połówki hamulca. Czy to jest zawór?

 

Jakieś dodatkowe wskazówki do zalewania/odpowietrzania tego modelu, czy wszystko tak jak w opisach i filmach w sieci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a napiszcie jak jest u was, bo ja mam taką sytuację po wymianie i odpowietrzeniu przedni hamulec działa jak żyleta, klamka twarda, a tylni hamulec pomimo iż wydaje mi się że dobrze odpowietrzyłem jest miększy niż przód. Hamuje ale klamka wchodzi więcej niż w przednim. Czy jest to normalne? Czy może to wynikać z faktu że przewód do tylnego hamulca jest dłuższy? Czy to nie powinno mieć wpływu>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Odkopię trochę ten temat :-)

 

Skróciłem tylny przewód hamulcowy, bardzo dokładnie zamontowałem w klamce, odpowietrzyłem

na kilka sposobów zgodnie z:

 

Odpowietrzałem chyba z 2 godziny, przelałem układ kilkukrotnie, wszystko szczelne 100%,

jestem pewien, że w układzie nie ma powietrza, klamka jest twarda, a mimo to po silnym dociśnięciu

klamki przez kilka sekund zaczyna się ona zapadać i powoli schodzi aż dotknie chwytu.

Początkowo hamulec łapie idealnie, ale jak klamka się zapada to trzyma dalej, ale już słabiej.

 

Układ zalałem płynem z załącznika, pozbywając się całkowicie oryginalnego, czerwonego

płynu.

Może ten płyn jest nieodpowiedni do tego układu ?

 

Wydaje mi się, że przed operacją układ działał lepiej, aczkolwiek nie tak dobrze jak przedni

hamulec.

Przewód przed skróceniem miał 170cm, teraz ok.145cm. Przedni ma 100cm.

 

Proszę o jakąś sugestię.

 

--

Piotrek

 

 

post-204570-0-03496700-1497335232_thumb.jpg

Edytowane przez pmedela
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...