Skocz do zawartości

[amortyzator] Suntour Aion


machinehead

Rekomendowane odpowiedzi

Siema! Chodzą słuchy, że Aion to zasadniczo to samo co Auron, przy czym jest cięższy o ileśtam-set gram. Wie ktoś cokolwiek więcej na temat budowy amora? To kolejny wazelinowiec? a może posiada jakąś kąpiel olejową?
Ogólnie Auron (rzekomo tym samym Aion) otrzymuje dość wysokie oceny w testach, no ale z czego to wynika? Ma jakiś ultra super tłumik? Czy może faktycznie buja się w jakiejś kąpieli?
Nie ukrywam, że to pytanie głównie skierowane do P. Piotra "Activia" :)

Pozdrawiam

Edytowane przez machinehead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam cię. Rzeczywiście Aion jest tej samej budowy co Auron. Różnicą w budowie jest szczególnie korona, gdzie Auron ma koronę HOLLOW zaś Aion ma pełną koronę. Ponadto Aion ma zacisk tak jak i Auron 15QLC lecz Aion ma wykonany ze stali tak jak jest w Epixonach zaś Auron ma wykonany z tytanu tak jak w Axonach.

 

W Polsce Aiony są dostępne w 2 wersjach

1). RL-R (blokada na kierownicy oraz regulacja tłumienia) - budowa jest taka sama co w Epixonach RL-R lecz w Aionach jest kartridż 2 razy większy

2). RC (Regulacja kompresji oraz regulacja tłumienia - brak blokady) - Budowa jest taka sama co w Duroluxach wersji RC lecz kartridż ma trochę mniejszy

 

Co do Auronów to w Polsce sa dostepne tylko modele RC2 - czyli podwójna regulacja kompresji (szybka i wolna) oraz regulacja tłumienia - Praca i budowa jest identyczna co w duroluxach RC2 lecz jedynie kartridże są trochę mniejsze niż te co są w duroluxach

 

Co do smarowania to aurony, aiony i duroluxy mają pod uszczelką przeciwkurzowa taką gabeczke filcową nasączoną olejem. Fabrycznie dolne lagi nie są zalewane olejem. Przy sprzedaży na życzenie klienta zalewam olejem. Dolne lagi zalecane lać rzadkim olejem. Aiony i Aurony po 15-20ml zaś Duroluxy 20-30ml

Warto też na dzień dobry sprawdzić tłoczek od środka w komorze powietrznej bo często się zdarza że fabrycznie tylko dają smar a powinno zalewać sie olejem min. 80W o poj. 5-7ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super!! Dzięki za mega wyczerpującą odpowiedź. Widać suntour goni roxa na rynku patentami. Jeszcze tylko jedno pytanie: czy zalanie olejem dolnych goleni nie uszkodzi tłumika? Już powszechnie wiadomo, że zalewanie xcr'a czy raidona kończyło się zgonem tłumika więc czy nie uszkodzi aiona? Tłumik jest rozbieralny?

 

edit:

dodam jeszcze, że w moim przypadku uwaga skupiona jest na modelu: Aion LO-R 27,5

Edytowane przez machinehead
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jesteś w posiadaniu AIONA LOR to na pewno nielimitowanej serii które były robione na zamówienie danego producenta rowerów. Naklejki na pewno tam masz naklejane a nie wprasowane.

W AIONIE stosowany jest kartridż rozbieralny tak jak i w Auronach czy Duroluxach. Co do zalewania olejem to się nie ma co dziwić przy modelach jak XCR i Raidon ze względu że tam nie ma duzo miejsca na ta pracę oleju w porównaniu do Aiona czy Aurona. Chcąc zalewać Raidona czy XCR-a to polecam od strony kartridża góra 7ml zas od strony komory powietrznej do 15ml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...