Skocz do zawartości
bikeart

[olej] Fox 32 Float CTD O/C - Evolution 2015

Rekomendowane odpowiedzi

bikeart

Cześć,

 

Szukam zamiennika oleju do amortyzatora z roku 2015. W instrukcji stoi, że ma to być FOX gold 20 wt.

Wiem z Forum, że do starszych roczników FOXa używano SILKOLENE  wt 10, z tym że do tych amortyzatorów producent zalecał olej FOX 10  więc lepkość była ta sama.

Teraz FOX zabrania używania oleju  FOX 10 do nowych amortyzatorów. Jeżeli nie zmienili dostawcy oleju, a zakładam że nie, to który olej waszym zdaniem  będzie odpowiedni SILKOLENE PRO SF 15 czy SILKOLENE FORK OIL 20 (lepkość tego pierwszego jest większa)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fonika

Najbliższy Fox gold 20wt (98.90 cSt w 40°C) będzie obecnie Silkolene pro rsf 15wt lub Silkolene fork oil 30wt - nie ma znaczenia jaki kupisz, silkolene fork oil jest tańszy ale właściwości smarujące ma równie dobre, a do tłumika tego nie lejesz w końcu ;).

Przy okazji jak kupujesz olej z 2015 to zmieniły się nazwy w silkolene. Nastąpiła zmiana w oznaczeniu - kiedyś korzystano z klasyfikacji SAE, a od 2015 z ISO.

Tutaj masz przydatną tabelkę (oleje po lewo to dokładnie to samo co oleje po prawo tylko w nowej klasyfikacji)

SILKOLENE_RSF_TABELA_19b37e23d0.jpg

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bikeart

Cześć,

 

dzięki Fonika. Nie mogłem znaleźć w necie informacji o lepkości Fox gold.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bikeart

Cześć,

 

nie mogę odczytać numeru seryjnego amortyzatora. Numer jest wybity dość niejednoznacznie.  0 to może być 8 albo O, T może być 1.

Próbowałem wpisać na stronie foxa numer w różnych kombinacjach, ale wszystko odrzucił.

Macie jakieś sugestie co liczb w numerze seryjnym, czy są to daty, litery (np. kraj w którym wyprodukowano) itp

 

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
oesz

Spróbuj jeszce wpisać nr ID, który znajduje się na czarnym polu z tyłu amortzatora. Działa tak samo jak wpisanie numeru seryjnego

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bikeart

Dzięki, faktycznie tak tez działa.

Pozdrawiam

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
drobny
Napisano (edytowane)

Witam, 

zabrałem się za serwis amortyzatora. W-g zaleceń na stronie foxa zorganizowałem niezbędne oleje Fox Gold i Fox fluid. Po rozkręceniu go okazało się, że z jednej z goleni wydobywa się czerwony olej. Z uwagi, że był wyciek oleju rozebrałem go i ku mojemu zdziwieniu znalazłem tam sporą ilość czerwonego oleju. Niestety na stronie foxa nie udało mi się znaleźć informacji jak to serwisować, jaką ilość oleju należy tam wlać. 

Czy ktoś może spotkał się podobny problem? Wie jaka ilość czerwonego oleju powinna znajdować się w goleni gdzie znajduje się tłumienie obicia?

Edytowane przez drobny

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bikeart
Napisano (edytowane)

Cześć,

zrobiłem kolejny serwis amortyzatora. Tym razem rozebrałem również tłumik. Wyleciało sporo spracowanego oleju. I teraz pytanko. Czy do tłumika leje się dodatkowo olej? Czy wystarczy 30 ml tak jak w manual'u do goleni. Jeżeli się leje dodatkowo, to gdzie mogę znaleźć informację o ilości

t. Gold

Spring-Side Bath

30cc

Damper-Side Bath

30cc

Float Fluid

Air Chamber

5cc

Edytowane przez bikeart

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Jestem zachwycony kolejnością zdarzeń:

- wyciągam tłumik

- wylewam olej

- pytam ile wlać.

 

Tabelka , którą wklejasz ma nazwę Bath Oil i dotyczy oleju w dolnych goleniach ( niech mnie ktoś poprawi ,jeśli się mylę )

Masz tłumik typu O/C ( Open Cartridge ), wybierze Twój amorek ( rocznik, skok ) 

https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/fox/select-fork

I zobaczysz ( przykładowy amorek )

https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/fox/oil-chart/452

Fox bardzo rzadko podaje ilości oleju w tłumiku, dlatego wrto zlewać stary olej do pojemnika i wlać tyle samo świeżego oleju.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bikeart
W dniu 8.06.2019 o 14:38, durnykot napisał:

Jestem zachwycony kolejnością zdarzeń:

- wyciągam tłumik

- wylewam olej

- pytam ile wlać.

 

Tabelka , którą wklejasz ma nazwę Bath Oil i dotyczy oleju w dolnych goleniach ( niech mnie ktoś poprawi ,jeśli się mylę )

Masz tłumik typu O/C ( Open Cartridge ), wybierze Twój amorek ( rocznik, skok ) 

https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/fox/select-fork

I zobaczysz ( przykładowy amorek )

https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/fox/oil-chart/452

Fox bardzo rzadko podaje ilości oleju w tłumiku, dlatego wrto zlewać stary olej do pojemnika i wlać tyle samo świeżego oleju.

Dzięki Kocie . Wcaleś nie taki durny:). Amorek działa lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Jestem Ci winien piwko;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Super ,że wszystko jest OK. 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bikeart

W kwestii wymiany oleju w tłumiku. Istotne jest właściwe odpowietrzenie. Dlatego w trakcie uzupełniania dobrze jest podpompować, aby napełnić górną komorę olejem. Później dolać resztę. Nadwyżka oleju będzie wyrzucona przez otwory w górnej części tłumika

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×