Skocz do zawartości

[Góral 27,5 12x142mm] jaki rower mtb? za 3-4,5 tys zł


Michaelao

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Sorry ale na inne marki z 2015 roku przy końcu roku też masz przeceny 20%. Chcesz mi powiedzieć że Giant czy Mandrake to też są sh*ty bo dają 20 % rabatu na kolekcje 2015????
  To jest norma... ostatnio bylem w salonie Treka, to na X- Calibra 9 z 2015 roku było -10% już na cenie naklejonej na rowerze, bez otwierania ust...  Wracając do Twoich wyborów to w budżecie do 4.5 tys, z kolekcji 2016 i założeniach które masz zostaje w sumie tylko Kross R7/R8...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romet nawet nie stał przy tym XTC

 

A to czemu? Osprzęt mają właściwie taki sam a Romet ma lepsze hamulce.

 

trwałość ramy takiego np GiANTA jest na nieporównywalnie większym poziomie

 

Masz jakieś dane na ten temat, czy po wyglądzie oceniłeś?

 

Zresztą dożywotnia gwarancja na ramę Giant - w porównaniu do 2 letniej gwarancji Rometa - no o czymś to świadczy.

 

Kia daje na auta 7 lat gwarancji a Mercedes tylko 2 i co z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

-jest napisane : "Możliwość zastosowania kół w standardzie 135/10 lub 142/12"

 

Najbardziej niezrozumiały dla mnie fakt decydujący o porażce tego roweru ... haki pod oś 12 mm z założoną konwersja do piasty 135 mm. WHAT ??

Masz budżet, wymagania ... i chcesz rower z osią 12 mm, który nie ma osi 12 mm bo ma zwykłe koło z piastą 135 mm ... 

 

Jak doliczysz konwersje koła do standardu sztywnej osi, to jest wysoce prawdopodobne że wykroczysz poza budżet.

Znając podejście polskich dystrybutorów do gwarancji po przejściu na sztywną oś zmieniłeś specyfikację fabryczna roweru, więc jak się coś stanie z ramą stwierdzą że zastosowałeś "za sztywną" oś :D, a w takim przypadku dożywotnia gwarancja nie obowiązuje :).

 

 

Istotne by rower posiadał wszystkie nowinki techniczne- w szczególności obie sztywne osie qr 15mm przód oraz 12x142mm tył.
 

 

Zważając na powyższe, brak koła ze sztywną osią Giant nie łapie się w twoje wymagania ... nie jest dla ciebie rowerem kompletnym :)

 

Czytając twoje  wymagania mam wrażenie że czytam SIWZ do ustawionego przetargu pod R7/8 :)

 

Co do polecania Canyona i Radona ... te rowery są zwyczajnie konkurencyjne.

Aktualnie są tak popularne że przymiarka do tych rowerów, to 1 post i 3 wiadomości PW na forum.

Sam kupiłem Canyona bo nikt mi na starcie nie chciał dać takiego rabatu na marki z tradycyjnego modelu sprzedaży, aby rower ze zbieżna specyfikacją sprzętową  był konkurencyjny cenowo ...

Canyona nie polecę bo 27,5 robi tylko w najmniejszych rozmiarach. :)

 

 

Pozdrawiam

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Masz jakieś dane na ten temat, czy po wyglądzie oceniłeś?

Po wyglądzie oceniłem

Pytałem o gwarancję w razie wymiany hamulców na SLX i piasty na sztywną oś. Nie utracę gwarancji.

Domyślam się że zmiana koła to koszt nawet do tysiąca złotych. Myślę że temat do zamknęcia- pojawia się coraz więcej osób atakujących.

Pozdrawiam. żegnam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to czemu? Osprzęt mają właściwie taki sam a Romet ma lepsze hamulce.

 

A czy mając w podobnej cenie Rometa i Speca, Canona czy innego Treka kupił być tego pierwszego?? Rower to nie tylko produkt ale cała reszta z "klimatem" zakupu, obsługą i tak dalej. Tu rozmawiamy o pospolitym HT a w przypadku bardziej skomplikowanych konstrukcji przepaść miedzy takim Rometem a Giantem jest jeszcze większa. Dlatego napisałem to co napisałem. Nie wchodzmy też na tematykę motoryzacyjną bo wychodzą potem tak kretyńskie porównania jak co jest lepsze Skoda czy Mercedes. 

 

W temacie XTC to rower spełnia wymagania bo można konwertować pod sztywną oś. Moim zdaniem konieczne to nie jest a skoro jest taka opcja w przyszłości to czemu nie. 

Gwarancja też nie przepada więc nie warto wprowadzać w błąd. Podobnie masa ludzi zrobiła w przypadku Gianta w Trance. Mało tego firma nie robi żadnych problemów przy modyfikacjach osprzętowych. Śmiało można wymienić manetki, korby czy zmieniarki. 

 

Canyony czy Radony cechuje tylko i wyłącznie plus w temacie ceny i wiadomo dlaczego. Gdyby musieli się podzielić z dystrybutorem to już było by inaczej. Nie każdy ma ochotę kupować "kota w worku". 

 

@Michaelao ten XTC ma świetną geo i jest wart swojej ceny. Oglądałem go dokładnie więc wiem co pisze. Jak wspomniałem wymień tą hydraulikę na Deore czy SLX'a. Fabryczną oś bym zostawił i zobaczył jak będzie się spisywać piasta bo jak tam są kulki zamiast maszyn to jest spora szansa, że dość szybko się posypie. Kolejna sprawa to dopilnuj by Ci w razie kupna sprawdzili "naoliwienie" tego Recona. W przypadku nówki kiedy jest czyściutko to prosta i krótka operacja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy mając w podobnej cenie Rometa i Speca, Canona czy innego Treka kupił być tego pierwszego?? Rower to nie tylko produkt ale cała reszta z "klimatem" zakupu, obsługą i tak dalej

 

Jeśli w cenie 4k (bo tyle kosztuje Muistang R-line 1.0) Mam Rometa i 300 zł drożej Gianta, który ma dodatkowo słabsze hamulce i wymaga konwersji na oś 12mm to jak najbardziej wziął bym Rometa, albo chociaż się nad nim zastanowił. "Klimat" zakupu przy sprzedaży przez internet wielkiego znaczenia raczej nie ma.

 

Tu rozmawiamy o pospolitym HT a w przypadku bardziej skomplikowanych konstrukcji przepaść miedzy takim Rometem a Giantem jest jeszcze większa

Może przy skomplikowanych konstrukcjach tak, ale tu nie o nich mowa. W przytoczonych modelach przepaści nie widzę. Wręcz przeciwnie to Romet ma oś 12mm i przerzutkę w standardzie DirectMount.

 

wychodzą potem tak kretyńskie porównania jak co jest lepsze Skoda czy Mercedes.

 

Czemu kretyńskie? Przecież:

 

Gwarancja też nie przepada więc nie warto wprowadzać w błąd

 

:icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

nagle w atb potrzeba osi 142x12 ?
Może nie koniecznie potrzeba, ale tak samo nie potrzeba jakiejś tam traperowej główki ramy, 10 czy 11 biegów z tylu , czy jakiś wymyślnych mocowań przerzutek itd. ale jeśli wydajesz 4-5 tys to dlaczego miałbyś z tego rezygnować, skoro możesz to mieć, a reszta osprzętu też jest zrównoważona jak na tą cenę (myślę o Krossie B7/B8)??? Pomijając fakt że akurat sztywna oś w moim odczuciu jest dużo bardziej potrzebna niż pozostałe wymienione wyżej bajery.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam użytkuje Mustanga R-Line 27,5 2.0 i przyznam szczerze ze przed zakupem również miałem mieszane uczucia - w końcu to tylko Romet. Teraz nie żałuje. Rzeczywiście spawy i malowanie ramy odbiega trochę od egzemplarzy tzw. renomowanych producentów , ale reszta szpejów przemówiła za Rometem . Poprzeczka postawiona przez autora wątku jest bardzo wysoka - zważywszy na to że szuka modeli na nadchodzący sezon . Sam przed zakupem miałem niewielki wybór szukając standardu X12. Na koniec tylko dodam , że mojego udało mi się ciachnąć jako poekspozycyjnego za poniżej 3000 PLN . Tak więc wszystko zależy od negocjacji ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kretyńskie @lenon77 bo Skoda żeby stawała na rzęsach nigdy nie będzie Mercem i gwarancja nic do sprawy nie wnosi. Dajmy spokój. 

 

Co do nowych standardów to jest to pomysł pewnych konkretnych firm. Nie wszyscy muszą iść w tą stronę zwłaszcza, że w przypadku wielu rowerów ten pomysł to "odkrywanie koła na nowo" czyli kretynizm a bardziej dosadnie wyciąganie od frajerów kasy. Czołowi producenci piast nie zrezygnują nagle z "normalnych" standardów a producenci ram nie przerzucą się na co innego a jeśli nawet to nie w całej kolekcji. Być może rozmiary "+" i częściowo 29er ale to nie cały rynek rowerowy. Inna sprawa, że plotą w temacie, który akurat mnie zupełnie nie dotyczy i chyba nie tylko mnie. Nie jaram się większym miejscem na koła czy brakiem przedniej zmieniarki więc lata mi i powiewa te 3mm z każdej strony. 

 

Rometa zawsze tutaj polecałem i sam w przypadku HT do niedawna brał bym go pod uwagę. Ale jest jedno ale czyli ta marka nie chce się rozwijać a to powoduje, że zlewam ją .... Sam w tym nie jestem więc jak tak dalej będą robić to zostaną z motorami i pażdzierzem do 2K. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie koniecznie potrzeba, ale tak samo nie potrzeba jakiejś tam traperowej główki ramy, 10 czy 11 biegów z tylu , czy jakiś wymyślnych mocowań przerzutek itd. ale jeśli wydajesz 4-5 tys to dlaczego miałbyś z tego rezygnować, skoro możesz to mieć, a reszta osprzętu też jest zrównoważona jak na tą cenę (myślę o Krossie B7/B8)??? Pomijając fakt że akurat sztywna oś w moim odczuciu jest dużo bardziej potrzebna niż pozostałe wymienione wyżej bajery.

 

zamiast sztywnych osi czy direkt montów wolałbym lepszej klasy amor/osprzęt(w tanich rowerach). No chyba że lądujesz nieodkręcone łipy, to faktycznie sztywna oś może tu mieć znaczenie.

Ewentualnie sztywna oś w ogonie może pozwolić na zachowanie sztywności ogona przy niższej masie ramy, tylko w rowerach poniżej 10k raczej nie walczy się o gramy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kretyńskie @lenon77 bo Skoda żeby stawała na rzęsach nigdy nie będzie Mercem i gwarancja nic do sprawy nie wnosi. Dajmy spokój.

To też dokładnie to samo napisałem w pierwszym poście. Sama długość gwarancji nie oznacza automatycznie lepszej jakości. Co do Rometa jako firmy to się nie wypowiadam bo nie śledzę na bieżąco rynku, niemniej w podanym przypadku mają w ofercie całkiem konkurencyjny model. A co do zalet osi 12mm to w przypadku zdejmowania koła odpada problem ponownej regulacji zacisku hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Proszę nie pisać komentarzy typu - o wyższości kół 29/27+
Sam stoję przed wyborem 27,5 a 29er i chciałem zapytać o Twoje spojrzenie na 29 i jakie masz argumenty za 27,5. 

 

 

Starasz się dolać oliwy do ognia ? :D Przecież od tego modelu rozpoczęła się "przepychanka" o gwarancję, jakość i sztywną oś bez sztywnej osi :)...
Sorki zawiesiłem się :teehee:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...