Skocz do zawartości

[pompka] Problem z zaworem presta


piter123

Rekomendowane odpowiedzi

Nadal wśród rewelacji na temat ciśnień osiąganych przez lidlopompki nikt nie napisał który manometr to pomierzył.

 

Mam pompkę z lidla stojącą i JoeBlowa HP. Manometr stojącej z Lidla mierzy mi w lidlobarach. JoeBlow mierzy w barach.

To powiedz nam jak masz 5 Lidlobarów to ile wtedy pokazuje Ci JoeBarów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiedz nam jak masz 5 Lidlobarów to ile wtedy pokazuje Ci JoeBarów?

Zależność nie jest liniowa, bo na początku przy mniejszych ciśnieniach jest ok. W sytuacji gdy lidlowy manometr zamyka budzik na czerwonym polu i nic nie idzie dalej bez ryzyka zniszczenia pompki, to podpięcie JoeBlowa daje mi odczyt 4,5 bara i jeszcze trochę dopychania do 8-9barów.

 

Zawór to presta a dymana jest dętka pod oponą 23c.

 

Ciężko mi uwierzyć, że Topeak koloryzuje w tym momencie jak jeszcze dopycha powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka z Lidla pompuje kola szosowe do 8atm wskazywanych przez manometr. Jesli mialoby to byc 4,5atm to bym jezdzil na flaku a jezdze na oponach twardych jak kamien. Albo wiec koloryzujesz i w ten sposob racjonalizujesz zakup 4 razy drozszej pompki albo masz uszkodzona pompke z Lidla. A moze mamy inne pompki? Ja mam ta z obecnej oferty rowerowej Lidla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przmor

 

Powyżej 4 - 5 atm nie masz szansy na wyczucie "ręczne" jakie ciśnienie siedzi w środku opony szosowej 23C.

 

Nie mam żadnej potrzeby żadnej racjonalizacji wydatku, bo mam dwie wyżej wymienione pompki stacjonarne, które trzymam w dwóch różnych miejscach. Lidluchę wożę sobie w aucie, a Joeblow'a trzymam w domu. Obie są mi potrzebne.

 

Obie to oczywiście pompki stojące w kształcie litery T. Lidlowa jest kupiona w zeszłym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reczne wyczucie moze nie ale przy wadze zestawu rower plus rowerzysta na poziomie 94kg opony 23C nabite do 4-5atm troszke by chyba siadly?

Dokładnie tyle ważę z rowerem i nic nie siadało. Można to było jedynie wyczuć na różnych dobiciach o dziury lub bruk. 8barów z JoeBlow'a jest wtedy mocno drewniane, bez porównania z 8 lidlobarami. Spróbuję znaleźć jakiś trzeci manometr i pomierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co chodzi ale kupiłem przejściówkę presta - schreder i z nią również pompka lidlowa nie pompuje.
Różnica z wentylem schreder jest taka, że presta nie jest na równi z krawędzią przejściówki a głębiej. Końcówka pompki nie daje rady wcisnąć zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku końcówki do presty rozumiem (schreder ma dociskającą sprężynę, presta nie ma). Myślałem, że przy samochodowym wciska się już mechanicznie. Wtedy rozumiem, że przy pomocy kompresora automatycznego należy zacząć pompować z opcją "pusta opona"?

Wracając do pompki z lidla. To o co chodzi skoro po założeniu nie jestem w stanie wcisnąć tłoka? Na pewno wytwarzam ciśnienie większe niż w dętce. A zawór ani drgnie.
Pompką ręczną bez problemu a przecież siła jest tam mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze pokombinować z ustawieniem końcówki na wentylu (głębiej, płycej, byle równo z wentylem). W mojej Blackburn AIRTOWER 1 zdarza mi się jakoś krzywo nałożyć i zacisnąć, tak że połączenie jest szczelne ale nie idzie nic pompować. Może tutaj tkwi problem.

 

Jakby co to pamiętam o wciśnięciu (nieraz trzeba trochę siły, żeby się zawór odblokował) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta z Lidia pompka u mnie działa już drugi rok.

 

Ad.1 zakładając głowice na wentyl presta (to zależy jaki jest długi), trzeba (u mnie) nałożyć i wcisnąć go do końca aż zrobi pssssyt. Później odsunąć troszkę głowice i zablokować. Tyle, powinno pompowac. Jeśli wsadzimy za głęboko i zablokujemy, powietrze będzie uchodzić, jeśli wsadzimy za płytko, pompowanie nie będzie możliwe (ciśnienie z pompki nie jestem stanie przejść jak zawór jest zwolniony) ponieważ głowica wciska blokadę zaworu presta w momencie zablokowania głowicy.

 

Ad.2 Manometr, jest dość dokładny, porównując z innymi z samochodowymi niemalże wskazuje tak samo. Natomiast, używając presta i wyjmujac głowice, zawsze troszkę powietrza ujdzie, trzeba wiedzieć o tym że patrząc od zaworu presta, głowica, wężyk i manometr, jest tym samym ciśnieniem ponieważ zaworek jednokierunkowy jest między pompką a manometrem. Nawet upuszczanie nadmiaru nakrętka pod zegarem jakoś działa.

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...