Skocz do zawartości

[amortyzator] Wyciek z amortyzatora NCX-E RL Air


d2d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zauważyłem w widelcu SR Sunotur NCX-E RL Air mały wyciek w miejscu gumowej zatyczki.

http://zapodaj.net/e046d23508744.jpg.html

Występuje on bez względu na to czy rower jeździ czy stoi. Nadmienie, że bardziej przypomina to zapocenie, olej nie kapie, itp. Co to może być, chyba nie zużycie, gdyż rower Kross Evado 7.0 ma dopiero miesiąc i przebieg 300 km. Proszę o porady.

Edytowane przez d2d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnąłem tą zatyczkę, była ona wciśnięta w otwór gwintowany i co ciekawe podczas wyciągania nic nie wyciekło. Tak jak pisałem wygląda to na zapocenie, a nie wyciek. Jest tak mały, że hamulca nie sięga, ale i tak profilatycznie wyczyściłem alhoholem izopropylowym, będę dalej obserwował i czekał na Wasz wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to było by gdybyś sobie samodzielnie lagi ściągnął i zobaczył od środka. Powiedz mi czy ty amorek masz nowy w rowerze albo że sklepu czy uzywka. Często niektórzy zalewają właśnie w tych amorkach dolne lagi co jest w zupełności bezsensu i potem może właśnie takie coś dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w identycznym amortyzatorze działo się u mnie identycznie, pomogło najprostsze łopatologiczne rozwiązanie, srubka od tarczy hamulcowej + podkładka miedziana, amortyzator miał te wycieki od nowego, tj od demontażu z nowego roweru i wciśnięciu plastikowych korków/zaślepek zamiast śrub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi czy ty amorek masz nowy w rowerze albo że sklepu czy uzywka.

Rower był kupiony fabrycznie nowy, ze sklepu.

 

w identycznym amortyzatorze działo się u mnie identycznie, pomogło najprostsze łopatologiczne rozwiązanie, srubka od tarczy hamulcowej + podkładka miedziana, amortyzator miał te wycieki od nowego, tj od demontażu z nowego roweru i wciśnięciu plastikowych korków/zaślepek zamiast śrub

 

Właśnie coś takiego mi też wpadło do głowy, ale wczoraj zrobiłem test - wyczyściłem wyciek i założyłem zatyczkę. Patrzę rano - jest sucho, ale rower stał, co będzie gdy pojeżdzę? Ciekawe, że kilka dni temu podczas nieużywanie roweru zapocenie pojawiało się ponownie. Teraz nie...

Edytowane przez d2d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

 

Chyba mam identyczny problem co autor tematu. Model mojego amortyzatora:  SR SUNTOUR NCX E-RL air 63

 

Rower nowy, kupiony na początku maja. Miałem na nim zrobione ok. 300km i na początku czerwca po tym jak tydzień stał w garażu, zabrałem go na jazdę, lecz przedni hamulec nie nadawał się do jazdy - cały, włącznie z klockami, był pokryty czymś oleistym. Myślałem, że to jakiś wyciek z układu hamulcowego, ale serwis stwierdził, że przyczyna jest zewnętrzna. Wyczyścili tarczę hamulcową, wymienili klocki i gdzieś 2 tygodnie temu zacząłem na nim ponownie jeździć. Codziennie, przez tydzień jeździłem po 20 km - wszystko było ok. Tydzień temu dopadła mnie ulewa, po jeździe rower był cały usyfiony, więc go przemyłem. Stał tydzień w garażu i chciałem wczoraj w końcu wziąć go na jazdę, ale problem z wyciekiem powrócił. Hamulec znowu w jakiejś oleistej substancji - wyczyściłem go do sucha, ale dzisiaj rano zauważyłem znowu świeże ślady oleju nad hamulcem, co widać na zdjęciu: post-189364-0-04238700-1468157438_thumb.jpg .

 

Na tym niemieckim forum: http://www.mtb-news.de/forum/t/oelverlust-sr-suntour-ncx-e-rl-air.697477/ ktoś miał podobny defekt i na końcu napisał w czym był problem:

 

 

Neuigkeiten: Gabel ist iO.. das was austrat, war verflüssigtes Fett, was sich in den Rohren befand.. Verflüssigte sich durch die hohen Temperaturen, soweit die Aussage von RST. Also kein Schaden.

 

Jak sobie to przetłumaczyłem, to sens tego jest zbliżony do tego, co napisał BikerLight w poście powyżej.

 

Jutro idę z tym do serwisu, ale z ciekawości zapytam, czy ktoś ostatecznie poradził sobie z tym problemem na dobre, że już potem nic nie wyciekało?

I co to jest zapocenie, bo nie potrafię nigdzie znaleźć co ten termin oznacza w kontekście amortyzatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podobnym przypadku rozkręciłem parę na serwisie i okazało się że w środku jest same bagno w dolnych lagach. Potem różne wersje klientów. Jeden powiedział mi że psikał brunoxem bezpośrednio na lagi, drugi zaś mył myjką ciśnieniową a potem pretensje że amorki się psują. Wszystkie amorki są fabrycznie montowane prawie na sucho przez co warto już po paru tygodniach zrobić sobie już przegląd zerowy

Amorek należało by rozkręcić i porządnie w środku wyczyścić oraz na nowo przesmarować co każdy z forumowiczów na pewno da sobie radę, a nie czekać do czasu aż on padnie i wysyłać na gwarę

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...