Skocz do zawartości

[amortyzator] wymiana tłumika rock shox 30 gold tk 29


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam amortyzator Rock Shox 30 gold tk 29 z blokadą skoku na goleni moje pytanie dotyczy wymiany tłumika. Czy w tym modelu można wymienić tłumik z blokadą na goleni na taki blokowany manetką na kierownicy? W sieci można znaleźć 2 wersje tego amorka z blokadą na goleni i na manetce ale nie mogłem nigdzie znaleźć samego tłumika do tego konkretnego modelu. Czy można zastąpić tłumik w moim amorku na jakiś pasujący z innego modelu rock shoxa np.: http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/czesci/manetki/rockshox/11717/zestaw_manetki_i_tlumika czy też jestem skazany na kupno amorka z blokadą na kiere?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Oczywiście ze można ale z racji jego wymiarów i tego że to dość rzadki model nie będzie to łatwe, uchwyt na pancerz inaczej mocowany niż w rebie no i wszystko kapinke mniejsze.

 

A ta cena co jest podana to przegina totalna :D

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

A jak ci sie wydaje skoro ma średnice o 2mm większą ?? :P Nie będzie i o tym mówię, z racji nietypowych wymiarów, będzie to trochę problem.

 

Oczywiście da sie to zrobić, po ... druciarsku, przerobić tłumik, wścibić sprężynkę, dolepić manetkę, ale to nie będzie wcale takie proste :P

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jej znalazłem :D

 

http://www.motoruf.de/n/shimanoteile.html?id=50000148&art=95609094

 

http://www.gabelprofi.de/index.php?cl=details&cnid=keq811eacdb5d3c5d7833a841f2f6baa&anid=11.4018.009.041&listtype=list&&sid=ebgard4ab8akmnk1kqlkvgu016&lang=1

 

http://www.ebay.co.uk/itm/Rock-Shox-Damper-Turnkey-30-Gold-11-4018-009-041-11-4018-009-041-Bike-/311400155191

 

a cały spis części jest tu:

 

http://www.sram.com.cn/sites/default/files/techdocs/2014_rockshox_spc_rev_a_0.pdf

 

pozostaje jeszcze do rozważenia opłacalność tej operacji :) razem z przesyłką prawie 300zł

 


dodać jeszcze należy koszt manetki http://www.bikestacja.pl/pl/manetka-blokady-rock-shox-poploc-lewa-161.html

 

można, można ale nie opłaci się :bye2: pozostaje chyba tylko szukać widła z blokadą bo na zawodach gmerać rączką przy goleni jest niewygodnie :icon_confused:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Tak jak wspominałem, można przerobić twój obecny tłumik a raczej blokadę skoku. Jako manetki można uzyć nawet manetki od biegów za 5zł, dźwigniowej. Nie będzie to wyglądało może najlepiej :D Ale będzie tanie i skuteczne.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na internetach, że można przerobić tłumik z manetką na taki bez manetki w drugą strone trzeba wymieniać tłumik.


A jaki amor polecił byś do maratonów mtb i zawodów xc do 1000 zł +/- 200zł z blokadą tłumienia na kierownice. Dodam, że mam 60 kg (podobno nawet niektóre powietrzne amory potrzebują cięższych zawodników). Myślałem o Epiconach ale nie wiem który z nich byłby lepszy dla mnie poza tym mam piaste pod 9mm.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

R7 Milo, sid. gold 30 jest fajnym widelcem ale na zawody sie nie nadaje raczej. R7 sporo lżejszy, sid tak samo. Używki spokojnie w 1000zł kupisz.

 

Ta tylko że r7 nie występuje w wersji 29. Ale jego odpowiednikiem jest Marvel.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

 

 

podobno ta manetka kuleje da się zamontować 1/ 1,8 do taperowanej główki?

To puszlok, to sh*t. Zwykła rurę sa sie zamontować w taperowej ramie tylko trzeba stery zmienić. Zauważyłeś ze to tylko 170mm?

 

Marvel, na pewno będzie cięższy, ale wg mnie lepszy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez FilareQ
      Witam ostatnio kupiłem rower dartmoor 26 gamer gdzie fabryczcznie jest zamontowana sprężyna która jest dość twarda i przychodze z pytaniem jak dobrać sprężynę oraz gdzie ją kupić licze na pomoc pozdrawiam
      Rower jest z 2015 roku i ma w sobie amortyzatory marzochi dirt jumper 3 
       
    • Przez jasi0
      Witam, posiadam w swoim rowerze rebę dual air z 2009. Ostatnio robiłem jej pełen serwis. Gdy zlałem olej z tłumika, wyszło jakoś koło 100 ml. Po wyczyszczeniu wszystkich części dokładnie zalałem tyle ile mówi producent, czyli 123ml oleju. Już na początku okazało się, że jest go widocznie trochę za dużo, ponieważ amortyzator prawie wcale się nie uginał. Wyssałem trochę strzykawką, i było lepiej. Ostatnio zauważyłem że mimo wszystko amortyzator nie chodzi do końca tak jak bym chciał, tzn nie wykorzystuje całego skoku. Dzisiaj, gdy dokładnie czyściłem rower chciałem to sprawdzić, i okazuje się, że gdy spuszcze powietrze z obu komór amortyzator nie ugina się do końca, tylko zostają 2-2,5 cm. Według was, powinno tak być czy dalej mam w nim zaduzo oleju, mimo tego że producent sugeruje aby wlać jeszcze więcej? Może są jakieś ograniczenia, aby nie dobić amortyzatora? Ale prawie 3 cm bez wykorzystania skoku to chyba trochę dużo.
    • Przez bajtek1221
      Witam, mam problem z amortyzatorem Custom SR Suntour XCR-AIR 650b 100mm, integrated remote hydraulic lockout, rebound adjust, preload adjust, Hi-Ten 32mm stanchions (RL-R).
      Nie działa blokada skoku, po rozkręceniu widelca widać że góra od kardriża zardzewiała i nie da się wcisnąć ani wyciągnąć tego bolca, do tego w dolnej części lekko cieknie olej. Z innych postów na forum wyczytałem że kardridż jest do wyrzucenia. Przed rozkręceniem amortyzator był cały czas zablokowany..
      1) Czy jest możliwość wymiany kardridża na jakiś tańszy zamiennik?
      2) Czy kardridż z koła 26'' pasowałby do tego z 27.5''? Mają one różne oznaczenia
      26'' : FUN083-00
      27.5'': FUN083-10
      Jednak znalazłem aukcję gdzie jest informacja że kardridż z 26'' nada się do 27.5''
      Linki do aukcji:
      https://hollandbikeshop.com/pl-pl/markowe-czesci-rowerowe/suntour-czesci-rowerowe/suntour-czesci/sr-suntour-fun083-10-sprezyna-unit-rl-r-26-27-5-srebrny-560983/?fbclid=IwAR1ZjV9sOiJ36NX5vofJLcyp1yzec8K6gKWdkOn_87YB_rSH31Efb7ppAmg
      https://pl.aliexpress.com/i/10000004639462.html?spm=a2g17.12057483.0.0.4af3389ckni4Kb



    • Przez zlotym
      Witam przychodzę z zapytaniem o zmianę skoku w amortyzatorze Sr suntour epicon lod. Z tego co się orientuje jest to właśnie taka wersja z 2008 roku. Aktualnie jest 120mm jednak chciałbym go obniżyć do możliwie jaknajmniejszej wartości, (chciałbym 80, ale z tego co widzę na stronach producenta to możliwe jest jedynie 100mm które i tak mnie zadowoli. A więc jak dokładnie to zrobić? Czy musze dokupować jakieś tokeny czy tylko je wyciągnać/zmienić ich położenie. Przy okazji tej operacji chciałbym go przeserwisować, jest już ostro przetarty ale nie przeszkadza mi to, dalej działa dobrze i do jazdy po streecie i parkach mi wystarczy. Uszczelki wymieniałem w serwisie rok temu i są w dobrym stanie więc jedynie chciałbym porady czym i jak dokladnie najlepiej go zalać.
    • Przez Unbroken_reed
      Cześć, od dawna skutecznie stosuję pewien sprawdzony sposób na naprawę zatartych tłumików TK/MC/MC DNA.
      Znajdzie zastosowanie dla tłumików TK (TurnKey) MC (Motion Control) i wersji MC DNA.
      Zablokowany tłumik w Rock Shox'ach to często skutek zatarcia się tworzywa z których zrobione są jego elementy. W przypadku starszych konstrukcji - TK, z tworzywa był top cap i górny element shaftu który w top cap'ie się obracał. Zabrudzenia były bezlitosne w miejscu stykania się tych elementów i po dłuższym czasie potrafiły totalnie zablokować tłumik kompresji. Rozwiązaniem jest delikatne wygładzenie powierzchni tarcia. Podobne bolączki dotykają tłumików Motion Control, które mają w prawdzie aluminiowy top cap, jednak część shaftu pozostaje wciąż wykonana z tworzywa. (tłumiki MC do SID nie wykazują tendencji do tego problemu, ponieważ zmieniono w nich materiał górnej części shaftu)
      Oto sprawdzony sposób, żeby sobie z tym poradzić:

      To tylko 2 minutki!

×
×
  • Dodaj nową pozycję...