Skocz do zawartości

[bikepacking] Podróże na rowerze


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witojcie Gravelovcy ;)

Jestem na etapie kompletowania sprzętu bagażowego i jak do tej pory mam całkowity mętlik w głowie. Do tej pory jeździłem "na ciężko" a że właśnie było za ciężko to postanowiłem coś z tym zrobić. Mam do Was pytanie. Powiedzmy, że nie ogranicza Was budżet. W jakie torby najchętniej byście się zaopatrzyli?

Jaki jest Wasz "dream set"? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szyjesz na miarę nowego, miało być bez ograniczeń :P

Jeśli o mnie chodzi to na kierownicę Packman Triglava, w ramę Blackburn Outpost  (tutaj zaważyła cena i dostępność, a do tego torby używam w trzech rowerach więc nic na miarę) a pod siodełkiem Topeak Backloader.

Ten pierwszy świetny, i jakościowo i jeśli chodzi o sam koncept, do tego drugiego też nie mam zarzutów, ot "bardzo dobra torba", z kolei podsiodłówka nie jest idealna - ale była kupowana "na już" i jest relatywnie tania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś pokusił się zakup produktów SALSA? Jest dystrybutor tego sprzetu u Czechów. Cena za zestaw na przód (uprząż, worek i dodatkowa torebka coś jak u Ortlieba) to w przeliczeniu ok 1000PLNów.

Fajny jest sposób pakowania w Topeaku i Blackburnie. Wyciągasz worek i po temacie. Kieszeń nośna zostaje na rowerze.

Skywalker a czego Tobie brakuje do ideału w podsiodłówce Topeaka?

W moim gravelu (Fuji) mam mocowanie na śrubki np dla torebeczki na górnej rurze. Blackburn teraz ma taką torebkę i wspomniana wyżej Salsa też ma taki sposób montażu i ..... to chyba tyle. Producenci chyba mają w nosie takie mocowanie. Zbytek, ekstrawagancja producenta roweru? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie właśnie nie odpowiada dodatkowy worek w torbie. Teoretycznie ma to sens ale jak przychodzi do praktyki to nie jest różowo. W każdym razie ja miałem z tym problem. Od kiedy mam Ortlieba jest spoko. Sprzęt jest wodoszczelny, nie potrzeba dodatkowych worków i bez nich lepiej mi się przeprowadza cała procedura pakowania.

Z tych sprzętów co jeszcze testowałem albo chociaż macałem to

Topeak - bez cudów ale całkiem wporzo

Apidura - fajna, solidna, mam ich torbę na kierownicę. Patrzyłem niedawno na inne rzeczy ale słaba dostępność.

Geosmina - nie używałem, ale miałem w ręku kilka rzeczy. Wydaje mi się całkiem przyzwoite, przedział cenowy gdzieś pomiędzy Topeakie, a Ortliebem.

Edytowane przez lewocz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie właśnie ten worek w Topeaku przeszkadza.

Zupełnie inaczej pakuje się torbę "bezpośrednio" a inaczej wpasowuje w nią zapakowany worek. W czym rzecz - żeby była stabilna trzeba ją naprawdę dobrze wypchać (przynajmniej tę). No i kluczowe jest usztywnienie wypełnieniem samego końca - pomiędzy takim usztywnieniem. Jeśli się tego nie zrobi to nawet po dobrym dociśnięciu torby do sztycy buja się na boki. A dzieje się tak często jeśli np. w drybagu jest powietrze i zbierze się na jego początku - jak dociśniemy tył podczas rolowania. 

W tamtym sezonie wiele jej nie poużywałem ale tyle pamiętam z wyjazdów w góry. 

Radziłem sobie tak że najpierw wciskałem jakiś ciuch bezpośrednio a potem wkładałem worek z zawartością. 

No i paski z plastikowymi klamerkami ciężko przekładało się pomiędzy prętami a siodełkiem. 

Czy są lepsze rozwiązania - nie wiem. Do gravela chce mocować dwa drybagi do małego bagażnika a w fullu dorobiłem się sztycy regulowanej więc z torbą pewnie przyjdzie się rozstać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokonałem pomiaru trójkąta w ramie i po przewertowaniu ofert wyszło, że najlepsze wypełnienie tego miejsca da leniwiec od Blackburna lub oczywiscie szyty na miare Triglav (wysłałem wiadomość i czekam na odpowiedź).

Skłaniam się ku zestawowi Blackburn środek, Ortlieb przód i tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście używam torby w trójkąt Blackburn Outpost, fajne wypełnia przestrzeń w ramie, jest pakowna i wytrzymała. Rozglądam się jeszcze nad czymś na kierownicę i w sumie na moje potrzeby będę w pełni zapakowany ;)

 

Jakby ktoś był zainteresowany, to mam na sprzedaż swoją torbę podsiodłową Apidurę 9L. Stan bardzo dobry, mam ją od dłuższego czasu ale była może z 5 razy na rowerze. W pełni sprawna, nie przetarta, może lekko przybrudzona ;) Zainteresowanych zapraszam na priv ;) 

 

Apidura-Expedition-Saddle-Pack-9L-Profile-shoot.jpg

Edytowane przez DrOetker
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.02.2020 o 09:46, MikeSkywalker napisał:

Triglav :) Wszystko uszyte na miarę pod Twój rower. 

Triglav przez ponad rok mnie olewał. I nawet nie zaczął robić mojego zamówienia. Więc nie za wracał bym sobie głowy jakąś firmą "krzakiem". Która nie ma ani strony, ani żadnych cenników. nawet na twarzoksiążce jest cisza. 

Ja odradzam ta firmę. Lepiej już do bikepaka się odezwać. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, djzwierzak napisał:

Zamawiałem packmana w październiku i po 2 tygodniach miałem w domu. Marudzenie.

Na fb jest jego profil https://www.facebook.com/triglav.bikepacking/

Ostatni post na fb jest z 2017. Więc jakoś mnie to nie przekonuje i mojej opinii nie zmienię.

Super, że ci się udało dostać zamówiony towar.

Nie znam nikogo z tej firemki osobiście więc może dlatego mnie olali. Jak już pisałem ja swojego zamówienia nie otrzymałem nawet nie zaczęli go robić. 

Może jakbym płacił w EURO to bym został lepiej potraktowany. Widocznie polskich klientów, którzy nie są znajomymi i nie mają jak rozpromować firmy mają gdzieś.

Dalej uważam, że to jest firma krzak. Nie mają żadnego cennika strony czy chociażby katalogu produktów, żeby pokazać potencjalnemu klientowi, więc jak można coś u nich zamówić skoro nie wiadomo jaki mają asortyment.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Packmana i podsiodłówkę od Triglava. Packman był załatwiony szybko, z podsiodłówką było gorąco, bo dostałem przesyłką konduktorską wieczorem przed wyjazdem na tripa. Mimo wszystko kontakt był normalny (to było 2 lata temu). Podejrzewam, że więcej zamówień niż możliwości produkcyjne, więc tak to wygląda. Jedno jest natomiast pewne. Packman był jeżdżony 3 lata w wiosna-jesień codziennie do pracy i oprócz normalnych śladów zużycia, jakbym go umył dokładnie to wyglądałby praktycznie jak nowy. Świetna jakość. Podsiodłówka zdecydowanie mniej używana, ale też jestem z niej turbo zadowolony, bo mimo zapakowania dość ciężko, nie czuć majtania ogonem. W tym roku najprawdopodobniej będę Triglava męczył o trójkąt, bo wcale mi się nie pali, a wiem co potrafi. Osobiście człowieka nie znam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swojego Packaman czekałem trochę ale byłem zadowolony z kontaktu.  Z samym "Triglavem" miałem przyjemność rozmawiać przez telefon i kontaktować sie na fb. Domyślam się, że wszelkie opóźnienia,brak aktywności na fb/instagramie wynikają z tego, że ten człowiek nie ma na to czasu, bo ma rzeczy wazniejsze jak rodzina. Pewnie też ze to nie jest jego główny dochód więc nie stawia tego priorytetowo.  Swojego Packmana sprzedałem, poszedł jak świeże bułeczki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Czy poleci ktoś jakiś stelaż/bagażnik + oczywiście sakwy na przedni amortyzator z tarczami hamulcowymi 180mm?

Wczoraj zrobiłem rozeznanie w temacie i jest bardzo, bardzo mały wybór z tego co widzę. Jest Crosso i Sport Arsenal. Potrzebuje cos solidnego, sprawdzonego i koniecznie przeciwdeszczowego. 2 sakwy sumarycznie mają dać między 30-40L pojemność łądunkową. Mam rower z pełnym zawieszeniem i odpadają tylne sakwy, a na kilkudniowe i dłuższe wyprawy plecak rowerowy to samo zło, którego chcę za wszelką cenę uniknąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro rower full to zakładam, że chodzi o wyjazdy raczej terenowe. Jeśli tak to będę szczery i powiem, że to by był pierwszy taki rower jaki bym spotkał na szlaku. Myślę, że komplet zapakowanych sakw na przodzie w zasadzie uniemożliwił by skuteczną i bezpieczną jazdę w ciut trudniejszym terenie. 

Cały temat traktuje o bikepackingu, a Ty chcesz iść pod prąd :)

Kup solidne torby na kierę + tył i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@_GoGoL_ Pakowanie wszystkiego na przód to nie jest dobry pomysł. Tutaj mam 20l z tyłu i 15l na kierownicy wiszące na lemondce. Plecak też miałem i opierał się o tylną torbę, co mocno odciążało plecy. Mam 120 skoku i myk myka. Przy większym skoku możliwe, że trzeba by już normalną sztycę założyć, żeby bagażnik o koło nie ocierał.
DSC_0625-Edit-1_cr_1600.thumb.jpg.38b9570b974ad909c28b6dc6c4f199dd.jpg

Wady z ładunkiem na sztycy są takie, że trzeba ją dobrze zacisnąć ale i tak może się po prostu obrócić przy jakimś dzikim ruchu tyłkiem ;)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się, obciążanie przodu to słaby pomysł. 

Jest gdzieś w temacie moje zdjęcie zapakowanego fulla, dorzucenie 1.5litra wody do Packmana na kierownicy znacząco pogarszało sterowność. A waga worka rosła z raptem 3 do 4.5kg

@kipcior co to za bagażnik? Bo dorobiłem się mykmyka i muszę rozważyć jakiś stelaż na podsiodłówkę albo dry baga. Mam LitePack 6 Authora ale on jest na obejmę i o ile w crossie się sprawdza w terenie może być gorzej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...