Skocz do zawartości

[Amortyzator] Fox 32 Float 26 CTD O/C - Evolution 120 Taper


sp00n

Rekomendowane odpowiedzi

Ja do czyszczenia uszczelek używam oleju w aerozolu, taki do łańcucha (do łańcucha go nie używam :P ). Wpierw wycieram golenie szmatką, później uszczelki wymiatam szczoteczką do zębów, następnie smaruję golenie tym olejem, robię krótką przejażdżkę "skacząc" na rowerze tak żeby zawieszenie się skompresowało wtedy cały syf z uszczelek zostaje na goleniach i dokładnie wycieram. Robię to po każdej jeździe / przed kolejną jazdą i tego kurzu jest tam sporo za każdym razem.

Wymieniałem olej na początku po kilku jazdach i faktycznie było go mniej niż 10 ml i to innego koloru w lewej jak w prawej ladze, a na ślizgach mam rowki przez które może się przedostawać olej co chyba jest rzadkością, wnioskując z informacji w internetach.

Mam Fox Float CTD Performance 2015 29"

Edytowane przez KartofeL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowki w ślizgach są chyba standardowe - może kiedyś było inaczej. Co do oleju do łańcuchów to ja bym uważał. Może się okazać, że źle wpływa na gumę uszczelek i może spowodować ich spuchniecie. Lepiej do czyszczenia użyć oleju jaki lejesz do amortyzatora. On na pewno jest bezpieczny dla uszczelnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Serwisujecie swoje Foxy sami? Ja od 6 lat jeżdżę na dwukomorowej Rebie, którą sam regularnie ogarniam. Znam ceny smarowideł i części eksploatacyjnych. Słyszałem, że Foxy są droższe w utrzymaniu, ale ile to wychodzi na rok? Mam na oku Fox 32 Float 27,5 CTD O/C - Evolution. Ciężko będzie ogarnąć serwis samemu? Wymagane są jakieś specjalne narzędzia?

Planuję konwersję mojego 26" na koła 27,5" pod laczki 2,4 (rama Scott Scale 610). Szukam amora na qr 9. Ze starych kół 26" zostały mi piasty dt 240s pod oś 9mm i żal wywalać mi kasę na nową piastę przód pod qr15. Niestety przeróbka na większą oś nie jest możliwa. Najchętniej kupiłbym znów Rebę, ale ciężko o taką pod qr9. Macie doświadczenie w porównaniu kultury pracy Reby względem tego Foxa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli Suntour Epicona? Miałem kiedyś XCMa. Suntour kojarzę bardziej z budżetowymi widelcami. Raczej nie brałbym, go pod uwagę ze względu na słabą sztywność i już prędzej skłaniał się w stronę Recona. BTW skąd pytanie: "Po co Ci FOX?".  Czemu sugerujesz Epicona?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest dobry i ma świetny stosunek jakość/cena, sam Rebe wywaliłem i mam Auron'a 120mm teraz, jak chodzi o pracę to jest sporo lepszy od Reby, sztywność też mu nie brakuje.

 

Wątpię że w Epixonie będzie Ci sztywności pracowało, wideł co najmniej 1 półka wyżej niż Recon.

Zresztą MartinH "katuje" epixona w górach, pytaj go o opinie, nic złego raczej nie powie.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tym zdaniem :

 

 

Suntour kojarzę bardziej z budżetowymi widelcami.

Szufladkujesz markę nie znając ich wszystkich produktów (z reszta gro osób tak postrzega).

Najprostsze modele SR (XCT/XCM) rzeczywiście są kiepskie z racji budżetowości (czego się spodziewać po sprzęcie za 200zł) , ale obecnie wyższe modele prezentują zdecydowanie lepszy poziom nie odbiegający od "renomowanych" marek. Taki Epixon będzie pracował co najmniej tak samo dobrze jak Recon a przy tym będzie lżejszy i tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konstruktywne komentarze. Rozumiem, jesteście zdania, że bardzo dużo ludzi jeździ na Foxach tylko dla naklejek lub nie są w stanie wykorzystać ich potencjału? W wielu wypadkach bez sensu pchać się w tak duży koszty i w zupełności wystarczyłby tańszy/ prostszy amor? Na pewno poczytam i dowiem się więcej o wyższych modelach ST. Epicon i Auron są równie łatwe w serwisie co Reba? Jak z dostępnością części eksploatacyjnych? 

Edytowane przez nieuchron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do SR masz najlepiej dostępne części z chyba wszystkich marek, u Activii nawet kupisz lagi dolne czy górne w sensownej cenie.

Kolejny plus SR to taki, że możesz je łatwo modować np wymieniając sprężyny na miększe czy ustawiać skok dowolnie jak ci się podoba.

O Auronie i modowaniu masz cały wątek na endurotrophy.

 

W serwisie raczej jest banalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suntour (rozważając wysokie modele) ma mniej zaawansowane tłumiki (są na etapie podniecenia się szybką i wolną kompresją, od czego inni odeszli jakiś czas temu oferując "inteligentniejsze" rozwiązania). W niskich i średnich modelach nierozbieralne. Gorsze ślizgi (dlatego dostępność goleni może być kluczowa). Stalowe sprężyny negatywne co wiąże się z pewnymi trudnościami regulacyjnymi oraz brak kąpieli olejowej tylko smar stały smarujący ślizgi.

Fakt, mogą być tańsze w eksploatacji np. od zaawansowanych modeli foxa. W każdym razie dyskusja Fiat vs. Mercedes. Jędne i drugie jeżdżą... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...