Skocz do zawartości

[Formuła T1] Duży problem działa tylko tłoczek z jednej strony


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie kupiłem "nowy" używany rower wszystko ok tylko problemy z przednim hamulcem tył klamka łapie w połowie i hamuje nawet dobrze tłoczki działają po obu stronach a przód prawy tłoczek jest wciśnięty a działa tylko lewy próbowałem trzymać lewy i naciskać na klamkę ale niestety nie ruszył. Powiedzcie mi jak to naprawić? jakie części zamienne będę potrzebować w tym modelu uszczelniacze są wymienne tak jak w hamulcach Shimano? Czy płyn hamulcowy to ten sam co w samochodach DOT4? Czy jakiś "specjany" rowerowy za odpowiednio wyższą cene :laugh: Drugie pytanie to czy mogę założyć do tych zacisków tarczę Shimano Deore XT? bo ta z przodu ma strasznie duże bicie. Czy będzie dobrze współpracować jak z oryginalną tarczą? Ogólnie po przesiadce z hamulców XT na T1 wydaje mnie się ze działają gorzej (mniejsza siła hamowania) może muszą się jeszcze dotrzeć rower długo stał i nie był używany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jak bym chciał przeprowadzić kompleksowy serwis? Widziałem że same "gumki" do zacisku kosztują 120zł oryginalne trochę dużo... Czy to są jakieś uniwersalne rozmiary i rodzaj ringów? Możecie polecić alternatywny tańszy sklep z nieoryginalnymi ringami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się wysynąć ten tłoczek co nie chciał wejść trzymając ten po lewej pofukałem brunoxem wsunąłem i tak kika razy nadal wychodzi tylko lewy. Czy przyczyną może być mało płynu w układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok i tak będę musiał wymienić uszczelniacze bo ten od odpowietrznika jest uszkodzony i przepuszcza. A brunoxa chyba wywalę, właśnie czytałem o nim że psuje uszczelki lepszy będzie oryginalny fox fluid. Teraz muszę kupić taki klucz żeby to rozkręcić. Gdzie taki klucz mogę kupić? Szukałem i za cholerę nie mogę nic znaleźć nie jest to zwykły torx. Druciarstwo w postaci śrubokręta i młotka odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia gdzie dostaniesz takowy klucz. Zrób tak : Wciśnij ten bardziej ruchomy tłoczek maksymalnie , trzymając go wyciśnij przeciwny klamką tak aby całkowicie sie wysunął i wypadł . Tłoczek który został wypchnij przykładając pompkę lub kompresor do końcówki przewodu / zacisku. Uważaj tylko bo tłoczek lubi pofrunąć w nieokreślonym kierunku. Wyczyść wnętrze dokładnie , nałóż świeży smar np Ate Bremszylinder , Avid Dot Grease itp , wciśnij tłoczki i odpowietrz hamulec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Klucz ten jest niepotrzebny. Dekielek w zacisku jest jak by "pozostałością po produkcji" i nie trzeba go ruszać przy wyciąganiu tłoczka, czy robieniu czegokolwiek innego.

To może powiesz mi jak wymienić uszczelniacze zakładając że uda mi się wyciągnąć obydwa tłoczki? chyba nie przez ten mały otwór na klocki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynają delikatnie mówiąc mnie te hamulce denerowować
Może ktoś z was chciał by kupić? Chcę za całość 350zł Wizualnie jak nowe. Tył sprawny 100% razem z tarczą Przód: tarcza trochę bije działa tylko jeden tłoczek

A ja lecę po nowe do sklepu :icon_cool:

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...