Skocz do zawartości

[amortyzator] Wymiana rur goleniowych


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie


Znów z powodu mojej ciekawości, tak jak dobrze mi wyszła wymiana rur sterowych to także pomyślałem o wymianie rur goleniowych i pierwsze okazy bardzo dobrze wyszły. Często są problemy z zarysowaniami i później to szkodzi przy pracy amorka. Może ktoś z was potrzebował by wymienić to zapraszam tutaj do pogawędki


 


post-170385-0-40752400-1433864201_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa inicjatywa  :thumbsup: sam kiedyś myślałem na podobnym przedsięwzięciem ale z braku zaplecza technicznego zaniechałem ten pomysł.Celowałem w taką konfigurację dla mojego 12-letniego rs pilota:

 

http://mtb.pl/sites/default/files/node_gallery/831.png

 

Akurat czarny by pasował do mojego sprzętu ale biały z miedzianymi lub złotymi rurami wygląda równie kozacko.Pytanie czy takie kolorki są do zrobienia , jaki to byłby materiał no i oczywiście koszta bo w amorek za kilka stów dużo inwestować się nie opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Zastanawiam się na technologią takiego połączenia- pasowania elementów. Ja w rurze sterowej można się posiłkować radełkowaniem, to w goleniach już z racji małej ilości materiału technologia jest już trudniejsza. Powinno być idealnie dobrane pasowanie a połączenie tak sobie myślę z wykorzystaniem rozszerzalności materiałów (chłodzenie ??)  Ciekawi mnie twoje podejście do tego zagadnienia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana to raczej po jakimś totalnym dzwonie może być konieczna ale "regeneracja" wytartych goleni to by była fajna sprawa. Jesteś w stanie tę złotą powłokę w Raidonie czy Epixonie zregenerować jeśli zajdzie taka potrzeba ?

Co do Suntoura to wszystko jestem wstanie załatwić i zrobić.

Zastanawiam się na technologią takiego połączenia- pasowania elementów. Ja w rurze sterowej można się posiłkować radełkowaniem, to w goleniach już z racji małej ilości materiału technologia jest już trudniejsza. Powinno być idealnie dobrane pasowanie a połączenie tak sobie myślę z wykorzystaniem rozszerzalności materiałów (chłodzenie ??) Ciekawi mnie twoje podejście do tego zagadnienia.

Co do jakości to myślę że będziecie zadowoleni, Co także były obawy że sterówkami co zacząłem wymieniać lecz już w ponad 1700 amorków sterówki zmieniłem i nie miałem jeszcze żadnej reklamacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdego ciekawi montaż indywidualna rur goleniowych i sterowych, lecz jak byś zobaczył jak fabrycznie montują te rury to by ci się odechcialo kupić nowego amorka

Mam odpowiednią prowadnice i rury goleniowe montuje tak jak oryginalnie fabrycznie montują na wcisk. Fabrycznie nie ma żadnego podgrzewania cieplnego czy mrożenia. Poprostu wsadzane są do specjalnego stołu z silownikami. Koronę i rury goleniowe, smarują specjalną pasta i montują na wcisk za pomocą prowadnicy i siłownika. Tak samo potem rury sterowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Jak tam z goleniami do RS? Robisz wymianę? A przy okazji: muszą być obydwie wymienione, czy może być jedna? Akurat w Rebie mam lewą zdartą przez kamień, który ugrzązł pomiędzy nią a podkową, ale prawa stan idealny.

Nawiasem mówiąc, gdybyś opanował wymianę w RS, to rynek Twój :) Spadłyby też ceny używanych amortyzatorów tej firmy i to znacznie. Wolałbym dać dwie stówy za wymianę i mieć praktycznie nowy amor (wymiana uszczelek to drobiazg) niż 500-600zł za zakup używki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...