Skocz do zawartości

[opona] Schwalbe Racing Ralph 29 2.35 TLR EVO - wywiad z oponą


Rekomendowane odpowiedzi

- Spocznij poborowy. Imię?

- Rafał… znaczy Racing Ralph proszę pana

- Nazwisko?

- Schwalbe

- Niemiec z pochodzenia?

- Z pochodzenia tak, ale urodzony w Indonezji

- Wzrost, cechy szczególne?

- 29 cali, 60mm szeroki, wersja TLR EVO HS425

- Będzie ciasno z tyłu, możesz ocierać o widełki, ale spróbujemy. Wolisz z tyłu czy z przodu?

- Bez różnicy, ale jestem kierunkowy

- Waga

- 590g, trochę więcej niż w napisałem w broszurce, ale nie jestem papierowy. Znaczy jestem niby Triple-Compound i Pace Star, ale wolałbym być trochę twardszy.

- Nie pytałem o to! Nie odzywać się bez pytania. Zobaczymy jak twardy jesteś. Proszę ściągnąć dętkę. Zrobimy to bez gumki. Tę szarą taśmę klejącą nakleimy o tutaj, żeby nie syczało.

- Tak jest proszę pana. [Dźwięk rwanej taśmy klejącej] MMMMMMmmmm. MMMmmm.

- Ok to jedziemy. Wentylek wsadzony. Nie jest aż tak ciasno jak u kolegów. Szeregowy Max Ardent był o wiele ciaśniejszy, mimo, że cięższy. Posmarujemy brzegi pianą od płynu do mycia naczyń dla lepszego poślizgu, damy setkę mleczka do środka i napompuje się. Spróbujemy najpierw z podłogowej. Trzy – pięć energicznych ruchów i cała erekcja zeszła. BUM! To już? Rancik wskoczył, trochę posyczało, popieniło się i mamy tubelessa. I jak Szybki Ralphie?

- Miękko i szeroko proszę pana. Znacznie bardziej „kwadratowo” niż z gumką. Zamiast 2.0/2.2 bar z gumką, mogę teraz mieć 1.7/1.9 bar bez ryzyka, że puszczę bąka albo, że wąż mnie dziabnie.

- Zapnę cię i z przodu i z tyłu. Potem będziemy pedałować a ty relacjonuj, jak się czujesz, dobrze? Zdajesz sobie sprawę, że mam bardzo sztywny i długi przód?

- Z radością spróbuję sztywnego przodu proszę pana, dam sobie radę. Jedziemy!

Jestem piekielnie szybki proszę pana i mogę wybierać nierówności nieporównywalnie lepiej niż poprzednio. Jest o tyle lepiej, że na mojej ulubionej trasie mam średnią prędkość przelotową poprawioną o 2km/h dzięki jeździe bez gumki. Przy pierwszej jeździe trochę mleka poleciało mi bokami, ale w moment się zagoiło.

- To dobrze. A jak opory toczenia, trzymanie się podłoża i wspinaczka? Pamiętaj, że miałem przed tobą Maxa Ardenta 2.4, Marathon Dureme, Bontagera 29-2 i Vittorię AKA, więc wymogi mam spore. Jako używka, kosztowałeś też niemało, ty stara guma jesteś. Vittoria miała potworne opory, ale była podobnie szybka jak i ty.

- Opory toczenia, jakie opory toczenia? Rozkręcić się mam trochę trudniej, bo jestem objętościowo większy od kolegów, ale jak już się rozkręcę, to po prostu płynę i nie mam oporów. Podobno moi kuzyni Grzmoci Tyłek (Thunder Burt) i Wściekły Fred (Furious Fred) są jeszcze szybsi, ale to zawodnicy wagi piórkowej.

Do podłoża się kleję, bo jestem kwadratowy z profilu. To znaczy będąc szczerym, proszę pana, z gumką byłem trochę okrąglejszy i zdarzało mi się zatańczyć na zakręcie, stąd pewnie przydomek „Dancing Ralph”, jakim mnie ochrzczono.

- Rzeczywiście toczysz się podobnie jak Dureme, ale wtedy było 2.5 bar z tyłu a teraz jest 1.9 bar. Spora różnica w ciśnieniu. Jesteś szybszy niż Vittoria AKA i Bontrager 29-2. Wspinasz się jak młoda kózka na stromizny. Nie boisz się szkła i krawężników. Z przodu dajesz więcej pewności niż Ardent. Ładnie wybierasz nierówności.

- Zakwalifikowałem się, proszę pana?

- Tak, na razie zostajesz z przodu i z tyłu. Chociaż z tyłu jest bardzo ciasno i nie ma już miejsca na błoto. Jak się zjeździsz, to zaprosimy kuzyna Grzmoci Tyłka na tył. Z przodu będę brał jednak tylko ciebie, bo lepiej jednak się prowadzisz niż Max Ardent.

- Dziękuję

- Nie. To ja dziękuję.

th_cobia%2005%202015_zpsz4dwalwa.jpgth_RaRa1_zps9dg24jqy.jpgth_RaRa2_zpsjiathodc.jpg

Edytowane przez rambolbambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Ja wczoraj zastąpiłem Kendę Slant Six 29" 2,20 drut Racing Rafałem Performance 2,25 zwijanym i niemiłe zaskoczenie przeżyłem. Kenda ma szerokość 56mm a teoretycznie nieco szerszy Rafał ma 54mm. W zasadzie chciałem szerszą nieco gumę. Pytanie czy Schwalbe tak zaniża szerokość we wszystkich modelach ??? Bo następną gumę tego producenta bym kupił 2,40 tylko żeby się nie okazało, że na tył się nie zmieści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abstrahując od tego co kto sobie wyobrażał :P to mnie zaintrygował fragment o ciśnieniach.

Jak szmatława musi być opona, żeby potrzeba było robić bezdętkę do zejścia „aż” do 1,7-1,9 bara..? Toż to jakiś kondon, albo karbowana dętka superextralajt, którą ktoś przez przypadek wziął za oponę i nie zdziwił się że zamknięta niczym szytka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szmatławe - nieszmatławe, ale rok już śmigam na Racing Ralphie i nie sprawiły mi ani razu problemu. Boczne ścianki trzymają bardzo dobrze, nie przecierają się. Jak najadę na szkło, to się ładnie uszczelnia. Race King już po 2000 były do wyrzucenia do kosza. Nawet klocki jeszcze w miarę świeżo wyglądają.

Nie wiem modrzew, czy 1,7 bara to dużo dla ciebie czy mało, ale dla mnie takie ciśnienie z przodu jest idealne przy jeździe na sztywno. Przy bezdętce takie ciśnienie zupełnie inaczej się odczuwa niż z dętką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to normalne ciśnienie robocze, przy którym nie potrzeba żadnych cudów-wianków robić mając przyzwoitą terenowa oponę zamiast ściganckiego kondona. Widziałbym jakiś zysk jakby na bezdętce zejść w okolice 1 bara, a nie prawie dwa razy tyle, IMHO szkoda zachodu. Przy sztywnym widle to byś pewnie piał wtedy z zachwytu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę ostatnich dni sprawdziłem, jak się jeździ z 1.3 bara na przedzie. Jest miękkusio i wygodnie, ale przy wyższych prędkościach (30km/h) Racing Ralph już zaczyna tańczyć. To jest raczej dolna granica ciśnienia dla RaRa, która nie stwarza zagrożenia dla życia.

Opona jest super lekka i niebywalne szybka, ale pewnych granic dostepnych dla cięższych gumowych twardzieli nie przekroczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...