Skocz do zawartości

[Sztyca] diy regulowana sztyca


Rekomendowane odpowiedzi

Można kupić tylko ceny nie znam...http://www.kippwerk.de/de/de/Produkte/Bedienteile-Normelemente/Spannelemente/K0358-Zentrierspanner-ohne-mit-Schutz/K0358-A-Zentrierspanner-ohne-Schutz.html. Może by zdało egzamin, według tabeli coś by się dobrało. Trochę to przerobić aby samo sie blokowało a nie śrubą. Albo zrobić na wzór.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ze sztycą amortyzowaną dalej zostaje problem "zacisku ciernego" skąd takowy wziąć? Może kolega Classified uchyli rąbka tajemnicy.

 

Każda opaska zaciskowa z możliwością szybkiego otwarcia, taka jak np zacisk do sztycy, powinna wystarczyć, a że fi jest większe niż wysuwanej tulei, więc ja na przykład miałem półpierścień wewnątrz zacisku pozwalający ścisnąć tuleję i przy odrobinie regulacji osiągnąłem zamierzony efekt. 

Wstyd się przyznać, ale swoją wysuwaną sztycę gdzies posiałem, bo chetnie wrzuciłbym zdjęcia, aby "uchylić rabka tajemnicy"

Dla mnie budowa sztycy od podstaw mijała się z celem, szkoda mi było zasobów i czasu więc budowałem na bazie najtańszej amortyzowanej sztycy z nabojem gazowym jako medium tłumiącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, jednakże idac tropem wykorzystania zacisku do sztycy można coś takiego zrobić. Wyjąwszy szybkozamykacz i zostawiwszy sam pierścień zaciskowy, używając pierścieni redukujących średnicę otworów przez które przechodził bolec szybkozamykacza do Ø ~1mm. Do wybierania linki można użyć manetki zmiany biegów starego typu, np SIS.

Mi nie przeszkadzało robienie tego poprzez sięgnięcie ręką pod siodło, ale sądzę że w/w metoda mogłaby zdać egzamin. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Części wróciły z anodowania.

Oto kompletny zestaw

ad8d6de0308721c9m.jpg

Od dołu:

Rura zewnętrzna sztycy, rura wewnętrzna, sprężyna, 3 taśmy prowadzące, zgarniacz.

Na środku kartki:

trzpień blokujący, szpilka M16.

Po lewej na kartce:

tuleja z rowkami na taśmy prowadzące, wyżej to jarzmo.

Po prawej:

Robaczek prowadzący oraz dwa mocujące piercień na główce rury zewnętrznej. Pierścień jest nałożony na wcisk. rozgrzałem go a rure schłodziłem. W miejscu łączenia dałem jeszcze klej do połączeń współosiowych. Rura wewnętrzna połączona jest szpilką M16 z tuleją prowadzącą, między nie włożony jest oring ten po prawej stronie kartki.

 

Dziś został mi do dorobienia korek na dół rury zewnętrznej, trzymający sprężynę.

 

 

P.S.

 

Super dzięki za przeniesienie tego tutaj....

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie to ciekawi jak będzie wyglądała jej eksploatacja. Bo na pewno nie tyle co fabryczne sztuki. Jednak wykonanie jej pokazało od razu pewne jej ułomności. Jedna z nich to na pewno musi być użyta grubsza rura zewnętrzna. Myślę że ta wersja się nie sprawdzi i wykonam drugą już na pewno lepszą. Wczoraj przejechałem się z nia jedynie do pracy jakieś 10 km asfaltem. Jest dobrze na razie. Dziś się okaże bo jade zaraz na dłuższą przejażdżkę może na magurkę albo klimczok.

0837b299807b6c98m.jpg

411fe166badf8721m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Panowie czas pokazać wam wersje 2.0 mojej sztycy. Poprzednia to totalny nie wypał. Ale nie zniechęciłem się parę zdjęć a później wyjaśnienia co jest co.

d9fb0a7f3eaf.jpg667e0766a131.jpg0d4fc1b3aff5.jpge9d79bb54cc3.jpg89b1cd3a39c4.jpg0eb7b0b2b3e0.jpg

 

Rura zewnętrzna to po prostu zwykła sztyca w tym przypadku sztyca Kellys'a. Górna rura to przetoczona pod wymiar "uszczelek" rura z poprzedniej wersji. W pierścieniu na górze znajduje się zgarniacz z siłowników hydraulicznych a poniżej niego uszczelnienie typu U. Oba "uszczelnienia znajdują się wewnątrz i sa w zasadzie mało widoczne. Prowadzenie dolne górnej rury to też uszczelnienie U. Trzpień blokujący to dotoczona śruba pod wymiar 10mm. Obudowa trzpienia to po prostu kawałek aluminium obrobiony już ręcznie. Manetka to jakaś stara, wiekowa z przedniej przerzutki, trochę przerobiona tak aby pracowała luźno. Na zewnątrz górnej rury to po prostu kawałek dętki rowerowej, co by ochronić to przed brudem. Sztyca ma 2 położenia i skok 125mm. Pracuje fajnie, testowana już w terenie. Luz na boki (osiowy) jest tak jak w reverbie kolegi, więc jestem zadowolony z mojej hałpniczej roboty. Luz przód tył także występuje jest on niewielki i też akcepowalny. 

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...