Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jakiś czas temu kupiłem sobie używaną kolarzówkę,co widać na zdjęciu (nie koniecznie po stanie roweru,ale po budowie,choćby ułożeniu dźwigni przerzutek na ramie) mniejsza o to.Chciałbym poddać ten rower renowacji:

-Zmiana klamek od hamulca,jak widać są podwójne i trochę zużyte,przez co planuje zakup nowych klamek szosowych.

-Zmiana Owijki na kierownice

-Zmiana dźwigni przerzutek na stalowe

-Zmiana koloru roweru na biały

-Zmiana siodełka

-Zmiana linek od przerzutek i hamulców

-Centrowanie koła i zmiana opon

Budżet to MAX 500zł.

I tutaj moja prośba może ktoś napisać jakie będą najlepsze podzespoły do wymiany w tym rowerze,te co wymieniłem wyżej.

 

Z góry Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i Pozdrawiam.

PS:Chciałbym dodać że nie znam cen malowania ramy roweru i centrowania felg,dlatego zakładam ten temat.

 

 

 

 ZDJĘCIE W ZAŁĄCZNIKU

 

post-186511-0-25386800-1431250659_thumb.jpg

Edytowane przez Maniak
2b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500zł to dużo i mało, ale do rzeczy

 

Centrowanie to jakieś 20zł od koła

malowanie jeśli proszkowe to i piaskowanie to jakieś nie całe 100zł - jeśli potrafisz to możesz samemu pomalować ramę sprayem, tylko wcześniej dasz ją do piaskowania

 

Klamki sam bym wymienił bo jakoś tak nie pasują :D Więc dla mnie na +

Owijka też jakaś taka jakby z taśmy izolacyjnej :P

Usuń hak na dynamo na widelcu

Ja bym nie dawał pancerza wzdłuż ramy

opony jak są w dobrym stanie bym zostawił bo to białej ramy by pasowały :P

 

Na dole wstawiam mojej kolarki jaką zrobiłem, nie jest to ideał ale może ci podsunąć jakiś pomysł

2015-05-09-1070.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie myślałem że zapłacę więcej,ale to na mój +.

Opony faktycznie zostawić mogą jeszcze trochę posłużyć,aczkolwiek jeszcze się zastanowię.

Hak na dynamo też usunę,owijkę zmienię.

Myślę że zacznę od usuniecia haka,nastepnie pomalowania ramy.Pozniej zmaowie jakies klamki hamulcowe i dzwignie do przerzutek na rame,jakos to bedzie,jakos ogarne :D

Zastanawia mnie jednak fakt że przerzutki mają plastikowe części,w sensie jakiś mocniejszy plastik czy coś,i nie wiem czy to do obniżenia wagi czy co :P

Nazwa przerzutek przód i tył to Simplex ALPHA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że z tego roweru nie zrobisz maszyny na Tour de France, ale za 500 zł można już coś fajnego zbudować, o czym możesz przekonać się w wątku Druga młodość kolarki Romet. Polecam przeczytać, bo inspiruje.

 

Sam jestem w trakcie przebudowy ponad 20-letniej szosówki. Skompletowałem już praktycznie wszystkie części, przy czym na niektóre trochę czasu polowałem.

Zacząłem od zakupu kompletnego roweru Scott AFD 306 na pełnym osprzęcie RSX (korba nie do użytku, reszta sprawna włącznie z klamkomanetkami) za niecałe 400 zł. Rama okazała się zbyt mała, więc sprzedałem za 200 zł. Na jej miejsce kupiłem ramkę Raleigh Aubisque CROMOR i widelec Panasonic - łącznie wydałem 240 zł.

 

Dalsze koszta:

nowa kaseta i łańcuch - 96 zł

przerzutki Shimano 600 przód i tył - 70 zł

korba Shimano 600 - 85 zł

suport Eubico - 25 zł

stery - 20 zł

siodełko Vetta Tri Shock - 20 zł + 30 zł skóra do renowacji

owijka F'izik - 60 zł

opony i dętki Michelin - 170 zł

sztyca - 20 zł

mostek - 50 zł

linki i pancerze - 40 zł

inne duperele (śrubki, zacisk podsiodłowy itd.) - ok. 50 zł

akcesoria do czyszczenia/polerowania - ok. 50 zł

 

Na dniach rama pojedzie do malowania proszkowego. Koszt usługi (włącznie z piaskowaniem) ok. 150 zł.

 

Łącznie cała impreza powinna kosztować mnie w granicach 1300 zł.

 

Za taką kwotę można by już przymierzyć się do Tribana 300, ale na pewno nie miałbym przy tym tyle frajdy, ile mam teraz przygotowując własny jednoślad ;-) Mam nadzieję, że za 2-3 tygodnie będę już mógł wrzucić na forum zdjęcia gotowego roweru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym jednak na Twoim miejscu pociągnął temat. Tym bardziej, że na aukcjach można trafić prześliczne podzespoły retro Campagnolo (np. przednia przerzutka za ok. 30 zł). Możesz w tym budżecie pomalować ramę proszkowo (100 - 150 zł) a resztę wydać na fajny osprzęt. Skoro koła i opony są w dobrym stanie - wiele Ci do szczęścia nie potrzeba. Będziesz miał własny, unikalny rower i przy okazji mnóstwo frajdy. Oczywiście jeśli to nie ma być szosa do ostrych treningów i pokonywania 150 km dziennie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...