Skocz do zawartości

[FOX] zmiana skoku czy wymiana bebechów


OrzelPiotr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam dwa fox float 32

Jeden 100 mm FIT CTD REMOTE 2013

Drugi 120 mm o/C CTD REMOTE 2013

 

W 120 zaczęły się problemy z powłoką lewej goleni, nie jest to jedna rysa a cała seria, jakby odbicie ślizgu
/ możliwe, że za mocno oberwał przy jakiejś glebie.

 

i tak sobie myślę:

 

Wariant pierwszy - zmienić skok w 100 na 120 mm

 

Wg:

http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/FFloatAirSpgTravelAdj.htm

tylko gdzieś czytałem, że może sobie z tym tłumik FIT nie poradzić ??? albo może mi się coś przyśniło

 

druga przełożyć całe bebechy ze 120 ale zastanawiam się czy będzie to pasować??? / No i jakby nie patrzeć O/C wypada słabiej jak FIT

 

Wg specjalistów jakie rozwiązanie lepsze ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli w setce skok jest ustawiony podkładkami, to tłumik msi sobie poradzić.

Producent używając takiego patentu, przewidział tłumik na skok 120 mm z mozliwościa obniżenia podłkami do 100.

 

Inna opcj,a to sprzedac oba i kupić coś innego.

 

Pytanie pomocnicze, jak czesto zmieniałeś olej smarujacy w tym zatartym?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli dobrze pamiętam,to Fox przewiduje zmniejszenie skoku za pomocą podkładek,ale nie przewiduje zwiększenia skoku bez wymiany tłumika.

Zresztą jest napisane:

CAUTION:  FOX FLOAT and F-Series forks have damper cartridges with specific travel length capacity (80 mm, 100 mm, 120 mm, 140 mm, and 150 mm). Inappropriately changing your fork to a longer travel length may irreparably damage or destroy its damper cartridge. Contact 1-800-FOX-SHOX or an authorized service center for verification. Be prepared to supply the product serial number that is located on the underside of the fork crown.

 

WARNING:   Under no circumstances can you ever increase an F-Series 80 mm or 100 mm fork to 120 mm of travel. Doing so will lead to suspension failure, resulting in property damage, SERIOUS INJURY, OR DEATH.

 

To chyba wyjaśnia pytanie nr 1.

Pytanie nr 2- IMO ,jeśli golenie górne są takie same to łaj not? Trza popróbować, aczkolwiek bym uważnie sprawdził kwestie mocowania tłumika w goleni. Musisz jednak tłumik FIT włożyć do goleni z amorka FIT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

No właśnie, coś mi się tak wydawało, że z tym tłumikiem może być problem. Kontrolnie oczywiście rozebrałem oba amory i podkładek dystansowych nie znalazłem.

Co ciekawe, sprężyny powietrzne w obu wyglądają tak samo tylko w 120mm ogranicznik jest ustawiony o 2 cm wyżej, jest nawet drugi otwór do zainstalowania ogranicznika na 100mm. 

 

post-154317-0-15466900-1431149039_thumb.jpg

 

Co do tłumików to faktycznie jest różnica w długości, float 100 ma oczywiście krótszy o około 1,8 cm - ustawienie 120 mm by ogarnął, z minimalnym zapasem luzu, więc to chyba właśnie tu jest cały problem - powinno go być więcej - na sucho wszystko - działa ale jazdy bym nie zaryzykował.

 

post-154317-0-01622900-1431151216_thumb.jpg

 

Tak poza tematem to niby oba amortyzatory są z tego samego roku, a anoda na lagach jest zupełnie inna Fit ma ciemniejszą i jakby bardziej gładką.

 

Co do interwałów serwisowych to dość często zmieniałem olej, rzadziej uszczelki, serwisy robiłem sam, oleje oryginalne. Starałem się tego pilnować a po każdej cięższej przeprawie zaglądałem do środka. Problem pojawił się tylko w jednym amortyzatorze, obie lagi mają wytarcia od ślizgów po wewnętrznych stronach, lewa jest bardziej wyczuwalna.

 

Wytarcia są między czerwonymi strzałkami

post-154317-0-41859700-1431150955_thumb.jpg

 

Jeszcze na spokojnie przemyśle temat, zamówię nowe uszczelki kurzowe, jak nie pomogą w 120 to będą w sam raz do 100. W ostateczności poszukam nowej korony bo ta należy do tych strzelających i bardzo mnie irytuje...

Edytowane przez OrzelPiotr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym przełożył całe bebechy do 120 i zobaczył jak to chodzi

 

swoją droga to nie są przetarcia przez braki w serwisie

 

u mnie w 100 tłumik nie ogarniał 120

zrobiłem na 115 i śmiga miło

Edytowane przez abstinent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chciałbym się podłączyć do wątku z trochę innym pytaniem, ale dotyczącym tych samych amortyzatorów.

 

Mam Foxa Float Evolution 120mm, ale chciałbym zmienić dolne golenie, na takie z osią 15mm. Nie mogę znaleźć nigdzie samych dolnych goleni za sprzedaż, a nowe są zbyt drogie. Znalazłem za to cały amortyzator w dobrej cenie, ale ze skokiem 100m.

 

Moje pytanie jest takie, czy dolne golenie są identyczne dla tego samego rozmiaru koła (oba 27,5), czy są między nimi jakieś różnice? Czy ślizgi są w tych samych miejscach? Czy "bottom out bumper" jest taki sam i w tym samym miejscu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...