Skocz do zawartości

[2016] Nowa grupa Shimano XT M8000 11-speed


lucass3

Rekomendowane odpowiedzi

Cona78, ulżyło Ci? Naucz się kwantyfikować swoje wypowiedzi, to unikniesz głupich dyskusji. Jak dla mnie piaskownicą zalatuje internetowe napinanie łydy. I wygląda na to, że to nie tylko moja opinia...

 

Nie kolego, nie ma żadnej potrzeby kwantyfikowania wypowiedzi przez rozpoczynanie jej od "ja", "dla mnie", "moim zdaniem" ponieważ z natury rzeczy każda wypowiedź na forum ma właśnie taki charakter. Celem dyskusji nie jest ustalenie "prawdy obiektywnej" na temat napędu 1x11 z którą wszyscy się zgodzą a wymiana opinii gdzie każdy ma swoją, często całkowicie skrajnie różną od innych.

Edytowane przez Cona78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym widział nawet 46-48 z tyłu. Dlaczego nie? Wiadomo że przeskok pomiędzy biegami byłby duży. Ale czy nie ma takiego przeskoku, gdy teraz zrzucam z przodu z 36 na 22? Wiadomo że zawsze wspomogę się zrzuceniem 1-2 biegów z tyłu, ale myślę że kaseta z takim kosmicznym rozstawem 10-46 w końcu się pojawi, do tego ogarniająca przerzutka i jest rozwiązanie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy to nie jest ślepa uliczka? Na razie mam wrażenie, że wszyscy zachłysnęli się napędami jednoblatowymi, ale jeśli chcemy mieć duży zakres przełożeń, to dwublat ma swoje zalety. Gdy po podjeździe ścieżka mocniej przegnie się w dół wygodniej zmienić jeden bieg z przodu i jeden z tyłu, zamiast 6-7 z tyłu. Mówię to mimo że jestem fanem gripshiftów.

 

Aby zrobić duży zakres samą kasetą trzeba albo spartolić stopniowanie, robiąc duże przeskoki, albo dodawać kolejne zębatki kosztem wytrzymałości i/lub problemów konstrukcyjnych. Mając kasetę 11-40 można pokusić się o korbę 36-24 czy nawet 34-24 lub 36-26 jak proponuje Shimano. Daje to ogromną rozpiętość przełożeń, dobre stopniowanie kasety przy 10 rzędach i świetne przy 11 oraz niewielką różnicę wielkości zębatek z przodu, która zaowocuje szybką zmianą przełożenia i brakiem przepaści w przełożeniach po skorzystaniu z przedniej przerzutki.

 

Generalnie, IMHO przy 2x9 było dobrze, przy 2x10 jest bardzo dobrze a 2x11 może okazać się rewelacją. Oczywiście jeśli nie nie będzie zbyt dużych problemów z trwałością. Cena na starcie nie na pewno nie uzasadni porzucenia 2x10. Trzeba jednak pamiętać, że za 5 lat 2x11 będzie w Alivio ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gdy po podjeździe ścieżka mocniej przegnie się w dół wygodniej zmienić jeden bieg z przodu i jeden z tyłu, zamiast 6-7 z tyłu. Mówię to mimo że jestem fanem gripshiftów.
 

 

Naprawdę tak uważasz? Zmiana biegu z przodu to odpuszczenie siły kręcenia pedałami na moment, aby umożliwić zmianę biegu. Tak naprawdę znowu można pedałować na maks po chwili gdy łańcuch zazębi po całym trybie z przodu, żeby nie spadł.

 

mając gripshifta to już w ogóle bezproblemu. Ale mając zwykłe triggery jestem w stanie nawet na pojedynczych SLX wyklikać bezproblemowo te 5-6 biegów momentalnie, łańcuch rozkłada się na kasecie i pozwala ciągle pedałować.

 

Mam w zimówce napęd 1x8 narrow-wide i to jest super rozwiązanie, jedyny problem to zakres jak dla mnie. Ale jak słyszę o kasecie 44 to myślę że jest nadzieja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warunkach wyścigowych na pewno lepiej poganiać łańcuch gripshiftem po kasecie. Ale w warukach wycieczkowych wolałbym mniej klikać. Zakładam że zmiana przełożeń na korbie 34/24 będzie szybka.

 

Jeśli z tyłu zagości 44T, to podejrzewam, że zwiększona droga łańcucha między małymi a dużymi zębatkami nie pozostanie bez wpływu na jakość zmiany biegów.

 

Wiadomo - jest to gdybanie, bo na 1x11 i 2x11 nie jeździłem, ale coś mi podpowiada, dwublat i ciaśniejsze stopniowanie z tyłu i z przodu może być lepszym rozwiązaniem dla potrzebujących szerokiego zakresu przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh...Pojedźcie sobie na Jurę, na tak zwany "cały dzień", zróbcie ok. 70 km i zobaczymy czy jak będziecie podjeżdzać nastepne strome wzniesienie i przeklinać je w duchu, to od razu zamazy sie wam kaseta 22x40. Mam 24x36 i brakuje mi czasami miększych przełożen szczególnie pod koniec wycieczki jak już człowiek jest zmęczony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynalazek OneUp celnie po mojemu skomentował jeden gostek, odwołując się do definicji "one upper":

"An annoying person who responds to hearing someone else’s experience or problem
by immediately telling a similar story about themselves with a much more fantastic (or terrible) outcome".

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Podobno, mają być dostępne dopiero późny lipiec/wczesny sierpień. Tutaj masz orientacyjne ceny.

 

Wg. tych cen i kursu funta to będzie nawet trochę taniej ... !? 

 

Zobaczymy jak będzie stał dolar za miesiąc bo od tego będzie chyba zależało. 

 

Miałem kupować stare xt'ki ale jednak czekam. 

 

Dzięki za odpowiedź


Znalazłem jeszcze informację, że będzie dostępna w sierpniu, ceny wyższe niż podałeś @@adamos,

 

 

http://www.bikerumor.com/2015/05/02/shimano-xt-m8000-pricing-announced-available-in-august/

 

Może jest ktoś na forum bliski Shimano Polska który ma bardziej szczegółowe informacje ? 

 

Bikeworld wspominał, że będzie wchodziła do sprzedaży czerwiec/ lipiec. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne ceny Całość nie przekroczy tysiąca funtów a u nas pewnie jakaś cena z kosmosu będzie.
Znaleźliście może wagi poszczególnych komponentów. Niczym Chuck Noris przeszukałem cały net ale na nic nie trafiłem.


Tak, jak napisałeś, to są ceny orientacyjne i wiele będzie zależało od kursów walut.

Nie sądzę, żeby grupa pojawiła się w czerwcu. W kilku źródłach widziałem, że to będzie właśnie przełom lipca i sierpnia.

 Czyli de facto pod koniec sezonu.
Chyba faktycznie SRAM ich zaskoczył i musieli wymyślać coś na prędce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pewnie dostępność wirtualna , ale niby ceny już są 

 

Ceny są mniej więcej znane i pokrywają się z cenami jakie znalazłem w zagranicznych sklepach.

 

A towar pewnie "w drodze".  

 

Zazwyczaj wg. moich obserwacji najszybciej nowości wprowadzają Niemcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nowym XT najlepsze jest chyba to, że do montażu kasety nie potrzeba żadnego "cudownego" bębenka. Skoro kaseta 11 xt wchodzi na bębenek 10 rzędowy, to znaczy tyle że wejdzie też na 9 i 8 rzędowe :)

 

czyli naprawdę wydaje się to opłacalne

 

Jest w tym jakaś logika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

właśnie chciał bym kupić w jakiejś normalnej cenie

bike center ma w miare normalną

http://www.bikecenter.pl/index.php?d=szukaj&szukaj=M8000&x=9&y=23

gdzie kupię manetki SL-M8000-B-I ?

edit:

Data najbliższej dostawy: 25-07-2015

 

to sobie poczekam :)

-------------------------------------------------

co do europy hamulce ktoś pytał znalazłem od ręki za 110 euro

http://www.alltricks.com/mtb/brakes/disc-brakes/shimano-xt-m8000-front-disc-brake-lh-lever-138-218606.html

 

kupowałem juz w tym sklepie solidny nie walą ściemy jak co niektóre  krajowe sklepy

Edytowane przez cyroniok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...