Skocz do zawartości

[2016] Nowa grupa Shimano XT M8000 11-speed


lucass3

Rekomendowane odpowiedzi

Stary temat, ale to jest warte podkreślenia:

 

 

The ideal boost chainline is actually ~49-50mm if you have adequate chainstay clearance and don't run plus-sized tires.  This means that in most cases the current Wolf Tooth Drop Stop chainrings are perfectly suited for Boost rear hub  bikes.  The reason we don't make 46-47mm chainline rings for non-boost bikes is that most bikes have inadequate chain clearance for "average" sized chainrings (30t-32t) at that narrow chainline.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

składam obecnie rower na ramie boost ktm master i chciałbym dobrać odpowiednio napęd i przerzutki proszę o poradę !!!!

Na stronie shimano niewiele pisze o korbach boost, zakładałem że użyję tarcz 38-28 ale okazuje się że zazwyczaj korba boost występuje z tarczami 36-26 obawiam się czy 36 to nie będzie dla mnie za mało ( obecnie w innym rowerze 27,5 mam korbę 38-28 i na prostej 38-11 to tak na styk ) teraz pytanie czy mozna zastosować blaty 38-28 ?

czy przerzutka xtr 9020 ds e-type będzie odpowiednia?

na tył myślę że kaseta to 11-40 i  wystarczy wiec jaką zmieniarkę zastosować do tej kasety  gs?? czy zmiana kasety na 11-42 determinuje zmianę zmieniarki na długi wózek??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie shimano niewiele pisze o korbach boost, zakładałem że użyję tarcz 38-28 ale okazuje się że zazwyczaj korba boost występuje z tarczami 36-26

 

Korby boost występują tylko w wersjach 36-26 i 34-24, a 38-28 po prostu nie ma: http://productinfo.shimano.com/#/spec/2.3/MTB/Crankset.

 

 

czy przerzutka xtr 9020 ds e-type będzie odpowiednia?

 

Jeśli to ta rama: http://www.ktm-bikes.at/en/bikes/hardtail.html?action=bike_details&bike_id=36&cHash=e69c4b423587f6fdaaaa7a8fd234b9b3, to powinna pasować 9020-E, ale side-swing.

 

 

obawiam się czy 36 to nie będzie dla mnie za mało ( obecnie w innym rowerze 27,5 mam korbę 38-28 i na prostej 38-11 to tak na styk )

 

36-26 przy kole 29" to praktycznie idealny odpowiednik 38-28 przy kole 27.5" (o 0.2 km/h wolniejszy przy tej samej oponie).

 

 

teraz pytanie czy mozna zastosować blaty 38-28

 

Z tego co czytałem zębatki w korbach boost i nie-boost powinny być takie same, więc jeśli blaty 38-28 zmieszczą się w tej ramie, to możesz kupić korbę boost 36-26 oraz, oddzielnie, zębatki 38-28 albo całą korbę nie-boost 38-28 i przełożyć zębatki. Musisz jednak upewnić się, czy będzie wystarczająca ilość miejsca pomiędzy zębatkami, a tylnymi widełkami.

 

 

na tył myślę że kaseta to 11-40 i  wystarczy wiec jaką zmieniarkę zastosować do tej kasety  gs?? czy zmiana kasety na 11-42 determinuje zmianę zmieniarki na długi wózek??

 

W przypadku SLX oraz XT odpowiedź brzmi "2 x tak", natomiast, o ile nie ma błędu na stronie, przerzutka XTR w wersji GS nie nadaje się do żadnej kasety przy napędzie 2x11, bo ma za małą pojemność. Przy dwurzędowej korbie do kasety 11-40 potrzebujesz pojemność co najmniej 39, a do kasety 11-42 co najmniej 41. XTR GS ma pojemność tylko 37: http://productinfo.shimano.com/#/spec/2.3/MTB/Rear%20Derailleur.

Edytowane przez MD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy oponie 57mm na 36:11 i kadencji 110 rozbujamy się do 47,8. Te proste muszą iść raczej w dół ;) Tym niemniej na maratonie czy szybkim zjeździe szału to jeszcze nie robi, ale czy jest tragiczne? Tarcza 38 da nam 50,5km/h czyli 2,7 szybciej. Chyba na tyle można sobie pozwolić, bo nadrabiaja to +6 obrotów (116). Wprawdzie moc pewnie spadnie, ale nie sądzę by było to bardzo upierdliwe.

Tak jak kolega pisze, ja bym kupił 36/26, potestował i dopiero wymieniał.

Zauważ jeszcze jeden plus takiej konfiguracji, dłużej można jechać z blatu bez zmiany na młynek, a więc jazda będzie przypominać jazdę na napędzie 1x11.

Osobiście z tego też powodu proponował bym kasetę 11-42.

Edytowane przez Arni220
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe :) mam w domu korbę xt 38-28 wiec jak zakupię boosta 36-26 to sprawdzę:)

A odnośnie przerzutki tył z tego co widzę w tabelce

http://productinfo.shimano.com/#/spec/2.3/MTB/Rear%20Derailleur

 

to i rd-m8000 gs oraz sgs powinna obsłużyć kasetę 11-42 przy napędzie 2x11

chyba że coś błędnie odczytałem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, sami podają, że max dla GS to 42, ale jednocześnie pojemność przerzutki jest określona na 39T, czyli za mało, bo:

(42 - 11) + (36 - 26) = 41

Jedno przeczy drugiemu.

 

mam w domu korbę xt 38-28 wiec jak zakupię boosta 36-26 to sprawdzę

 

Jak sprawdzisz to daj znać, czy działa. :)

Edytowane przez MD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,
Potrzebuję porady. Zmieniam ramę, w starej posiadam nową grupę shimano xt m8000, niestety suport jest typu pressfit a w nowej wkręcany. Czy wkręcany wkład suportu będzie kompatybilny ze starymi korbami? Czy potrzebuję nowych korb czy wystarczy tylko jeśli wymienię wkład?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Serdecznie.

Chciałbym uzyskać informacje czy komponenty które dobrałem bedą ze sobą poprawnie współpracować:

Kupiłem ramę KTM Sedona carbon

KTM Sedona Carbon | Rowery KTM . KTM BIKE - MARCELI - Sklep Rowerowy

 

chciałbym zamontować do owej ramy następujące podzespoły:

- korba Shimano Deore XT FC M8000 kombinacje przełożeń: 40-30-22T bądź 36-26T

- przednia przerzutka Shimano SLX FD M7005 E-Typ (bo tylko taka pasuje do tej ramy, bynajmniej ja innej nie znalazłem a chciałem założyć XT)

- kaseta rowerowa MTB Shimano CS M8000 Deore XT 11 rzędowa Przełożenie: 11-40 bądź 11-42 przy korbie 36-26T

- przerzutka tylna shimano Deore XT RD M8000 SGS

- łańcuch CN HG701 XT

- manetka dźwignia przerzutki prawa shimano SL M8000 Deore XT 11 rz. I-spec

- manetka dźwignia przerzutki lewa shimano SL M8000 Deore XT 2/3 rz. I-spec

 

czy to wszystko będzie grało ze sobą???? proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

łancuch kolego węz jakis inny  ten lancuch xt mi strasznie halasuje na ciezkich przelozeniach zmienilem na zloty kmc i wszystko wrocilo do normy, bierz z długim wózkiem bo jak ci sie zachce robic jakies mody pod wieksze koronki to Ci krótki bedzie mial problem z obsłuzeniem ich

Edytowane przez HESHER
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś rok temu pytałem o zasadność 3x9->1x11/12. Jak to teraz wygląda?

 

Mam obecnie kasetę 11-34 i korbę 22-40. Czyli zakres 0,65-3,64.

Kupując kasetę 11-42 + koronkę do niej 48T i w korbie wstawiając blat 32T miałbym zakres 0,67-2,91. Jak to wygląda w praktyce? 

 

Edytowane przez rmn1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Po 1,5 sezonie(0,5 na 1x11) niestety stwierdzam,że m8000 jest do bani. Na grupie ogólnie mam przejechane 4600km, z czego większość na maratonach, zawodach.
Żywotność napędu jest tragiczna. Kasetę zmieniałem już 3 raz(1x xt 11-40, 2x sunrace 11-46),a łańcuchów to nie pamiętam ile już miałem i to różne firmy (shimano, connex, ybn, sunrace). Łańcuch u mnie średnio wytrzymuje 500km.(miarka 0,75 wpada )

Przekosy na 1x11 to jest największa wada, zębatki lecą w strasznym tempie, tylne jak i przednie. Mam 2x HCC oval 32 i 36. 32t po 1tys km nadaje się do wywalenia, kompletnie nie trzyma już łańcucha. Łańcuch spada na pierwszym lepszym zjeździe, musiałem zamontować prowadnice.

 

W korbie po kilku wymianach zębatek(32 zakładam na góry, 36 na płaskie) pękła jedna alu śrubka, na szczęście dało się wykręcić ułamaną część z korby. Oczywiście zaraz po tym incydencie wymieniłem wszystkie na stalowe. Po kilku następnych wymianach wyrobił się jeden gwint w korbie(teraz już wiem dlaczego cwaniaki nie zrobili otworów na wylot ).

 

Przerzutka działała idealnie i błyskawicznie przerzucała biegi tylko przez kilkaset kilometrów później było coraz gorzej. Teraz działa gorzej niż jakiś altus. Odpowiedzialne za taki stan rzeczy są oczywiście luzy, które są gorsze niż miałem w m775 po 10tys.km. Po 4tys. musiałem już wymieniać kółeczka... Odległość górnego kółka  przerzutki od kasety na mniejszych zębatkach jest za duża, w sramie lepiej to wygląda.

 

Manetka działa dosyć topornie, ciężko też jest wyczuć moment wrzucania 1,2 biegów na raz. Przy włączonej blokadzie w przerzutce to już w ogóle jest lipa.

 

Hamulce m8000= problemy, opisywałem to już w innym wątku. Pękające tłoczki, cieknące membrany, a ostatnio znowu coś się zepsuło w klamce- bieżnia po której chodzi taki walec pękła z jednej strony. Walec zamiast wchodzić na dół jest wypychany do tyłu i się kantuje. Pewnie znowu wymienią na gwarancji, ale mi jest potrzebny rower co tydzień na zawody. Nie założę innego hamulca, bo wymyślili cudowne I-Sec II i nie przymocuje manetki.

 

Na nowy sezon planuje powrót do 2x10 lub przejście na srama 1xX.(muszę poczytać jeszcze o żywotności jak to u nich wygląda).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla równowagi względem postu blackiwan

 

Tempo zużycia łańcucha, blatu i koronek kasety musi w głównej mierze zależeć od pary w nogach. Mam raczej słabe nogi i żeby na podjazdach nadążyć za resztą towarzystwa często kręcę z większą kadencją niż oni. 95% przebiegu robię po Trójmiejskim Parku Krajobrazowym (1-2 razy w roku maraton). Jak nie ma dużo śniegu to jeżdżę cały rok.

 

Przy takiej jeździe moja kaseta m8000 11-42  po przejechaniu 8.000 km przyjęła w zeszłym tygodniu 4-ty nowy łańcuch (łańcuchy Shimano 701 i 601 wymieniane co 2700 km).

 

Na przód zakładam owalną zębatkę HCC 32T. Po około 5000 km łańcuch spadał sporadycznie, a po 8000 km spadał na każdym większym korzeniu.

 

Przerzutka po 8000 km nadal działa wzorowo, nie mogę jej nic zarzucić.

 

Co do manetki to w 100% zgadzam się z blackiwan.

 

Chyba przestanę się cieszyć z wzrostów rowerowej formy, bo jak to ma się skończyć wymianą napędu dwa razy w roku to nie będzie mnie stać na jeżdżenie rowerem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...