Skocz do zawartości

[Hamulce Tarczowe] Wymiana klocków w HMX


RedBullet

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Robi się cieplej to i człowiek rowerem chce pojeździć. Po przejechaniu ok. 20km straciłem hamulec z tyłu. Spowalniać, spowalnia, ale trzeba cisnąć mało linka nie pęknie. Próbowałem prostych zabiegów ze skracaniem linki, ale nic to nie daje. Wydedukowałem że skończyły się klocki. Rower jaki posiadam to Batavus Impact z hamulcami mechanicznymi Hayes HMX 203mm. Jakie klocki (i gdzie) byście polecili? Czy warto interesować się wyrobem EBC CFA277? Jak się zabrać do wymiany? Dla mnie to kosmos, bo nigdy nie miałem styczności z tarczami w rowerach. Myślałem żeby zamienić je na V-Brake, ale niestety rama nie posiada piwotów.

 

Jeżdżę raczej rekreacyjnie, więc nie potrzebuję jakichś ekstremalnych okładzin. Chodzi o to żeby tył stawał w miejscu, bo odkąd mam ten rower (kupiony na giełdzie za psi pieniądz) to przód był nawet ok, ale tył to była tragedia. Teraz nie ma już żartów, bo jak padnie mi przód to zostanę bez hamulców.

 

Mam jeszcze pytanie czysto teoretyczne. Czy w razie wymiany hamulców (o ile jest sens) będę skazany na tarcze 203mm, czy jest jakiś sposób na założenie np. 160mm. Adaptery do zacisków czy coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy w razie wymiany hamulców (o ile jest sens) będę skazany na tarcze 203mm, czy jest jakiś sposób na założenie np. 160mm. Adaptery do zacisków czy coś?

Masz adapter na ramie/widelcu z is na pm203 albo pm na pm wykręcasz go i możesz założyć mniejszą tarcze , ale jak masz adapter pm 203  to do tarczy 180 musisz kupić pm 180

Wymiana klocków jest prosta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Kupiłem klocki Baradine, popatrzyłem w internecie jak je wymienić i stwierdziłem że to całkiem proste. Jednak nie. Zacznę od tego że moje HMX-1 są trochę inne niż te co pokazują w intenetach. Na fotach widzę wyraźnie, że wewnętrzna połówka zacisku ma pokrętło regulacyjne. U mnie takiego pokrętła nie ma, jest tylko śruba na imbus. W sumie to nie byłby problem, ale ta śruba jest zapieczona na amen. Nie idzie jej ruszyć nawet kluczem hydraulicznym. Póki co obie połówki moczą się w penetratorze. Jak to nie pomoże to chyba czeka mnie wymiana hamulców. Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...