Skocz do zawartości

[5"] Dwa kilo gumy czyli pretekst do dyskusji na temat fatbike'ów


adriansocho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

 

 

sztywna oś dt swiss

 

Na 190mm? A jest wogóle taka? Bo ja nie widziałem...

 

Ostrzegali koledzy, że fatbajk to po pierwsze pole minowe w temacie klamotów - bo brak, a jak są to wcele nie powiedziane, że będą ze sobą współpracować - a po drugie ceny są średnio 2-3x wyższe niż na standardowe graty.

 

 

 

Straszne ceny to ma Hope czy Tune :]

 

Uhmmm...

 

Toś chyba nie widział cen za piasty i9 :sick: 

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 190mm? A jest wogóle taka? Bo ja nie widziałem...

 

 

Trzeba sobie samemu zrobić, w fatboyu mam taką. Mogę Ci stalową sprzedać bo mam jedną na zapas.

Różnica między szpilkami a osią 10mm jest ogromna. Na szpilkach ciągle tarły tarcze hamulcowe w zakrętach, teraz jest idealnie i sztywno.

 

7833be6114022c38med.jpg

 

Zaletą piasty 190 jest możliwość używania korb 1x dla piast 170, które mają q-factor 204.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Gość zaczyna składanie od... piast??!

 

Ojtam, ojtam... Jak składałem Kocinę to najpierw kupiłem obręcze a dopiero potem zacząłem się zastanawiać co jak tak faktycznie chcę mieć  :icon_mrgreen:  

 

 

 

Mogę Ci stalową sprzedać bo mam jedną na zapas.

 

Ja osobiscie dziekuję. W Kocie mam 177x12 a w Odyńcu nie słyszałem aby na szybkozamykaczach coś się gięło i dzwoniło. No ale tam jest 170mm a ja raczej dużo nie ważę...

 

 

 

które mają q-factor 204.

 

Hę? Obraziłeś mnie właśnie czy to takie nowe przekleństwo :laugh:  :laugh:  :laugh: ?

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... chyba Tobie :P

 

Ale fakt, mamy jakieś 30/30 do siebie (centymetrów i kilogramów ;) )

 

Szacunek...

I.

 

Mam wagę 69kg a rower waży 11,5kg, to naprawdę nie ma dużego wpływu. cienkie osie to była tragedia, koło gięło się w zakrętach.

Edytowane przez Cona78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

koło gięło się w zakrętach.

 

Jak się kupuje taki ciulowy rower jak Szpeca to się nie ma co dziwić :P

 

Bardzo dużo zależy od roweru, budowy kół, agresywności jazdy.

 

Na ten przykład w Wyciorze i Odyńcu (sztywne osie i szybokozaciski) nic mi się nie gnie. Ale już we Wtyczce (szybkozaciski) potrafi zadzwonić zdrowo, szczególnie jak na stojaco robię podjazd na twardych biegach. Kocina pomimo sztywnych osi też potrafi zadzwonić, ale to jest tytan także dochodzi sprężystość materiału.

 

Szacunek...

I.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się kupuje taki ciulowy rower jak Szpeca to się nie ma co dziwić :P

 

Bardzo dużo zależy od roweru, budowy kół, agresywności jazdy.

 

Na ten przykład w Wyciorze i Odyńcu (sztywne osie i szybokozaciski) nic mi się nie gnie. Ale już we Wtyczce (szybkozaciski) potrafi zadzwonić zdrowo, szczególnie jak na stojaco robię podjazd na twardych biegach. Kocina pomimo sztywnych osi też potrafi zadzwonić, ale to jest tytan także dochodzi sprężystość materiału.

 

Po co piszesz takie prowokacyjne głupoty?

Bez względu na to jak byś chciał udowadniać że jakiś tam Twój rower jest świetny to nie sądzę żeby ktoś dał się przekonać że cienkie osie są tak samo dobre jak sztywne.

Cienkie osie są ZAWSZE gorsze. Tym gorsze im większa masa i średnica kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hola-hola Kolego...

 

W którym miejscu napisałem głupotę?

 

Napisałem tylko o własnych, praktycznych doświadczeniach z różnymi kołami, ramami i typami osi.

 

Dodatkowo zwróciłem uwage na fakt, iż sztywna oś, której wyższości nad szybkozaciskiem nigdzie nie kwestionuję, nie jest remedium na wszystkie bolączki rowerowego świata.

 

Czasem nawet sztywne osie nie pomoga przy wiotkiej ramie i widelcu sparowanym z partacko poskładanymi kołami.

 

No ale to raczej powienieneś sam wiedzieć c'nie?

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Ale wymienić widelec na sztywoosiowy to jest o wiele tańsza przygoda niż ramę całą...

 

Takze nie ma co marudzić tylko polować na okazję.

 

Ostatecznie, zawsze pozostają sztywne szpili 135mm od standardowych, tylnych piast.

 

O takie jak tu dajmy na to...

 

10mm-QR.jpg

 

Nie jest to wprawdzie 15-tka czy 20-tka ale zawsze cuś. 

 

... o ile widelec jest 135mm a nie 150 czy standardowy 100 z offsetem.

 

No ale wtedy sztywną 100-kę też można wsadzić...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
  • 2 tygodnie później...

No to pytanie bo mam ramę Aljot w domu razem z kołami na piastach Novatec na szybkozaciski. Zastanawiam się ciągle czy to zwracać czy jednak budować fata. Będzie to problem? Koledzy z fatbike.com.pl rozwiązali problem gwintując osie i skręcając piasty śrubami zamiast szybkozacisków. Widzicie inne rozwiązanie tego problemu w tej ramie? Koła ogólnie są 3in1 więc konwersja na sztywne osie nie byłaby trudna, ale niestety rama nie przyjmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pytanie bo mam ramę Aljot w domu razem z kołami na piastach Novatec na szybkozaciski. Zastanawiam się ciągle czy to zwracać czy jednak budować fata. Będzie to problem? Koledzy z fatbike.com.pl rozwiązali problem gwintując osie i skręcając piasty śrubami zamiast szybkozacisków. Widzicie inne rozwiązanie tego problemu w tej ramie? Koła ogólnie są 3in1 więc konwersja na sztywne osie nie byłaby trudna, ale niestety rama nie przyjmie.

 

Nie uświadamiasz sobie jednego faktu. Średnica osi to nie wszystko, zmienia się też szerokość piasty.  Będziesz potrzebował adaptera dystansowego do tarczy hamulcowej i dwóch adapterów / tulejek po obu stronach piasty. Naprawdę nie ma sensu się w takie rozwiązania pakować, tym bardziej że cienie osie w fatbike to choroba wieku dziecięcego, tak jak kiedyś w rowerach na kole 29'. Amortyzatorów na 135mm oś też chyba nie ma, Bluto jest na 150mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Amortyzatorów na 135mm oś też chyba nie ma

 

Off the peg na pewno nie. Można się bawić w modyfikacje Maverick'ów.

 

 

 

Yyyy cytowałem producenta takie koła

 

Nie wiem kogo cytowałeś, ale skoro masz te koła w reku to chyba jesteś w stanie powiedzieć jakie opcje osi masz dostępne? 

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...