Skocz do zawartości

[tłumienie] Spinner Aeris 300 S


marco1973

Rekomendowane odpowiedzi

Aeris dotarł, ale mam wątpliwość i w związku z tym pytanie.

jeśli chodzi o tłumienie powrotu (rebound) to ustawienie jest +/- i śrubą od spodu amorka można przekręcić jakieś 3 obroty. kręcąc pokrętłem nie zauważyłem jednak aby było można zrobić jakieś ustawienie pośrednie - praktycznie dopiero po przekręceniu na max włącza się tłumienie a jak tylko trochę zluzuję nakrętkę to tłumienia w ogóle nie ma. czy to normalne? tłumienie działa jakby zero-jedynkowo (jest na max lub wcale go nie ma) i nic pośrodku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w Aerisie działa to dobrze jeżdżę na połowie bo tak to skacze jak zająć albo muł jest straszny. Na początku jeździłem na maxa na + i z czasem się rozkręcił, na początku faktycznie był lekko zamulony. 

Może to być również wina temperatury na dworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzwoniłem do serwisu i powiedzieli, że takie objawy mogą być jak amorek długo leżał, a mój właśnie leżał kilka dni przed założeniem. mówili żeby założyć i pojeździć trochę, bo to ponoć musi się rozruszać. jutro pierwsza jazda, zobaczymy jak się amorek w walce sprawdzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tym dokładnie też wspominali @modrzew. przez długie leżenie amorek po założeniu może nie od razu działać jak trzeba i należy go odleniwić trochę. Góra Kamieńsk czeka więc na mnie dziś i piękne słoneczko ;-)


amorek dziś trochę przetestowany. tłumienie działa ale w małym zakresie regulacji pod koniec. zakres to kilka obrotów pokrętła a tak naprawdę zaczyna się coś dziać z tłumieniem na ostatnim półobrocie - minimalne kręcenie na tym półobrocie sprawia, że są różnice w ustawieniu tłumienia. dziwi mnie tylko takie działanie, bo po co jest tak duży zakres a działanie tylko przy końcówce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to odpowiedź od dystrybutora:

 

"Faktyczna regulacja jest dość mała w tych tłumikach. Całość sprowadza się najczęściej do jednego pełnego obrotu. Chodzi mi tutaj o faktyczna regulację.

Śruba regulacyjna rebound, która znajduje się w trzpieniu tłumika posiada dosyć duży zapas ruchu. Jej całkowite wykręcenie jest zabezpieczone dolną śrubą spinającą dolne golenie z tłumikiem. Dlatego kręcąc pokrętłem rebound wydaje się Panu, że zakres regulacji jest dużo większy, a faktycznie po wykręceniu regulacji o jeden obrót dalsze wykręcanie regulacji nie otwiera bardziej zaworu."

 

wszystko więc jasne i wygląda na to że amorek działa tak jak powinien. w sumie jestem zadowolony z zakupu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanko dotyczące blokady skoku ale nie zakładam nowego tematu. gdy w czasie jazdy zablokuję widelec to nie ugina się on już bardziej, ale nie jest też zablokowany na sztywno. bardziej w dół się nie ugina ale pracuje w górę w zakresie, na jakim został zablokowany. czyli jak zablokuję w połowie skoku to nie ugina się w dół już bardziej, ale w górę pracuje od zera do połowy skoku jakby. poprzedni jak blokowałem to ani drgnął więc jestem trochę zaskoczony, no ale może w tym amorku tak własnie jest...

Edytowane przez marco1973
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis posmigalem trochę po Górze Kamieńsk, więc amorek sprawdzony w boju. I tu znowu problem. Mam wrażenie że zakupiony amorek chodzi coraz gorzej, na płaskim terenie tez. Smaruję go solidnie brunoxem pod uszczelkami po każdej jeździe, golenie też oczywiście a nam wrażenie jakby na sucho chodził i się przycinal. Nie ma płynności pracy i słabo wybiera nierówności. Co z tym robić? Przebieg ze 150km raptem a tu takie niespodzianki. Na lagach widać jak wyciera się czarne anodowanie. Poradzcie coś. Rozbierać i zrobić smarowanie lagow może? Nie wiem czy w nim są gąbki które może trzeba by było nasączyć porządnie...

Dodam jeszcze że problem dotyczy chyba prawej lagi, bo naciskając na kierownicę tykjo z lewej strony amorek się ugina a jak naciskam na kiere z prawej strony to amorek ani drgnie...

No i anodowanie głównie na prawej ladze się wyciera, na lewej jest prawie jak w nowce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no teraz to jestem normalnie zaskoczony, bo myślałem że to też smaruje...

 

Brunox® Deo – innowacyjny, szwajcarski preparat wydłużający  żywotność goleni amortyzatorów w rowerach.  Swoją sprawność zawdzięcza obecności systemu Turboline.

Czyści i konserwuje, dodaje płynności w pracy amortyzatorów (zmniejsza tarcie goleni) i wszelkiego rodzaju siłowników. Posiada doskonałe właściwości antykorozyjne. Pozostawia przezroczystą cienką warstwę ochronną. Nie zawiera silikonu, teflonu ani grafitu. Jest neutralny dla gumy, plastiku i lakierów.

Wypiera wodę, nie dopuszcza do osadzania się brudu, tłuszczu.

 

 


próbowałem rozkręcić amorek bez wyjmowania aby wyczyścić i przesmarować lagi.

po pierwsze nie mogę zdjąć tej czerwonej śruby do regulacji tłumienia (niby powinna się ściągnąć lekko do góry ale za cholerę nie chce iść a nie chcę jej kombinerkami pokancerować, próbowałem przez kawałek dętki kombinerkami i ani drgnie)

po drugie śruba w drugiej goleni odkręca się raptem jeden obrót może i jakby się w miejscu potem kręciła. a jak dokręcam to znowu ten jeden obrót i już jest dokręcona...

po trzecie to i tak nie wiem czym przesmarować uszczelki kurzowe i lagi. tyle wątków na forum a jakoś nie znalazłem gdzie jest napisane czym to smarować aby nie uszkodzić uszczelek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

po pierwsze nie mogę zdjąć tej czerwonej śruby do regulacji tłumienia

 

Z boku masz malutką śrubkę z gniazdem na imbusa 1 lub 1,5 . Odkręcasz ją lekko i ściągasz pokrętło . Uważaj bo może ci wypaść kulka .

 

 

 

po drugie śruba w drugiej goleni odkręca się raptem jeden obrót może i jakby się w miejscu potem kręciła. a jak dokręcam to znowu ten jeden obrót i już jest dokręcona

 

Luzujesz i stukasz w nią przez imbusa młotkiem , ew . dociśnij przy odkręcaniu golenie dolne do górnych czyli poprostu ugnij widelec i jednocześnie odkręcaj .

 

 

 

po trzecie to i tak nie wiem czym przesmarować uszczelki kurzowe i lagi. tyle wątków na forum a jakoś nie znalazłem gdzie jest napisane czym to smarować aby nie uszkodzić uszczelek...

 

Czymkolwiek - wazelina techniczna się nada lub jakiś smar byle nie łt43 bo ten smaruje średnio.... . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...