Skocz do zawartości

[Damper] DT Swiss m210


bobiik

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś ma jakiś tutorial jak rozkręcić tłumik w tym damperze i ile jest tam oleju i jaki? Nie chodzi o komorę powietrzną.

Mam pewien problem. Mianowicie ,pompowałem 3 sezony po 70-80 psi a teraz zrobiło się coś dziwnego. Do prawidłowego sagu potrzeba około 120 psi. Nie utyłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

DT bardzo pilnuje ,aby takie dane jak ilość oleju,jego parametry i sposób serwisowania nie przedostały się do sieci. Pozostaje serwis DT w Obornikach.

Z drugiej strony patrząc na cenę tego tłumika ( 349 pln na Allegro) wątpię,aby opłacało się go naprawiać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do tłumika nie miałem odwagi się dobierać. Przy okazji tematu zapytam jak pracuje Ci tłok tłumika. Bo u mnie po rozkręceniu komory powietrznej, tego tłoka nie jestem w stanie wcisnąć. Czy to normalne? W tym tygodniu złoże rower do kupy i będę skręcał całość po uprzednim zamontowaniu w rowerze. Inaczej nie dam rady tego dokonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie już znalazłeś, a jak nie to podaje link: http://www.dtswiss.com/Resources/suport/SHOCKS/DT-Swiss-Shocks-Technical-Manual

Schemat na 20 stronie może coś pomoże. Zdejmowałem ten pierścień zigera o którym piszesz, ale to raczej nie wystarczy.

Rama którą posiadam to Ninety Six 3000-D. Ważę od 76 do 81 kg, w zależności od pory roku. Nie pamiętam na jakim ciśnieniu jeździłem. Raczej pompowałem na twardo. U mnie sytuacja wyglądała odwrotnie. Po dwóch sezonach jazdy bez serwisu dampera, na jesieni musiałem upuścić trochę powietrza, bo coś przestał działać. Okazało się że niestety był totalnie suchy w komorze powietrznej i posiadał wióry zdarte z oringów. A tłoka nie mogę ścinąc mimo otwartej komory powietrznej. Może zacznie pracować w ramie jak będą działać większe siły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeśli macie problem ze skręceniem puszki komory powietrznej spróbujcie podczas skręcania nacisnąć zawór w wentylu ( ten ,który naciskacie do spuszczenia powietrza). Z drugiej strony w Foxie miałem te same problemy - dopiero montaż do ramy i kompresja zawieszenia pozwoliła na skręcenie puszki.

Bobiik, czy ,pomijając różnice ciśnień, tłumik pracuje prawidłowo? Żadnych stuków czy innych podejrzanych dźwięków, regulacja tłumienia i blokada pracują jak należy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge byc teraz obiektywny wiedzac ze teraz potrzeba o wiele wiekszego cisnienia do optymalnego sagu. Pompowalem okolo 75:80psi a teraz musze dac az 120. Po rozkreceniu u mnie tez bylo wszystko suche. Nasmarowalem motorexem. Cisnienie trzyma. Moim zdaniem ma problem z odbijaniem ale moze mi sie tylko tak zdaje. Cos musi byc na rzeczy skoro nastapila taka zmiana w cisnieniu. Dzwonilem do serwisu dt. Przeglad "miekki" kosztuje 180zl. Jesli jest cos grubszego do roboty to kosz juz 480. Jesli zdejme komore i opre tlok o np podloge to reka na upartego go dobije. Tez mam 96 3000 ;)

 

Ps. Z blokada chyba jest problem. Niestety nie dziala jak kiedys.

Edytowane przez bobiik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy tych 480zlotych jesli przyjac ze tyle jest warte odpowietrzenie to faktycznie lepiej kupic nowy. Co prawda mam teraz z manetka ale jest to chyba zbedny bajer. Pozostaje mi chyba przez jakis czas jezdzic na wyzszym cisnieniu ;)

Sa prostsze dampery gdzie serwis mozna wykonac samemu? Chodzilo by mi o podobny sportowy damper z reulacja powrotu i blokada niekoniecznie z manetki?Jesli to istotne to amor w tej ramie pracuje w poziomie.

Edytowane przez bobiik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oparcie o podłogę dobry patent. Tłumik zadziałał. Skręciłem komorę powietrzną w ramie bez problemu. Nabiłem do 100 psi i naciskając łokciem siodło tłumik fajnie pracuje. Jutro dokończę wszystkie prace przy rowerze, siądę i wyreguluje ciśnienie w zawieszeniu. Dam znać jakie będzie. Wygląda na to że trzeba będzie jeszcze dobić. Więc chyba nie masz się czym martwić.

U mnie dodatkowo po zdemontowaniu tłumika z ramy okazało się że zawieszenie nie działa :) Zapieczone i zardzewiałe były łożyska w transmiterze przy damperze. Te z metalowym uszczelnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skręcałem komorę powietrzną w ramie w pozycji kołami na ziemi. Poza ramą było to nie wykonalne - nie mam tyle siły. Na jakimś filmie z You Tube widziałem jak serwisant skręcał po wcześniejszym zainstalowaniu dampera w prasie. Pozycja przy skręcaniu moim zdaniem nie ma znaczenia.

Mam wrażenie że damper lepiej pracuje niż jak był nowy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja oba skrecilem w rekach. Wymagalo to sporej sily ale dalem rade. Oba dampery nie byly rozbierane od nowosci tj od czterech sezonow. Po nasmarowaniu na pewno plynniej pracuja.Czy dobrze to sie okaze po jazdach

Edytowane przez bobiik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...