Skocz do zawartości

[pogadajmy] czyli co dziś robiłeś rowerowego - reaktywacja cz. 18


Rekomendowane odpowiedzi

Możecie dziś na mnie krzyczeć, ale ostatnio brak czasu...po wczorajszej jeździe łańcuch rano zaskoczył mnie swoimi kiepskim stanie, niestety jeszcze w ciągu dnia musiałem zrobić ponad 15 km....i w pośpiechu psiknąłem napęd WD 40..... ech na usprawiedliwienie mam tylko to, że na początku weekendu planuję gruntowniejsze czyszczenie napędu...

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zrobiłem, nic nie zrobiłem w kur nanosiłem się, niczego się tak nie boję jak ściągania ramienia blatu z kwadratu, oczywiście siła z jaką prawe ramie zostało dokręcone była wyższa niż siła dokręcania ściągacza, zaowocowało to naruszeniem gwintu, a w drugiej próbie jego całkowite unicestwienie, kolejną próbę podejmuje młotek i przecinak, ostatecznie szlifierka kątowa.
Ale zdjęcia jakieś zrobiłem więc nie musicie przepraszać, wybaczać ani się przejmować.

DSC00486.thumb.jpg.689975cc80793446e828aa3695b0e4b4.jpg

DSC00491.thumb.jpg.37356d355ab42f1ea28b41920220c072.jpg

DSC00492.thumb.jpg.88010f7533bbcbd71b408e2bd748a559.jpg

Dorobiłem filozofię do tego ściągacza co by lepiej kwadrat łapał.

DSC00493.thumb.jpg.b2321aded44a86ee6be9e56493f72cbb.jpg

DSC00494.thumb.jpg.80dacb500c28e34e9a9414de4692c01c.jpg

DSC00495.thumb.jpg.622ebb1a6390fa2f2058edff16947a8d.jpg

DSC00496.thumb.jpg.8c55946222de6c92bc8eefc535801024.jpg

Lewe wyszło bez problemu bo i mniej wciśnięte było

DSC00497.thumb.jpg.92ccfd35b0a6802c9eb5b26ac5a0f54b.jpg

DSC00498.thumb.jpg.36569d3fe2610cbfd70f35f045ed03ce.jpg

DSC00499.thumb.jpg.e864022167b7a64ed524508a8d250a70.jpg

Na deser tyłrzutka a cera 

DSC00487.thumb.jpg.99ab1300aefbd50351e86848c62611cc.jpg

DSC00488.thumb.jpg.f531bb15183f6c92f6135eafc80af24b.jpg

Pozdrow'er

  • +1 pomógł 2
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku tygodni nie nudzę się w tematach rowerowych. 

1) Kross Lea (małżonki)

Pełen serwis, czyszczenie i smarowanie wszystkiego co się da, piasty, suport, hamulce, stery i inne detale. 

2) Kross Lea Jr (młodej)

Pełen serwis, czyszczenia i smarowanie wszystkiego co się da. Przygotowanie pod sprzedaż, bo młoda wyrosła. 

3) Marin Rift Zone Carbon 2 

Tutaj na grubo. Amor i damper oddane do serwisu. Pełen serwis całego zawieszenia z tyłu. Wymiana wszystkich łożysk. Serwis hamulców - odpowietrzenie razem z wymianą klocków, odtłuszczenie tarcz. Wymiana łożysk sterów. Serwis suportu (Token jednak ssie i wymaga dużo uwagi). Serwis piast i rachetu. Został serwis sztycy Manic - pewnie uda się dzisiaj. 
Potem już tylko montaż amora i dampera jak tylko ogarną w serwisie zewnętrznym. Niestety sam nie potrafię ogarnąć Foxów. 

4) Merida Matts (nowa karoca młodej)

Jak tylko Marin zwolni miejsce na stojaku, to Merida wpada na przegląd całości. Niby nówka, niby sklep trzymał nas z odbiorem, bo musiał rower przygotować. Jednak praktyka pokazuje, że warto zajrzeć do sterów, piast, suportu. Poza tym gołym okiem widać, że hamulce wymagają odpowietrzenia. Trzeba też wymienić pedały na ulubione platformy Dartmoora i zamontować kilka akcesoriów, które powinny na dniach się pojawić. 

9 godzin temu, Sobek82 napisał:

I taki serwis to ja rozumiem! Flex + większy/cięższy młotek i nie ma, że się nie da ;) 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dzień serwisowy. Na warsztat Skociszcze oddał Ninjadzki suport. Ostatnio zaglądał tam serwisant przy zmianie blatów i dał cyne, że jedno łożysko coś nie domaga. Było wykręcanie, czyszczenie i wymiana łożysk, smarowanko i wkręcanie. Fajna zabawa.

20230128-170940net.jpg

Praska Bitul'a robi robotę. Wyciskanie łożysk to przyjemność.

20230128-173926net.jpg

Gorzej z wciśnięciem łożysk. Na pewno poszło by tak samo przyjemnie jak ich wyciągnięcie, ale tuleja suportu skompilowała sprawę - śruba z zestawu niestety jest zdecydowanie za krótka na Ninje. Na warsztacie nie znalazłem dłuższej. W ruch poszła prasa to pressfita. Zadziałało.

20230128-181142net.jpg

W kolejce czekają pancerze i linki przerzutek.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Eathan, Takino 24377RS. Czy są dobre, czy nie to nie wiem. Nie wnikałem. Trzy lata fabryczne siedziały i tylko jedno coś tam lekko niedomaga. Ich konserwacja ograniczała się do wytarcia po zewnetrznej  i aplikaci cienkiej warstwy smaru pod ten pierścień uszczelniający. Będzie okazja, to zajrzę im do środka. Wczoraj już mi się nie chciało w nich dłubać. Zaaplikowałem Nindzi takie same tylko nowe.

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A ja po serwisie (z poprawkami we własnym zakresie - o czym może jeszcze wspomnę) pojechałem do lasu i nie narobiłem hałasu :icon_cool:
Coś między 41, a 43 km - w zależności na czym pomiar (tylko 3 urządzenia, a mogły być 4 :icon_lol:)...
Ogólnie tak w sam raz, bo warunki dobre, czyli okolice +1, nieco wietrznie na otwartej, ale dość czysto, co mnie ucieszyło.
Intensywność średnia, a jednak pod koniec lekko weszło, ale się rozeszło - za mało jeżdżę ostatnio (tylko raz w tygodniu, trzeci tydzień z rzędu)...
Nawet jakieś fotki zrobiłem, tylko te drzewa jakoś dziwnie stoją, albo czasoprzestrzeń się zakrzywiła :icon_wink:

IMG_20230129_133201230_HDR.jpg

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowałem z ekipą lokalną pętlę XC. 

Potem rozwaliłem tylną piastę DT Swiss 240 EXP. :) Chciałem wymienić łożyska, ale one nie chciały być wymienione. Imadło było za twarde, a moje uderzenie za mocne. Amelinium nie wytrzymało. Ciekawe, czy uda mi się dokupić sam korpus w DT Swiss albo DT4You... 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roszady poszły przez suport 68mm miast 73mm
Gienek dostał korbę do pedałów chcąc nie chcąc.

DSC00514.thumb.jpg.d87f83fbf0b0b56bcc5f7f9450866229.jpg

DSC00515.thumb.jpg.f36586535483cd8003b0cb9adbe38a95.jpg

DSC00516.thumb.jpg.d6b885eff710a902642d27dd899af3a3.jpg

W najtańszej wersji speca dają piasty Torney i obręcze 25mm wew, hookles na zwykłych drutówkach

DSC00517.thumb.jpg.ea90d7af848ea39180e1345949b75b88.jpg

Tak wygląda kasztan 

DSC00524.thumb.jpg.b3d8bd5dfa94a53754a8569cbc4e2f97.jpg

Opony z dętkami za 28 ojro przywiezione przez brata,co miały iść do speca zostały i pójdą, w sunie już weszły do romka

DSC00527.thumb.jpg.ca2322c6e0b6daad9de7f2be89b58e94.jpg

DSC00529.thumb.jpg.132142884cbd509515bde642275dd1b6.jpg

DSC00533.thumb.jpg.23683438af76240a622a651ef8727dc6.jpg

DSC00536.thumb.jpg.5b4a3f2d805ae88d169e9b9c6e98e1e6.jpg

No i kierownik się zmieni

DSC00531.thumb.jpg.999ba481c193b61e511975b710fc1c8e.jpg

DSC00535.thumb.jpg.0e6579c805993194fb9124001d755fbf.jpg

Pozdrow'er

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaplanowałem sobie powrót z pracy "okrężną drogą", tak 30 km bo się szybko ściemnia i coby jeszcze za widnego do domu wrócić ale tak wiało, totalny mordewind, aż mnie prawie zatrzymywało w miejscu, że po około 7-8 kilometrach zrezygnowałem i wróciłem do domu. Wyszło tylko 15 km. Ale za to po powrocie zrobiłem mały serwis mojego commutera: czyszczenie, smarowanie łańcucha i udało się w końcu odkręcić i wymienić wolnobieg

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...