Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
gibgibgibon

[amortyzator] Fox Float 32 CTD dziwny wyciek z wentyla

Rekomendowane odpowiedzi

gibgibgibon
Napisano (edytowane)

Witam wszystkich.

 

Trzy miesiące temu kupiłem nowy rower Krossa z rocznika 2013 z amortyzatorem Fox Float 32 CTD.

Do dnia dzisiejszego przejechałem nim zaledwie 140 km ze względu na kontuzję. W grudniu rower był na przeglądzie zerowym i od tego czasu przejechałem tylko niecałe 20 km i dziś podczas przejażdżki stwierdziłem, że jest trochę za twardo więc postanowiłem spuścić trochę powietrza. Gdy wcisąłem ten dzyndzel w wentylu razem z powietrzem wyleciało z niego zielone coś widoczne na zdjęciu - jakiś rodzaj smaru.

Była to druga przejażdżka po przeglądzie a po pierwszej również spuściłem trochę powietrza jednak nic takiego się nie stało.

Pytanie brzmi czemu do tego doszło i czy to jest zły objaw ? Rower nie był przechowywany do góry kołami, jedynie miesiąc temu podczas naklejania folii ochronnej przez krótką chwilę był odwrócony.

Czy ktoś z was spotkał się już z czymś takim ?

 

post-181750-0-77302600-1423926834_thumb.jpg

 

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez gibgibgibon

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dran2
Napisano (edytowane)

Olej z komory powietrznej. Jak nie wyleciało wszystko to to niegroźne. Jest rzadki więc mogło nim po prostu zachalapć wentyl na wybojach bez odwracania, swoją drogą też racej niegroźnego.

Edytowane przez dran2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu

Wcisnąłeś dzyndzel i wyleciał nadmiar oleju z komory powietrznej. Pewnie gdyby rower długo

stał to by nie wyleciał bo by spłynął. Nic niedobrego się nie stało.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kolo1

Nie radzę upuszczać powietrza z komory powietrznej w terenie i to na dodatek jackiem ze słuchawek :) .Bo jak zejdzie za dużo powietrza to co zrobisz - dopompujesz?  To robi się delikatnie , np .śrubokrętem owiniętym w szmatkę . W komorze powietrznej powinno być tego oleju około 5 ml - wiec jak zrobisz jeszcze parę razy takie spuszczanie powietrza to dużo go tam nie zostanie :) . Pozdrawiam . 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
gibgibgibon

Dzięki za rady i odpowiedzi.

Myślałem, że poszła jakaś uszczelka czy coś innego niedobrego.

Tego oleju wyciekło tyle ile widać na zdjęciu czyli niewiele.

Zastanawia mnie jeszcze tylko kwestia skoro tego oleju jest ok 5 ml to to, że na wybojach zachlapał wentyl wydaje się być mało prawdopodobne. No ale widocznie tak właśnie było. Co do pompowania, gość w serwisie napompował mi na zapas a ja na swoją pompkę puki co czekam więc spuszczałem z wyczuciem i teraz jest ok.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
monmar87

Co do wycieku oleju i upuszczania powietrza czy tylko mi się wydaje, że po używaniu powiedzmy kilku godzin amortyzatora staje się on mniej czuły,smarowanie brunoxxem oczywiscie poprawia sytuację ale chodzi dokładniej o to, że spuszczamy powietrze do 0 następnie pompujemy do 60psi -amortyzator jest czuły, jezdzimy kilka godzin -amor staje się mniej czuły,upuszczamy powietrze, nabijamy z powrotem 60psi -amortyzator jest czuły tak jak za pierwszym napompowaniem. Miałem tak z talasem a teraz wydaje mi się że mam z f32 ctd o/b. Talas do tego stopnia się usztywniał że jazda była jakaś masakrą :/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dran2
Napisano (edytowane)

Zamiast ciągle wypuszczać powietrze możesz go obrócić na kilka minut żeby olej wszędzie się dostał. Fox nawet zaleca przechowywanie roweru kołami do góry żeby dobrze nawilżyć gąbki i uszczelki.

Edytowane przez dran2

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Czy przed spuszczeniem powietrza i ponownym napompowaniem sprawdzałeś SAG lub ciśnienie?

Czy to zjawisko ma miejsce obecnie, w niższych temperaturach ,czy jak jest ciepło?

 

 

smarowanie brunoxxem oczywiscie poprawia sytuację

Brunox jest przereklamowany .

BTW- kiedy amorek miał serwis?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
monmar87

Amortyzator kupiłem nowy i ma 2 sezony, dzieje się tak od początku, zimno ciepło zawsze tak samo, talasa odwracałem do góry nogami zmieniałem mu skok 2-3razy i wtedy był super mięciutki ale po 20min jazdy znowu twardniał dlatego go sprzedałem a floata nie odwracam bo potem moge mieć problemy z hamulcami, chociaż teraz kupiłem nowe więc mogę spróbować z przechowywaniem do góry nogami, tak przed upuszczeniem powietrza sprawdzałem jakie jest ciśnienie i pompowałem do takiego samego,ba nawet przed dokręceniem się do wentla pompuje wstępnie pompkę aby w wężyku było już ciśnienie ok 50psi i wtedy dokładnie wiem ile jest w amortyzatorze

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dran2

Hamulcom to też nie zaszkodzi. Pomiar przed spusczeniem może dać inną wartość niż po napompowaniu. Pamietaj po prostu do ilu napompowałeś poprzednim razem, jest to bardziej powtarzalne.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
durnykot

Jakieś serwis amorek miał? Wymiana oleju, olej w komorze? Cokolwiek? Czy tylko Brunox? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
monmar87
Napisano (edytowane)

a wiec talas miał 2x robiony serwis uszczelek oraz serwis talas i po serwisie pracował 1000x lepiej ale juz po kilku jazdach zaczynało go przymulać zmiana skoku do góry nogami upuszczanie powietrza dawały tylko chwilowe efekty, natomiast float nie miał przegladu kupiony był jako nowy w 2013 i tez od tego roku zaczeli produkować foxy z ctd wiec nie mógłbyć przeleżakowany, float może 2 razy miał jazdę w deszczu, nigdy w błocie, jest to mój rowerek na warunki suche i tylko w takich jeżdże, z myciem też uważam na uszczelki, przed każdą jazdą trochę brunoxa deo do amortyzatorów oraz zawsze czyszczę golenie , nawet podczas dłuższych wypadów zawsze są czyszczone na postojach, czasami przy upuszczaniu powietrza poleci troszkę smaru zielonego, a pozatym żadnych wycieków.Zawsze pompuję do tego samego ciśnienia, z komory nic nie schodzi, pozatym gdyby schodziło to byłby z czasem bardziej miekki a jest bardziej toporny. Wracając do pytania też tak macie ze swoimi foxami czy jestem jakimś ewenementem ?

 

Edytowane przez monmar87

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • enio303
      Przez enio303
      Witam jestem nowy i mam dylemat jaki bo jest okazja kasku fox fullface tylko został rozmiar l według producenta 58-59 cm ja mam obwód głowy 57 i czy brac cena okozjonalna 350???
    • Szklanka
      Przez Szklanka
      Cześć. Mam problem z ciśnieniem w amortyzatorze fox 34 CTD. Pompuje go do takiego stopnia, że jest w miarę twardy potem po uginam kilka razy i jest miękki tak, że go dobijam. Nie wiem czy to wina uszczelek od komory czy czegoś innego.
    • MatiZek
      Przez MatiZek
      Witam. Posiadam hamulce tarczowe hydrauliczne Tektro Disc HDC-300. Po około trzech latach użytkowania zacząłem wyczuwać lekki wyciek oleju spod prawej klamki, przez co siła hamowania była coraz słabsza. Z czasem i z lewej klamki zaczęło wyciekać. Raz z kolegą odpowietrzyliśmy i niby miało być w porządku, to jednak już następnego dnia powrócił wyciek. Pomyślałem, że być może poszła uszczelka lub coś innego, więc wybrałem się do serwisu. Tam dowiedziałem się, że trzeba wymienić klamki. Jak przyjadę do nich z nowymi klamkami, to mi je zamontują i odpowietrzą. Jednak nie mogę znaleźć w Internecie dokładnie takich samych klamek sprzedawanych oddzielnie.
      Rodzi się więc pytanie: Czy mogę kupić inne klamki, które będa kompatybilne z Tektro HDC-300? Jeśli tak, to które przykładowo mogą być?
    • CannodaleRider
      Przez CannodaleRider
      Witam, mam okazję kupić od przyjaciela Foxa 40, po taniości, z 2008r.
      Problem jest w tym, że górne golenie mają sporo rysek, i w jednym miejscu golenie są wytarte aż do srebrnej powłoki.
       
      Słyszałem o anodowaniu górnych goleni w specjalnych zakładach...
      Szukałem używanych, ale nigdzie nie mogę ich znaleźć....
       
      Podsumowując:
      1. Kupno Amortyzatora FOX FACTORY FOX 40 2008.
      2. Rozebranie.
      3. Odesłanie goleni górne na anodowanie/kupno używanych zamienników Foxa.
      4. Malowanie goleni dolnych na kolor czarny.
      5. Oklejenie Foxa nowymi naklejkami.
      6. Zabezpieczenie folią.
       
      Jeśli komuś chce się poszukać, lub jeśli ktoś ma/wie gdzie kupić golenie, to proszę śmiało pisać/podlinkować
      Pozdrawiam








×