Skocz do zawartości

[amortyzator]jak zadbać, konserwować amortyzator elastomerowo-sprężynowy.


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy jest sens psiukać burnoxem amortyzator elastomerowo-sprężynowy czy to coś da czy opłaca się, czy domowy serwis takiego amortyzatora jest skomplikowany, czy opłaca się rozkręcać, czy jest to trudne? Co polecacie zamiast burnoxa, jakie są wasze sposoby jak o niego dbać?

 

PS:Mój amortyzator to "ZOOM EGO 580" tak wiem marokesz ale chcę znać sposoby ponieważ z amortyzatorami mam do czynienia poraz pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto tam zajrzeć, choćby dla poćwiczenia... Poza tym to wiesz, niespecjalnie da się zrobić żeby to to pracowało jak należy. Tłumienia nie ma żadnego, a ugina się tylko wtedy, gdy w coś konkretnie walnie, by potem całą energię oddać wyrzucając koło w górę :P Na elastomery daje się smar stały (nie ŁT, tylko np. wazelina techniczna). Przy każdym serwisie wyczyść wnętrze z piachu, uszczelki są tam fatalne i wszystko leci do środka. Brunox to tak właściwie tylko do czyszczenia z wierzchu jest... a że rozpuszcza brud w uszczelkach to można zauważyć "poprawę" pracy ZOOMa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik jak to zrobić:

 

Proste jak budowa cepa, wyczyścić, napaćkać smaru ile wlezie. I trzeba niestety powtarzać to często, w tanich uginaczach są montowane atrapy uszczelek ;)

ŁT43 może jak najbardziej być użyty, swój uginacz obsmarowuję właśnie tym zielonym badziewiem, elastomerom nic się nie stało a smar ten nie nadaje się do bardziej ambitnych zastosowań :P a wielką zaletą jest to że jest tani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten widelec najprawdopodobniej nie ma elastomerów, tylko sprężyny. Jego tępa praca bierze się ze zbyt twardych sprężyn, złego spasowania elementów oraz tarcia, gdyż przesuwające się względem siebie części nie są gładkie (lub już zardzewiałe). 

Widelec jest nowy? Używany? Odczuwasz różnicę w działaniu między tym jak było za nowości i jak jest teraz? Jest duża szansa że smarowanie go nie wpłynie na zachowanie w czasie jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Nowy ale po kilkunastu przejażdżkach zaczął tak skokowo odbijać i nie wiem czym to może być spowodowane: czy wycieraniem goleni po każdej jeździe, fakt są suche i nie osadza się na nich już smar po ugięciu może wystarczy golenie czymś po psiukać bo w środku to na pewno brudny nie powinien być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...