Skocz do zawartości

[amortyzator] Wymiana sterówki


Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

W kwestii wstawiania używanej sterówki, to należą się z twojej strony przeprosiny dla użytkownika Activia. 
Ja jestem uczulony na przekręty więc zbadałem sprawę. Faktycznie nie mógł wytoczyć pod idealną średnicę przez ograniczenia z powodu maszyny a nie braku umiejętności jakie mu zarzucasz. Później by nie zostawiać cię na lodzie byś też nie czekał za długo dostałeś nową sterówkę z nowego amortyzatora. Nowa sterówka była anodowana i niestety miała ślad założonego/przymierzonego mostka. Gość dba o swój interes, dba o klientów, proponuje ci zwrot kasy i powrót do stanu poprzedniego. Rozpisujesz się o wymianie sterówek jakbyś co najmniej zęby na tym zjadł. Piszesz o bezpieczeństwie. Swojego czasu na szkoleniach serwisowych zapytałem bezpośrednio serwisanta bardzo dużej marki amortyzatorów na M o wymianę rury sterowej. Odpowiedział mi że jeśli tylko stan korony na to pozwala to można wymieniać sterówkę wiele razy. Sama konstrukcja mocowania amortyzatora do roweru nie pozwoli nawet obluzowanej sterówce wypaść. Możesz połamać golenie, koło, koronę, ale sterówka ci nigdy nie wypadnie, więc skończ to ględzenie o bezpieczeństwie.
Mam alergię na takich klientów - bohaterów internetowych... Jak mu coś nie pasuje to ani nie napisze ani nie zadzwoni tylko będzie robił smród.

 

Przypomina mi to pewnego gościa który przyszedł do serwisu do mnie, chciał wymiany całego napędu - szajsowna korba M131, najsłabsza kaseta 8rz chyba HG20 bo miało być najtaniej i pech chciał że nie miałem w serwisie najtańszych łańcuchów na 8 rz. Chciałem naiwny człowiekowi pomóc i zamontowałem mu swój używany łańcuch HG-71 - najmocniejszy 8 rzędowy łańcuch jaki obecnie jest w sh*tmano. Łańcuch miał przebieg może 200 a może 250 km - leżał sobie po zmianie napędu. Poinformowałem gościa o tym, nie wziąłem złamanego grosza za łańcuch, a w zamian dostałem na różnych forach lokalnych stek bzdur że montuję używane rzeczy, że był to łańcuch zapewne z odzysku z innego roweru - słowem kupę smrodu.
Przez takich klientów odechciewa się pomagać bliźniemu swemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za przedstawienie swojego stanowiska w tej sprawie. Ale bardzo proszę, najpierw sprawdź dokładnie wersję z dwóch źródeł, dopytaj, a dopiero później wysuwaj swoje tezy na ten temat. Nie zamierzam ciągnąć dalej tej gównoburzy na forum, ale nie zamierzam też milczeć, jeżeli ktoś twierdzi, iż winny całej sytuacji jestem ja sam. Kwestie techniczne zostawiam, gdyż może masz większe pojęcie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

niedawno podjąłem kontakt ze sklepem (serwisem) Activia w sprawie rury sterowej do amortyzatora ROCK SHOCK RECON (po zmianie ramy sterówka za krótka).

Część, której szukałem, była dostępna od ręki i bardzo szybko do mnie dotarła.

Polecam ze względu na profesionalną obsługę i dobry kontakt z serwisem.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odnośnie zdjęć powyżej:

Pewnie jest to nierealne (z uwagi na ciasne pasowania), aby rura sterowa wpadła do korony widelca, ale oczyma wyobraźni widzę jak po mocnym dropie to się dzieje i korona blokuje się o główkę ramy, uniemożliwiając kierowanie rowerem.

 Z inżynierskiego punktu widzenia wolałbym widzieć tu pierścień o średnicy większej niż otwór w koronie i dopiero na tym pierścieniu osadzoną dolną bieżnie łożyskowania sterów. Wtedy nacisk opierałby się na  koronie widelca, a nie rurze sterowej. Podniesie to trochę przód roweru i może nie będzie super wyglądać, ale spokojniej człowiek by na tym jeździł. Pierścień można dać anodowany pod kolor korony to nie będzie się rzucał w oczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kowal1986 napisał:

 Z inżynierskiego punktu widzenia wolałbym widzieć tu pierścień o średnicy większej niż otwór w koronie i dopiero na tym pierścieniu osadzoną dolną bieżnie łożyskowania sterów. Wtedy nacisk opierałby się na  koronie widelca, a nie rurze sterowej. Podniesie to trochę przód roweru i może nie będzie super wyglądać, ale spokojniej człowiek by na tym jeździł. Pierścień można dać anodowany pod kolor korony to nie będzie się rzucał w oczy.

Ja swoim inżynierskim okiem bym to widział tak że właśnie na tym pierścieniu można by od razu wykonać bieżnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego kowal1986 gdybyś wiedział jak montowane są fabrycznie rury sterowe to zmienił byś zdanie. RS i FOX montują najgorzej rury gdyż w tygodniu mam czasami i do 10 zleceń dotyczących tych amorków, Często się zdarza że można je dużym młotkiem nawet wybić. Wykonałem już ponad 5000 wymiany rur i już wystarczająco poznałem tą technologie. W Suntourach natomiast jest taka sama średnica zewnętrzna przy koronie tylko różnią się średnicą otworów 1/1/8 lub tapered

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Duroluxowi (stary model pod koła 26") poluzowała się sterówka, na tyle że jest w stanie obkręcić się w koronie. Wprasowanie nowej sterówki załatwi problem czy to już szrot bo otwór też mógł stracić pasowanie, nie tylko sama sterówka?

Edytowane przez Kysu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...