Skocz do zawartości

[amortyzator] Wymiana sterówki


Rekomendowane odpowiedzi

Wystarczy trochę pomyśleć i odpowiedź jest prosta. Nie da się. Musiałby zrobić karb w sterówce, żeby nagle zmniejszyć średnicę, i żeby się dało nabić stery. Karb to pewne miejsce złamania. Wypadłby cały widelec. Jest tam za mało miejsca na takie kombinacje.

Edytowane przez lyndowss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy ja wiem, dysponując tokarką powinno się dać bez problemu zostawić więcej materiału u dołu rury, żeby wpasować ją w otwór 1 1/2 cala. No bo te sterówki są toczone, prawda?

 

Naprawdę?! Przecież napisałem dlaczego nie. Jak potem zrobisz, żeby nagle przejść z większej średnicy na mniejszą i jeszcze, żeby było płasko i dało się nabić bieżnię? Zrobić się da, ale to pewne, że się złamię. Jednak jeżeli ktoś się na to porwie to chce przy tym być. Warto byłoby być przy tym jak ktoś traci co najmniej zęby.

Edytowane przez lyndowss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo pogrubienie nic nie da. Dalej występuje karb jeżeli zrobić to na 90 stopni. Poza tym pogrubienie może stworzyć inne problemy razem z takim ,że wytrzymałość zamiast się zwiększyć to się zmniejszy. Zależy ile pogrubić. a jak się pogrubi to jaki jest sens montowania aluminium, które może być cięższe od normalnej stalowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie właściwie wykonana, to na pewno się nie złamie, ścianka w miejscu przejścia 2X grubsza niż nominał prawie na pewno by wystarczyła , jeśli wykonanie takiej sterówki nie było by problemem, to mogę pmyśleć o Mattocu ... i wbrew paru marudnym malkontentom zlecić jej wymianę .

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym momencie także pomyślałem o grubszej ściance ale od razy zacząłem się zastanawiać jaką gwiazdkę wbić w sterówkę ??

Spróbował bym wytoczyć ją jak to robisz, po całości zebrać materiał i tylko przy koronie zostawić pod te 1.5 cala  ale od spodu wprasował bym tuleję by wzmocnić to najbardziej narażony na ew. pęknięcie miejsce.

Będziesz jakieś próby z obciążeniem przeprowadzał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale wtedy cały element ma mniejszą średnicę wewnętrzną, rozwiązaniem było by wytoczenie jej w środku od góry tak ok 80-90 mm żeby starczyło po przycięciu.

W takiej sytuacji sterówka mogła by mieć zdecydowanie węższa średnice/grubsze ścianki wewnętrzną, nie trzeba by było, pakować wzmocnienia.

Pytanie tylko jaką grubość musi mieć i ile będzie ważyć??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tego z was nie robił więc nie wie. Ścianka sterówki jest lekko pogrubiana trochę niżej niz od połowy do dołu korony. LYNDOWSS tam forumowicz pisał z przejścia pod tapered na 1/1/8 więc się musi liczyć że sterówka będzie cięższa, lecz piszesz takim tekstem "że Zależy ile pogrubić. a jak się pogrubi to jaki jest sens montowania aluminium, które może być cięższe od normalnej stalowej?" Ta sprawa dotyczyła zrobienia sterówki prostej pod 1/1/8 pod koronę ze sterówki tapered. Nie wiem jak ty to sobie wymyśliłeś lecz zaś ja nie robię tak jak mi się podoba lecz na podstawie 2 letnich testów z kumplami o kierunku metali nieżelaznych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karb przy bezpośrednim przejściu z 1 1/8 na 1 1/2 zawsze można zlikwidować przecież toczy się teraz takie rzeczy, że jakby taki problem miał kogoś powstrzymać to na pewno nie latali byśmy w kosmos :woot: Robi się takie coś na przejściu i karbu nie ma:

6233382700_1362409954.jpg#ActualImage

Wszystko oczywiście w skali, a podtoczenie może być minimalne - ważne, żeby promień przejścia nie był bliski zeru.

Edytowane przez seraph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie sracie żarem,w celu przejścia z tapera na 1/1/8  wystarczy wykonać sterówkę 1/1/8 z grubszą ścianką (czyli średnicą poszerzoną na zewnątrz) tylko  w miejscu jej mocowania w koronie, zachowując wszystkie pozostałe wymiary, przejście ścianki grubszej na standardową z lekkim łukiem i temat załatwiony .

Jedyny problem może być taki, że tak wykonana rura musi być bardzo preczyjna, aby nie pękła korona.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

chłopy, cenię Wasze rady i wiedzę. Sam nieraz korzystałem, ale podejrzewam(i słusznie) że o żelastwie to macie wiedzę pobieżną i nie gdybajcie gdzie zostawić więcej materiału a gdzie zdjąć. Zostawcie to fachowcom, z całym szacunkiem - ok?
Co do sterówek - każda sterówka ma zmienną średnicę wewnętrzną - zmniejsza się w kierunku korony. Nie wierzycie Piotrowi i mi, ok ale konia z rzędem temu kto przepchnie standardową gwiazdkę przez całą sterówkę od góry do korony.

 

 

 

Zdecydowanie sracie żarem

Rulez - mieliśmy umowę...

 

P.S. post nr 42 (czyli mój) kończy teoretyzowanie i gdybanie - liczę na to!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez tutaj to cie popieram. Bo tak jak napisałeś tak też planuje zrobić, bez żadnego kombinatorstwa. Fakt że będzie tam przy koronie sporo materiału co podwyższa wagę amorka, lecz to wasz wybór indywidualny. A co do wykonania to tak jak wam pisałem wcześniej.

Edytowane przez ACTIVIA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Właśnie że się mylisz bo toczone są także na dużych maszynach CNC z wałka

 

Jedno mnie zastanawia. Skoro tłuką te sterówki masowo, to dlaczego, żadna huta nie robi im rury na zamówienie, tylko toczą je z wałka. Przecież to mnóstwo materiału do usunięcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ja mam pewną wątpliwość. Pomijając proces produkcyjny i wytrzymałość mateiału to na jakiej podstawie, ja jako klient który będzie takiego amorka używał, mogę mieć pewność że mi ta rura po prostu mnie nie zawiedzie gdzie w terenie? Jest to poparte jakimiś testami, doświadczeniami, pomiarami wytrzymałościowymi? Fajne że ktoś z forum się tym chce zająć ale ja bym osobiście temu nie zaufał po prostu. Czy kolega ACTIVIA może dać gwarancję że mi wytrzyma taka sterówka? na pewno jest to mniej wytrzymałe od oryginalnej i dla własnego bezpieczeństwa osobiście wolałbym kupić fabrycznie nowy widelec (wydając więcej kasy) ale mieć pewność niż w czasie jazdy się zastanawiać czy ten gościu z Gliwic dobrze mi wprasował sterówkę i czy zaraz się z nią nie stanie jeszcze tym bardziej w takim produkcie jak Durolux który jak wiadomo nie jest amortyzatorem do głaskania tylko do trzaskanki po górach. Nie żebym się czepiał czy był nieuprzejmy ale tutaj chodzi o bezpieczeństwo, zdrowie a nawet życie ludzi którzy skorzystają z takiej usługi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Panowie, może wstrzymajcie się z typowo polskim hejtem do momentu przedstawienia przez Activie efektów pracy i oferty?

Na razie to szukacie problemów i usilenie próbujecie zdyskredytować zamierzenia Activii. Nikt Was nie zmusza do skorzystania z tej oferty.

Zastanawiające jest to,że wielu z Was kupuje bez żadnych obaw chiński karbon na Alibabie czy też na Allegro ( choćby podróbki kierownic) nie zastanawiajac się nad własnym bezpieczeństwem.

 

Przestancie szukać teorii spiskowej- od tego jest Antoni M.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...