Skocz do zawartości

[elixir XO] Zawieszający się tłoczek


spike123

Rekomendowane odpowiedzi

Hejka wszystkim. Mam dość duży problem z moimi elixirkami.Było w sumie wszystko w porządku ale z racji tego że mamy okres zimowy wpadłem na pomysł że zrobię serwis zacisków. Wyciągnąłem tłoczki z zacisku przesmarowałem je pastą ATE która jest do tego dedykowana.Poskładałem wszystko do kupy i przy odpowietrzaniu zauważyłem że nie mogę przelać płynu z zacisku do klamki.Przyczyną tego okazał się zawieszony tłoczek w klamce.Niby klamka w pozycji otwartej a tłoczek znajduje się w pozycji zamkniętej.Rozebrałem klamkę i faktycznie tłoczek jest w pozycji zamkniętej.Przestawiłem go tak jak ma być i poskładałem.Co się okazało przy ponownej próbie odpowietrzana na etapie kiedy trzeba zacisnąć klamkę jakimś tam sznurkiem czy tam opaską pojawił się ten sam problem.Po zakończeniu odpowietrzania zacisku,zwolniłem  hamulec z opaski w celu przelania układu,okazało się to nie możliwe, tłoczek się zawiesił.I teraz nie wiem co zrobić,próbować coś w tłoczku w klamce przesmarować czy raczej zakupić nowe części serwisowe.To co zauważyłem to w starych elixirach 5 po wyciągnięciu tłoczka z klamki znajdowała się sprężyna którą w jakiś tam sposób uniemożliwiała blokowanie.

Za wszelką pomoc z góry wielkie dzięki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie było sprężynki.Fabrycznie jej tam nie ma.W przeciwieństwie do elixirów 5 to XO sprężynka jest ale znajduje się po zewnętrznej stronie tłoczka.

7694iu3s.jpg

Dziś ponownie rozbiorę klamkę i zobaczę po stronie suchej tłoczka czy nie ma jakiegoś syfu.Może uda się tam coś przesmarować. :icon_cool: Jak będziecie coś wiedzieć to piszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby sprężynka zadziałała w miejscu które pokazałeś, tłok musiał by być na trwałe połącziny z klamką.

Tutaj na stronie 88 widać, że każda wersja X0 ma sprężynkę pod tłoczkiem :

 

https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/1E2WqxxkcYXkk7El8fLceNe7wdxAyHTlKVfclLITs5Q/mtime:1409262053/sites/default/files/techdocs/2015_sram_spc_reva_0.pdf

 

U ciebie wygląda to na zestaw z hamulców XX ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja już nie wiem :icon_cool:  Rozebrałem i złożyłem jak było,inaczej sprężynki założyć nie mogę :no: A działać to działało do momentu jak rozebrałem zacisk,zepsuć się musiało podczas pompowania klamką żeby wypchać tłoczki z zacisku.Dziś wezmę przesmaruje tłoczek i zobaczę czy będzie to miało jakiś wpływ na działanie jak nie to śmietnik :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro sprężynka działa na klamkę, ta musi być połączona z tłoczkiem tak, żeby cofając się ciągnęła za sobą tłoczek, sprawdź to połączenie. Lub sprężynka ma naciskać na te "wąsy" wystające z tłoczka i w ten sposób wyciągać tłoczek.

Czy czasem nie zamontowałeś źle sprężynki ?

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie.

Znalazłem trochę czasu,zabrałem się za hamulce i wychodzi mi z tego że smarowanie tłoczka i innych części nic nie da.Pękła część tłoczka.

zypkotna.jpg

Można powiedzieć ze to pęknięcie jest z jednej jak i z drugiej strony.A co do sprężynki to tak jak widać na zdjęciu że jej fabrycznie nie ma,więc tłoczek nie ma za bardzo jak wrócić bo ten metalowy polec wypada z tego tłoczka przez to pękniecie.Zostaje chyba jedynie zakup nowej części,próba klejenia tego nie przyniosła efektu :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich rzeczy się nie skleja, tylko wymiana na nowy tłoczek ... i jest jak pisałem, skoro sprężynka "wyciąga" tłoczek, to musiał być on połączony  klamką, w rozwiązaniu ze sprężynką "wypychającą" jest mniejsze prawdopoobieństow takich uszkodzeń. (tam nie ma takiego połączenia ciągnącego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że ta śruba (ta która łączy się z tłoczkiem) jest połączona z klamką, więc klamka wyciąga tłoczek, czy to tak trudno pojąć ?

W Drugim rozwiązaniu sprężynka wypycha tłoczek a poprzez niego klamkę .

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema.Sprawa rozwiązana.Udało się naprawić klamkę bez konieczności zakupu nowych części.Rozebrałem starego elixira5 ściągnąłem z tłoczka sprężynkę jaka tam przychodzi i wsadziłem ją do klamki XO niby nie jest to fabryczne rozwiązanie ale zdaje całkowicie egzamin,tłoczek odbija :woot: Jakby ktoś miał podobny problem z nie odbijającym tłoczkiem w tym modelu może spokojnie posiłkować się takim rozwiązaniem :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skogo sprężynka popycha tłoczek, to nic dziwnego, że ten odbija, tylko żeby  w czasie eksploatacji w terenie nie natąpiło wyskoczenie śruby klamki z pękniętego mocowania tłoczka i jakaś blokada układu ... więc sukces można odtrąbić dopiero po testach t terenie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hejka. Zaczął się sezon i problem z klamką powrócił.Chyba moje rozwiązanie zawodzi,siła hamowania jest tragiczna w porównaniu z przodem gdzie muszę uważać żeby nie zbierać zębów z ulicy:)i tu jest moje pytanie czy taką klamkę opłaca się oddać do serwisu na wymianę tłoczka? Jak by to były elixiry 1,3 to pewnie poszły by w śmietnik ale tych mi troszkę szkoda,części w raz z tłoczkiem to wydatek 150zł robocizna nie wiem ile...Jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak się kończą kombinacje, taką samą kombinacją będzie naprawianie tej klamki, jej konstrukcja jest wadliwa i tyle. Klamki Elixir to zło ...

Ja bym wywalił tą klamkę, i kupił :

http://allegro.pl/hamulce-hydrauliczne-sram-avid-db5-nowe-p-t-2015-i5251347106.html?source=mlt

Może to nie jest taki bajer jak X0, ale to nowy model kamek Avid, jak na razie dobrze oceniane. Możesz wykorzystać samą klamkę ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Trzeba być nieźle walniętym żeby inwestować w starą klamkę Elixir .

 

Myślisz, że nowa część będzie lepsza? Jak obserwuję, to producent po wielkich laurach raczej schodzi z jakością w dół, a nowa to może być bomba zegarowa zaprogramowana na dwa lata, jak słynny wycofany hamulec szosowy. Tak jak jest z nowymi amortyzatorami, gdzie z premedytacją projektuje się je z coraz mniejszymi ilościami oleju, gąbek itd. Ludzie mają różne hobby, mają dostęp do tokarek i czasem zastąpić plastikową tulejkę warto dorobić, by dalej cieszyć się sprzętem. X0 to jednak wysoka półka. Ja bym sobie nie odpuścił.

Dodam, że sam posiadam hamulce XX w nowszej aluminiowej wersji i bardzo je lubię, ich pracę, znacznie bardziej niż np. Shimano XT, XTR. Trochę na tych hamulcach już przejechałem i jakoś się trzymają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestań głupoty wypisywać, klamki Elixir są źle zaprojektowane - również X0, cała koncepcja jest zła, tyle wiedzy mógł byś mieć, Sram nauczony doświadczeniem wprowadził nowe klamki - DB oraz Guide.

Radzę się trochę dokształcić zanim coś nabazgrzesz, najgorzej jak ktoś bez wiedzy strasznie chce się wykazać i wypisuje dyrdymał wprowadzając zamieszanie.

Gdyby to były klamki Juicy, to wtedy można coś kombinować,

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gdyby to były klamki Juicy, to wtedy można coś kombinować,

 

To też zależy, która wersja Juicy, bo tu teraz wychodzi twoja niewiedza o tym, czym jest DOT i co robi z tłokami, uszczelkami. Z racji tego, że to są dość stare modele, to w tym przypadku ja odradzam zabawę nawet w nieużywane (gdzieś widziałem w sklepie Ultimate, leżące na półce, ale co z tego, skoro ze względu na swój wiek i zeżarty środek są zepsute).

W przypadku kolegi wszystko przekłada się na pieniądze, a nie moją wiedzę nad rozlanym mlekiem, bo to temu komuś się rozlało i prosi o pomoc, może miał taki kaprys i proszę o trochę empatii do innych, a nie wyzywania i mądrzenia się na cały świat. Ktoś już wtopił kasę i chce to uratować, więc staram się podpowiedzieć i nie ma to nic wspólnego z wiedzą. Nie zachęcam tego kogoś do kupna, a to chyba jednak zasadnicza różnica?

Hamulce Srama mają wady (szczególnie stare droższe wersje magnezowe) i będą je mieć, o tym każdy wie, kto choć trochę się interesuje rowerami, ale na pewno można je zmodyfikować i się nimi pocieszyć, dopóki DOT nie zeżre tłoków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...