Skocz do zawartości

[amortyzator]DT Swiss EXM 130 9mm


kacper1204

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniłem plany i znacznie zwiększyłem budżet na składanie roweru.Mam już ramę i damper .Zdecydowałem się że zacznę od amora, a dokładnie  DT Swiss EXM 130 9mm .Co myślicie o tym amortyzatorze? Czyn ma w ogóle blokadę skoku (bo nigdzie nie mogłem znalezć). Jeśli nie ten to może polecicie jakiś inny do 1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Akurat modele EXM są łatwe w serwisowaniu ,a pełny serwis zajmuje ok. 1 h - do wykonania w domu. Amorek prosty w obsłudze i  ustawieniu z bardzo wysoka jakością wykonania. Wersje EXM nie mają blokady skoku, ale mają możliwosć obniżenia skoku ( tłumik Launch Control II) . EXM jest bardzo sztywny bocznie i wdłużnie, bardzo wydajne tłumienie wolnej kompresji i powrotu. Dosyć czuły z fajną progresją pod koniec skoku. Nie jest to typ pluszowego misia, ale ma bardzo fajnie ustawioną kompresję i ,wg mnie, jest dosyć czuły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie da się porównać- zupełnie inne charakterystyki kompresji i tłumienia. Jednakze próbując odpowiedzieć na Twoje pytanie- DT jest bardziej sprężysty, z lepszym ustawieniem tłumienia wolnej kompresji, niewielką tendencją do zapadania się.  Jest sztywniejszy od od Reby i Sektora. Niemniej jednak cieżko wskazać,który jest lepszy- wiele zależy od osobistych preferencji i oczekiwań.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mogę napisać,że EXMa i XMM dzieli przepaść- EXM po prostu pracuje w przeciwieństwie do XMMa. EXM ma zdecydowanie lepszą charakterystykę kompresji,większą czułosć w początkowej i środkowej fazie skoku. Ma mniejszą progresję w końcowej fazie skoku, ale nie ma tendencji do zapadania się. Nie jest jednak pluszowym misiem jak niektóre Foxy czy też Manitou.

Czekam na olej ( Panolin) - zobaczymy,jak będzie po wymianie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Potrzebujesz coś takiego-Klucz nastawny do nakrętek z otworami czołowymi 3 lub 4 mm. 

https://webshop.schachermayer.com/cat/pl-PL/product/amf-klucz-do-nakretek-czolowych-nastawny-11-60-3-mm/101151363

Do korka na komorze powietrznej pasuje 4 mm. Do tłumika nie wiem, bo jeszcze nie wymieniałem oleju ( który dopiero dziś doszedł),ale podejrzewam,że będzie taki sam. Do XMMa 4mm pasował do obydwu korków.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mogę napisać,że EXMa i XMM dzieli przepaść- EXM po prostu pracuje w przeciwieństwie do XMMa. EXM ma zdecydowanie lepszą charakterystykę kompresji,większą czułosć w początkowej i środkowej fazie skoku. Ma mniejszą progresję w końcowej fazie skoku, ale nie ma tendencji do zapadania się. Nie jest jednak pluszowym misiem jak niektóre Foxy czy też Manitou.

Czekam na olej ( Panolin) - zobaczymy,jak będzie po wymianie oleju.

A próbowałeś lać do tłumika inny olej niż DT / Panolin ? Pytam bo amortyzator poniżej 1,5stC wyraźnie zamula jeśli jeszcze do tego dojdzie troche błota a to już powoduje troche większe bicie po łapach na zjazdach z wiékszymi uskokami i kamolcami.

Przy ok 3-4stC już jest git a swieżo po wyjściu z pokoju jest tylko lepiej :)

 

Motorex Supergliss 100k kosztuje 21eur i zastanawiam sie czy to coś zmieni

Edytowane przez jasinski21444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

A próbowałeś lać do tłumika inny olej niż DT / Panolin ?

Nie. Na razie zalałem tłumik Panolinem,ale nie było jeszcze czasu dłużnej pojeździć. 

 

 

Pytam bo amortyzator poniżej 1,5stC wyraźnie zamula jeśli jeszcze do tego dojdzie troche błota a to już powoduje troche większe bicie po łapach na zjazdach z wiékszymi uskokami i kamolcami.

Typowe dla DT.

 

Zalanie tłumika Superglissem nic nie zmieni , bo to dosyć gęsty olej, o większej lepkości niż Panolin,który jest olejem klasy 7.5W ,ale o sporej lepkości.

Pojeżdżę na Panolinie, a jeśli to nic nie zmieni to zacznę kombinować z olejami klasy - mam butelkę oleju Foxa i się pobawię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zalanie tłumika Superglissem nic nie zmieni , bo to dosyć gęsty olej, o większej lepkości niż Panolin,który jest olejem klasy 7.5W ,ale o sporej lepkości.

Pojeżdżę na Panolinie, a jeśli to nic nie zmieni to zacznę kombinować z olejami klasy - mam butelkę oleju Foxa i się pobawię

 

I jak wrażenia z jazdy na panolinie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...