Skocz do zawartości

[amortyzator] marzocchi 66rc2x nie działają regulacje


Przemas589

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem posiadaczem od miesiąca amorka marzocchi 66rc2x 2007rok, i mam problem ponieważ wczoraj napompowałem powietrza do komór i zaczął strzelać oraz regulacja tłumienia powrotu przestała działać. Co z nim zrobić?

Edytowane przez Przemas589
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przestała działać wczoraj to znaczy że tłumik kompresji jest uszkodzony. 

Tłumik w tym widelcu to zamknięty fabrycznie kartusz, który z założenia producenta nie jest rozbieralny. Oznacza to że masz do wyboru dwie możliwości:

1. Kupić okazyjnie nowy tłumik (cena dystrybutora oscylowała w granicach 500 zł za sztukę), okazyjnie gdyż nie mam pewności czy części dostaniesz (allegro, ebay, gregorio, dystrybutor, fora rowerowe itd jako źródło części)

2. Rozebrać tłumik ingerując w jego fabryczną konstrukcję - info na ten temat znajdziesz jak poszukasz np na tym forum lub na forum emtb.pl lub dh-zone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No opcja jest taka czy jest Ci ta regulacja potrzebna.

Poza tym co to jest regulacja kompresji wybicia? Nie ma takowej regulacji, ten widelec ma regulację tłumienia powrotu, regulację kompresji i regulację kompresji końca ugięcia, plus dwa wentyle do pompowania/utwardzania/zmiany charakterystyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okaże się w sezonie ale wiesz że są potrzebne? Jeździłeś już z tym widelcem? Wiesz do czego służą jego regulacje i jaki mają wpływ na pracę? Do czego stosujesz ten widelec - styl jazdy?

Z założenia ten Marcok był widelcem do rowerów z pełną amortyzacją przeznaczonych do freeride'u. Pancerny, sztywny, ciężki, o szerokim spektrum ustawień i ze sprężynami stalowymi (czułość i sposób uginania się) oraz kąpielą olejową (dziś już praktycznie wymarły sposób tłumienia i smarowania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pozostałe działają?

Właściwie która nie działa - z tych trzech wymienionych?

 

Ups, już widzę że chodzi o tłumienie powrotu, widzę korektę pierwszego postu.

Tłumienie powrotu to podstawowa i najczęściej występująca w amortyzatorach regulacja tłumienia, więc jest ważna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z dołu zazwyczaj tłumienie powrotu, to najważniejsze tłumienie w zawieszeniu, bez niego można sie zabić, zwłaszcza przy takiej jeździe jaką jest FR. Koło wraca za szybko, zaczyna sie odbijać tracąc kontakt z podłożem. Owym problem należy sie zająć możliwie jak najszybciej. Jeździć sie oczywiście da Jednak ja osobiście bym sie bał taki widelec używać do czegoś bardziej wymagającego jak zwykła jazda po prostym.

 

Jeżeli natomiast tłumienie samo w sobie działa, tylko brak regulacji to sprawa moze nie mniej kłopotliwa, ale mniej niebezpieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...