Skocz do zawartości

[Magura MTS]Skok klamki w Magura MTS


mirekkefirek

Rekomendowane odpowiedzi

Odpowietrzyc. Jesli to nie jest przyczyna, wyjac kolo i nacisnac klamki, na poczatek raz, dwa, zamontowac kolo i zobaczyc czy i o ile zmniejszyl sie skok dzwigni.

No i jeszcze sprawdzic stan klockow, mocno zuzyte wymienic.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team
Puklus

Z jakich przyczyn? Do tarczy ? zjedziesz tarcze, kupisz nową. Klocki metaliczne mają swoje plusy i minusy. Ją żywotne, maja sporą siłę, łatwo je odzyskać po zalaniu olejem. Niestety większość metali lubi piszczeć i dzwonić. Moje na szczęście działają cicho ale ja mam shimano i nie bardzo jeżdżę po mokrym.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 lata później...

Odświeżam temat, witajcie :)

Nie wiem czy kolega mirekkefirek uporał się do tego czasu z problemem, ale mam inną tezę diagnozy problemu. Już od prawie 3 lat zajeżdzam Magury MTS i od pewnego dłuższego czasu, z pomocą znajomega mechanika doszliśmy gdzie leży problem z zapadającymi się klamkami w tych heblach.

Otóż w klamce jest taki element (na zdjęciu w załączeniu), nie wiem jak to nazwać fachowo, niech to będzie tłoczek, który z nieznanych mi powodów czasem zapada się bardziej niż powinien i nie wraca do pozycji początkowej, co powoduje że klamka prawie dotyka gripa i ma się wrażenie jakby zapadła się wskutek tzw. spuchnięcia hamulca. Otóż nic bardziej mylnego. Hamulec ani nie puchnie, ani nie wymaga odpowietrzenia/zalania. To właśnie z powodu tego zapadniętego tłoczka ma się takie wrażenie a klamka zapada się na maksa. Niestety tak zapadająca się klamka pozotawia za sobą skutek w słabej efektywności hamowania, kiedy to muszę zaciskać ją z dużą siłą a siła hamowania jest bardzo mała. Takie pseudodziałanie hamulca może się skończyć wiadomo jak.

Pytanie do Was, drodzy Forumowicze, czy może wiecie jak zaradzić temu problemowi ?

Pozdrawiam

 

post-121027-0-93332400-1503591601_thumb.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team
durnykot

 

 

Pytanie do Was, drodzy Forumowicze, czy może wiecie jak zaradzić temu problemowi ?

Wymienić całą klamkę. Tylko i wyłącznie.

Dodam od siebie ,że ten problem dotyczy tylko Magur MT z pierwszej serii. Modele po 2015 mają inną konstrukcję. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • kubus96
      Przez kubus96
      Sprzedam myk-myka Magura Vyron Elect V2 o skoku 150 mm (średnica 31,6) .
      Sztyca jest nowa, raz była zamontowana do roweru w celu sprawdzenia poprawności działania (nigdy nie użyłem jej w terenie).
      Całość sprzedaję w oryginalnym kartonie z pełnym wyposażeniem (sztyca, kabel micro USB do ładowania, pilot do sterowania + oringi do montażu na kierownicę, instrukcja obsługi itp.).
      Cena: 1500 zł.
      Wysyłka paczkomatem po przedpłacie lub odbiór osobisty.

       
       
    • zlotym
      Przez zlotym
      Witam przychodzę z zapytaniem o zmianę skoku w amortyzatorze Sr suntour epicon lod. Z tego co się orientuje jest to właśnie taka wersja z 2008 roku. Aktualnie jest 120mm jednak chciałbym go obniżyć do możliwie jaknajmniejszej wartości, (chciałbym 80, ale z tego co widzę na stronach producenta to możliwe jest jedynie 100mm które i tak mnie zadowoli. A więc jak dokładnie to zrobić? Czy musze dokupować jakieś tokeny czy tylko je wyciągnać/zmienić ich położenie. Przy okazji tej operacji chciałbym go przeserwisować, jest już ostro przetarty ale nie przeszkadza mi to, dalej działa dobrze i do jazdy po streecie i parkach mi wystarczy. Uszczelki wymieniałem w serwisie rok temu i są w dobrym stanie więc jedynie chciałbym porady czym i jak dokladnie najlepiej go zalać.
    • Szosowy_
      Przez Szosowy_
      Witam wszystkich,
      od kilku tygodni jestem posiadaczem przełajówki od Guercotti model Libra Cross w carbonie. Od razu zaznaczę, że nie jestem specjalistą a raczej początkującym "szosowcem". 
      Rower jest zbudowany na osprzęcie Capagnollo/FSA, a w szczegółach:
      - przerzutka tył/klamki: Campagnollo Xenon 10s
      - kaseta: Campagnolo Centaur 10s (wymieniona rok temu)
      - przerzutka przód: Campagnolo Veloce
      - korba: FSA Vero CT
      - hamulce: Tektro Onyx 992AG
      Od czasu zakupu roweru noszę się z pomysłem wymiany grupy/poszczególnych części osprzętu na SH105 R7000. Z tego co udało mi się dowiedzieć przeglądając forum i porównując z moim rowerem to bezwzględnie będę musiał wymienić: przerzutki przód/tył, korbę z suportem, kasetę i klamki. 
      Miałbym do Was prośbę o pomoc w doborze odpowiednich modeli poszczególnych komponentów i/lub ewentualną korektę jeżeli o czymś zapomniałem. 
      Z góry wielkie dzięki za pomoc.
       
       
    • ownatorek
      Przez ownatorek
      Witam. 
      Korzystając z okazji co się dzieje w kraju chciałbym przystąpić do modyfikacji rowerku za którą się zabieram od zeszłego roku.
      W ostatniej prośbie pomogliście mi wybrać model amorka na którym się skupiam czyli paragon gold.
      Lecz jedna myśl jeszcze przyszła. 
      Obecnie skok suntoura który siedzi to 63mm.
      Zmieniłem gumy z 28x1.75 na 29x2.2 i jeździ się super ale czy można przy okazji wsadzić jakiegoś rox shoxa na 29 ze skokiem 100mm ? 
      Dużo rozjedzie sie geometria ? 
      Czy pozostać przy paragonie pod 28  ze skokiem 65mm? 
      Geometria podana przez producenta to (nie wiem czy potrzebne info ):
      23" Rozmiar ramy
      583 Długość rury podsiodłowej
      610 Efektywna długość górnej rury
      150 Długość główki ramy
      73 Kąt rury podsiodłowe
      71 Kąt główki ramy
      445 Długość tylnych widełek
      1101 Baza kół
      420 Reach
      623 Stack
      50 BB Drop
         
      Z góry dziękuję za każde info
      Pozdrawiam 
    • Byderobo
      Przez Byderobo
      Witam,
      Pierwszy raz w życiu umarła mi klamka hamulcowa ( XT M785) po zimie tylny hamulec zapowietrzony, olej hydrauliczny po przewodzie, ściekł aż na amortyzator (tak, teraz już nigdy nie wrócę do hamulców zalewanych DOTem ). W związku z tym proszę szanowne Koleżanki i Kolegów o podpowiedzi, rady i opinie.
      Rozwiązania widzę 3.
      1. Wymiana samej klamki. Na plus idzie koszt, na minus to to, że nie mogę nigdzie znaleźć nowych klamek do XT M785. I teraz zaczynają się pytania:
      a) Która klamka będzie lepiej pasowała M8000 czy M8100 (manetki mam na obejmach)?
      b) Czy przy wymianie klamki konieczna/zalecana/zbędna jest wymiana zakończenia przewodu?
       
      2. Wymiana tylko tylnego hamulca na  nowy XT M8000 (lub inny). Na plus wciąż mamy dość ograniczony koszt, na minus to, że kiedyś chciałbym przejść na klami 1-dno palcowe.
       
      3. Wymiana kompletu hamulców. W tym momencie hamulce muszą być:
      - z klamkami na jeden palec
      -zalewane olejem
      -siła hamowania minimum taka jak dawały XT M785
      -modulacja zdecydowanie lepsza niż w M785
      -cena za komplet bez tarcz i adapterów powiedzmy do około 1000zł
      -dostawa do Austrii
      Na plus dla rodzinki Shimano - mam już zestaw do odpowietrzania
      Na plus dla XT M8100 mam zapasowe klocki z poprzednich hamulców
      Myślałem o zakupie po prostu kompletu nowych XT, ale może lepiej dorwać gdzieś w promocji Sainty? Albo 4 tłoczkowe XT? A może coś od Magury lub Formuli?
       
      Za odpowiedzi, podpowiedzi i sugestie albo linki do konkretnych promocji będę bardzo wdzięczny
×
×
  • Dodaj nową pozycję...