Skocz do zawartości

[Obręcze do 27,5+] Konwersja 29 do 27,5 z oponami 2,8 cala


Zbyhoo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

... owszem, wsadził, ale z całego roweru to tam były tylko moje pedały i opona + dętka.

 

Z reszta potem zaraz sie poprawiłem i teraz sobie to-to siędzi na P35 :P

 

Szerzej znaczy lepiej... Zawsze te kilka PSI zbijesz bez problemacji jak bedziesz mieć nawet 3mm raźnicy na obręczy..

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bo kupujecie takie rowery, a potem chcecie w nie wtykać nie wiadomo ile (vide kolega wojtas7). Nikt Ci napisze ile możesz tam zmieścić, suwmiarka w łapę, pomiary innych na danej obręczy w szukajce google i inne kombinatorstwo z pożyczaniem szerszych obręczy od kolegi włącznie.Choć guma-gumie nie równa, to różnicę pomiędzy 2.2, a 2.5 na pewno poczujesz, nawet na mniejszym klocku.

 

trochę w tym racji. z tym że rozsądek powoduje najpierw przemyśleć ewentualne inwestycje. mnie osobiście odstrasza powrót do mniejszych kół, po przesiadce z 26" na wielką kichę widzę tak ogromną różnicę podczas podjazdów i zjazdów (wrażenie po prostu czołgu i przejeżdżanie po nierównościach tak że aktualnie nie zwracam na nie uwagi, wcześniej to walka z szukaniem przejezdnej ścieżki) że po prostu nie chcę wracać do mniejszych kół - a rozmiarowo 27,5' nawet z grubszymi oponami jest ciągle dużo bliżej 26" niż moich 29" z oponami 2,3 na szerokość.

 

Pomysł inwestycji w moim wykonaniu polegałby na tym że wykorzystam moje obręcze Treka Bontrager Duster. Z tego co ja oglądam w rowerach Treka to szerokość nie schodzi poniżej 23mm, rowery endurowate i trailowe właśnie tyle mają, no ale one też mają więcej skoku niż 10cm.

 

A idea jest taka że w zawodach XC i XCM jadę sobie na Trekowym secie XR3 i XR4 29x2,3 na ciśnieniu 1,8, mam wszystkie cechy ścigacza, natomiast do jazdy dla przyjemności po takiej Raduni czy Srebrnej Górze/Rychlebskich zamieniam oponki w 10 minut na 29x2,7, schodzę z ciśnieniem do 1 bara i dopiero jest czad :-)

 

No ale takich opon nie ma jeszcze więc pozostaję w oczekiwaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

... i na razie nie widac aby były. A już na pewno nie w rozmiarze 29cali...

 

Proponuje poczytać na Blogu Surly historie rozwoju konepcyjnego Dirt Wizard'a. Od 2.8 do 3.0.

 

Generalne podsumowanie było takie, iż opona 2.8 będzie tylko minimalnie szersza niż dostepne na rynku opony 2.4-2.5 cala. Wiec po kij rzeźbić coś co w zaszdie niewiele odbiega od dostępnych klamotów?

 

Dlatego, w/g Surly, tak długo to trwa, gdyż po niemal już zamknietym  projekcie, przyszło całkowite jego przemodelowanie, czyli powrót do przysłowiowych desek kreślarskich...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Napisz słowo więcej, jak się zachowuje ta opona na tak wąskiej obręczy.

 

Poza tym fajny projekt.Się nam rodzynki chowają po forum. :thumbsup:

 

A wiec tak, wcześniej jeździłem na obreczy WTB KOM i25 29" + Trailboss 2,25 tubless, teraz jest KOM 27,5 i25 i Trailblazer 2.8.

Róznica spora.

Nigdy nie schodziłem nisko z ciśnieniami, zbyt nisko, bo były duze obawy o zejście opony z obręczy przy niskich pochyłach itp,

Ale tu jeżdże na około 1 atm. Myśle ze przy normalnej temeraturze w granicach 20 st.C mozna dać 0.9, moze 0.8.

 

Opona zachowuje sie dobrze na tej obreczy, dopiero teraz bede robil przekłądkę na i45 czyli dedykowaną dla tej opony i zobaczymy jak będzie.Chyba straci trochę z "okrągłości".

 

Ale uważam, ze i tak... warto to zorbić i na węższych obręczach niż 45 mm, WTB ma teraz np i29 asym lub i35 asym, innych nie szukałem. Jazda na tym rowerze to mega fun!

 

- bardzo dobrze wybiera nierówności (nigdy bym nie pomyslał, ze oponą mozna tyle zyskać), korzonki 2cm łyka jak złoto, jazda po szutrowej drodze z "grubego kamienia" to jak jazda po asfalcie

- lepsza  przyczepność tam gdzie lubię czyli w zakrętach :)

 

Zaskakujące jest też to, ze to koło w miarę leko sie toczy (zlane płynem). czytałem na http://twentynineinches.com/ ze moze to być zaleta specyficznego bieżnika. Jest ten prawie pasek po środku. W sumie jak sie napompuje z 1,5 atm to leci jak przecinak ale trzęsie wtedy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W DirtRagu napisali o nowych wypustach WTB w omawianym temacie.

Mam dziś lenia, dlatego nie przetłumaczę.

"The two new aluminum rims, the Asym i35 and Asym i29, will compliment the current Scraper i45 rim. These new rims will allow consumers (or product managers) to fine tune Plus size tire width to fit within the constraints of current frame designs—that is, fit a 25.7+ wheel and tire in an existing or modified 29er frame.

The Asym i29 and i35 will probably see use on plenty of non-Plus size bikes as well, as the wider rims become more en vogue for standard tire sizes as well. The asymmetric rim profile evens out the unequal tension caused by uneven hub flange spacing. More even spoke tension means a stronger wheel can be built with a lighter rim. There are slimmer versions of this rim already showing up on 2015 bikes from companies such as Santa Cruz.

These rims use the same TCS and 4d drilling technologies as the Ci24 rims, but are made from WTB’s strongest aluminum alloy, WT69, and are marketed for all mountain and enduro use. Both rims are available in 29 or 27.5, at $90 and $85, respectively.

new-wtb-27plus-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chodzi mi po glowie podobny plan by zlozyc sobie kola w rozmiarze 27,5'' na obreczach i25 oraz i45 plus opona 2,8-30 '' I wsadzic to w rame 29''

 

Mam CUBE'a LTD SL 17'' z 2014 i fabrycznie byly tam zalozone opony 29x2.25

Czy ktos moze mi powiedziec czy cos takiego tam zmieszcze

 

czy przerabial juz ktos z was to organoleptycznie??

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...