Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Hedo77

[damper] Fox float R - potrzebuje serwisu ?

Rekomendowane odpowiedzi

Hedo77

Witam, na mijający już sezon, zakupiłem pierwszy raz rower z pełną amortyzacją i jestem zielony w serwisie damperów. 

Mianowicie, wczoraj zauważyłem że mój damper Fox float R, po przykręceniu go na "sztywno", tłok dampera zatrzymuje się w połowie swojej długości, to oznacza że w amortyzatorze spadło ciśnienie ? Ogólnie czuć, że amor wolniej odpija podczas amortyzacji, ale nic nie cieknie i nie wydaje dziwnych dźwięków. Więc jak myślicie, czy potrzebuje on ogólnego serwisu ? Czy co mam z nim zrobić ?. Pozdrawiam i czekam na odp.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tobo

Jeśli ciśnienie spadło to sag powinien zrobić się większy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hedo77

Wybacz, ale co to znaczy "sag" ? 

Więc jak zblokuje amortyzacje dampera na sztywno, a on blokuje się w połowie tłoka, to co jest tego przyczyną ? 

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rkopec16

sag to poziom ugięcia kiedy wsiądziesz na rower

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hedo77

Dzięki za podpowiedz, więc wszystko się zgadza, sag jest wyraźnie większy, ale nie jakoś tragicznie. 

Czyli wystarczy zwiększyć ciśnienie ? Sam sobie z tym poradzę ? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Puklus

Nie mając pompki a z twoich pytań można wnioskować ze jej nie masz, to sobie nie poradzisz :P musisz nabyć pompkę do amortyzatorów, koszt ok 60-80zł albo podejść do serwisu, najlepiej dobrego by sprawdzili czy z damperem wszystko jest ok.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomek21001

Przejeżdziłeś sezon bez pompki ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hedo77

Dzięki wszystkim za szybkie odpowiedzi. Wiem, że czeka jeszcze mnie sporo nauki co do obchodzenia się ze sprzętem, ale o to w tym chodzi. 

Szybciutko zakupuje pompkę  :thumbsup:

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
topol

Pompka obowiązkowa.

Jeśli damper był używany jeszcze wcześniej niż Ty go kupiłeś,to faktycznie serwis jakby wskazany.Raz w roku powinno się coś takiego oddać do serwisu.Bez względu na jego stan.Odroczyć możesz serwis jedynie gdy odpowiesz sobie na pytanie,ile km ów przedmiot przejechał.

Omijaj cult bike.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Hedo77

Ok, więc gdzie polecacie serwisować amortyzatory ? Chce wysłać damper i przedni amortyzator Manitou do serwisu, tylko gdzie najlepiej ?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lucass3

Spider Suspensions

 

Jest chwalony i robi dobrą robotę. Nie wiem tylko czy manitou robią?? Na FB masz ich profil.

 

PS: BFG jeszcze jest.

Edytowane przez lucass3

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lukwycz

Ciekawe ile kosztuje taki serwis...

Komplet uszczelek w cult bikes do komory powietrznej masz po 80 kilka złotych + smar, a robota bardzo prosta (jak masz pompkę :) ).

Na youtubie jest instruktarz, np.:

Ja mam bliźniaczy damper X-fusion O2, który podobno ma takie same oringi i niedługo sam będę ogarniał jego serwis.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jasinski21444

Jeśli damper nie siorbie i tłumienie działa normalnie to serwis mogę ci ja zrobić w niewysokiej cenie . Gwarancja i inne takie bez problemu ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×