Skocz do zawartości

[rower]Kross Level B8 model 2015 lub inny?


lukiasz

Rekomendowane odpowiedzi

hej, chciałem się Was porawdzić, do wiosny planuję zmienić rower, aktualnie Ghost SE 5000 z 2006 roku, nie mogę o nim złego słowa powiedzieć, prócz tego, że czas na nowszy model :)

 

Dla zainsteresowanych
http://www.rower.com/archiwum.php?art=3245
 

 

Kilka słów o mnie, wzrost 192 cm, długość nogi 93cm, waga 88kg, na codzień jazda szybka mieszana z rekreacją po mazowszu, lasy utwardzone ścieżki, cały sezon praktycznie na semi slicku Schwalbe CX Comp 26x2.0, rocznie robię minimum 1000km w tym już prawie 2000 ale sezon długi i ciepły ;). Czasem zaliczam maratony mtb mazovia i poland bike (4-5 w roku), chciałbym aby rower był szybki i zwinny. Dodam, że nie wybieram się w góry, tatry wolę pokonywać pieszo :)

 

Pierwszy planowany budżet to 3500 pln, ale strasznie spodobał mi się kross level b8, detal 4199 pln i to jest dla mnie absolutny max!

http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-29/level-b8

 

Co powiecie o tym modelu? czy zaproponujecie coś tańszego co będzie równie dobre lub lepsze? Boję się trochę zastosowania napędu 2x10 czy 38/24T będzie dość szybkie na maraton/asfalt? przejazdy zawsze są szybkie 40km/h spokojnie.

 

Aktualnie miałem ramę 21" ale jest ona dla mnie za mała z tym że na 26" kołach, czy jak zmienię na 29" to rama 21" będzie ok?

czy szukać mimo wszystko większej? 23" tak aby, nie wyglądał jakbym jechał na kozie?

 

Inne opcje nad którymi się zastanawiam,

Unibike Expert 29 cena 3899 pln

http://www.unibike.pl/expert29.html

 

Ghost EBS PRO 29 cena 4139 pln

http://secesja.pl/do/item/EBS-Pro-29-2014/EBSPro29

 

Ghost SE 2950 cena 3251 pln

http://secesja.pl/do/item/SE-2950-2014/SE2950

 

Proszę o poradę i info, głównie zależy mi na ramie i amorku i kołach, reszte osprzętu wiadomo można wymienić.

 

Edytowane przez lukiasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje propozycja do przemyślenia:

http://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3640

Co prawda z przesyłką wyjdzie ze 300zł więcej, ale prawie 2 kg lżej :) Amor z zupełnie innej półki - RS REBA! reszta komponentów naprawdę spoko, może heble bez szału, ale wszystkiego mieć nie można:) no chyba, że można...

 

Boisz się dwublatu, tu masz 3x10 zestopniowane pod 29ra 40/30/22, ja mam taki układ i jest super!

 

Jak dla mnie z minusów na papierze, to dość długi ogon, więc nie będzie pewnie tak zwinny jak wyższe modele Canyona, ale nie testowałem go.

Jest na forum wątek o zeszłorocznym modelu tego Canyona, więc możesz poczytać i podpytać kolegów.

 

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za taka kase to bym krossa nie kupil, nie jest to value for money ;) Popatrz tutaj lub ciut bardziej komfortowo. Ew. ten model Cube. Jak bedzie w skiteam to mozesz zrobic przymiarke.

 

kurde masz racje, te "Radony" kuszą, ale jak z gwarancją, jak z wytrzymałością? ile kosztyuje wysyłka do PL, nie ukrywam, że zależy mi też na fakturze VAT, rower w sezonie używany jest do pracy. Czy ktoś ma jakieś inne równie ciekawe pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam coś od siebie, nigdy nie kupiłbym roweru po katalogowej cenie.. Myślę, że tego Krossa można spokojnie wyrwać za 3,5k

W skiteam można na cuba uzyskać rabat 15-17%

Ps. W przypadku radona i canyona nie ma możliwości negocjacji.. Bo i tak ich cena w porównaniu do konkurencji nie jest wygórowana ;)

Edytowane przez cr4zylucky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde masz racje, te "Radony" kuszą, ale jak z gwarancją, jak z wytrzymałością? ile kosztyuje wysyłka do PL, nie ukrywam, że zależy mi też na fakturze VAT, rower w sezonie używany jest do pracy. Czy ktoś ma jakieś inne równie ciekawe pomysły?

 

U mnie znajomy kupił Canyona na fakturę VAT bo też używa do pracy. Patrząc na osprzęt to Kross w tej cenie jest na przegranej pozycji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radon ma co prawda cienką rurkę podsiodłową ale przy Twojej wadze jest ok.

Z resztą temat pękania ram długi jak rzeka, Treki,Krossy,Kony ale uważam,że nie ma co demonizować. Sam aktualnie szukam dużego koła i piwem szczerze,że głęboko zastanawiam się nad tym Radonem albo Canyonem.

pozdr.

R/

p.s.Krossa bym nie kupił. Z resztą poczekaj,może wypowie się ktoś "grubo" objeżdżony w temacie dużej kiszki :-)

Edytowane przez robertos102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cokolwiek wybierzesz z 29er, będziesz zadowolony...

 

sam wybierałem trochę w ciemno: nie jeździłem na 2 blacie, myślałem że będzie mi brakować prędkości itd, nikt ze znajomych nie miał 29era, nie miałem na czym potestować [zima ]...

zostały tylko przymiarki w sklepach na sucho: Cube mi nie podszedł chyba geometrią, Unibike miał całkiem niezły osprzęt ale za mało był dla mnie sportowy, do Krossa [b9'2013] przymierzyłem się ale rama była za duża[XL] lub za mała[M] a najbardziej leżał mi Scott Scale i optycznie i geometrycznie...

 

ale... miałem taaaką "fajną" możliwość zakupu w marcu Krossa B9'14, że się zdecydowałem...

choć mocno mnie zaniepokoiły również głosy z tego forum np o pękających ramach itd [ bo waga 92kg]

i rama L jest w sam raz dla mnie [185cm]...

przejeździłem sezon, startując w kilku maratonach, ćwicząc niemiłosiernie rower w 3M na górkach, zjazdach, skacząc, wywracając się itp... i nic...

jedna kicha na asfalcie[ kawał druta], źle odpowietrzony hamulec[ po wizycie w Krosie - problem zniknął, gwarancja - mili i fachowi ludzie w Przasnyszu] i pogięte druty siodełka...

reszta pancerna do bólu[ patrz moje ramie po upadku] a siodełko poległo...

w moim przypadku Kross się sprawdza - jestem bardzo zadowolony...

może nie najlżejszy[ mimo carbonu, osprzęt sukcesywnie i tak wymienię na lżejszy, amor przy mojej wadze się sprawdza], całkiem zwrotny przy nabraniu odpowiedniej techniki, stabilny podczas karkołomnych zjazdów, sztywny na podjazdach, wygodny mimo sportowej charakterystyki ramy podczas nawet dłuższych dystansów w terenie[ średnio 50-60km]... i jest całkiem szybki sic! [ mam ciągle wrażenie że zap...am ;-)]...

i do 26" już nie wrócę...

 

co do rady dla Ciebie lukiasz

to wszytko to kwestia ceny...

szukaj przecen roku 2014, bo na Krosa B8'15 raczej będziesz musiał poczekać bo pewnie będzie dopiero marzec/ kwiecień przyszłego roku...

 

Edytowane przez motiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego wy wszyscy chcecie nabijać kieszenie niemieckim firmom internetowym???? Mało to mamy dobrych przedstawicieli w Polsce, którzy oferują dobre towary i jeszcze płacą u nas podatki ???? 

Krosa za 4tys też bym nie kupił pamiętam czasy jak ta marka królowała w najtańszym przedziale i marketach... Choć kierunek który obrali jest OK.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Bo moze ludzie stojacy za tymi stronami budza zaufanie co do sposobu traktowania klienta oraz to ze oferowane produkty rowniez sa dobrej jakosci z mala iloscia problemow?

Moje zakupy w Niemczech jak do tej pory za kazdym razem przebiegaly bardzo dobrze a sprzedajacy wykazali duzo zainteresowania zeby mi pomoc.

Obecnie jestem w trakcie zakupu w Niemczech rzeczy z innej branzy i ponownie: trzy sklepy, dwa polskie jeden niemiecki i jakosc obslugi mnie jako kompletnego laika bez porownania najlepsza w Niemczech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie takie zniśki widziałeś?

Wczoraj kolega pokazał mi Scott`a Scale 960, fajna maszyna i podobno na ramę dożywotnia gwarancja? i też mogą mi zaproponować 20% rabatu

Nie mają dożywotniej gwarancji a max 5 lat, tutaj masz świeży wątek o Scott Scale 960 i rowerach w podobnej cenie:

http://www.forumrowerowe.org/topic/173435-rowery-3500-zl-kross-level-r8-vs-scott-aspect-710/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twierdzisz że w Polsce się nie znają???  Produkty -Rowery-kupione w Polsce mają takie same problemy jak te kupione w Niemczech ;-)) a procedury reklamacyjne ...  nie będę sie wypowiadał. 

 

Cieńsza rura podsiodłowa to lepsza jej praca- amortyzacja. 

Edytowane przez woojj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisalem ze sie nie znaja. Raczej sa - w porownaniu do moich niemieckich doswiadczen - o wiele mniej zainteresowani sprzedaniem towaru klientowi.

To ze rowery maja te same niedostatki to jedno, rzecz obiektywna, a to jak zajmuja sie klientami sprzedawcy to drugie.

 

Przyklad z ostatniego miesiaca: napisalem do dwoch polskich i jednego niemieckiego sklepu pytania o zestaw potrzebnych mi czesci. Podalem jaki rodzaj i co dokladnie mnie interesuje i poinformowalem rowniez ze nie znam sie na tyle zeby rozroznic czy dana czesc jest dokladnie kompatybilna z moim srodkiem transportu czy nie.

W pierwszym sklepie dostalem odpowiedz po tygodniu, jedynie polowa komponentow ktore potrzebowalem (mogli napisac ze pozostalych np nie maja)

W drugim sklepie kazali mi ostatatecznie szukac samemu wg klucza nazwy mojego toczydla :)

W niemieckim sklepie prowadzilem korespondencje na 18 maili, za kazdym razem otrzymujac odpowiedz z wyjasnieniem wszystkich moich watpliwosci.

 

Wczesniej zaden polski sklep nie chcial mi pomoc tak jak to zrobil jeden z niemieckich rowerowych gdzie wlasciciel poszukal odpowiedzi na moje pytania i skontaktowal mnie z kims kto takich odpowiedzi mogl mi udzielic. A do tego odradzili mi czesci ktore mieli w ofercie a ktore nie byly najlepszej jakosci.

Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo, nie do końca masz rację. W Polsce jak chcą to potrafią i wszystko powoli się zmienia. Rynek wymusza pewne zachowania i walkę o klienta. Może akurat trafiłeś na takich gagatków...

Ja akurat od 2007 roku działam zarówno na rynku niemieckim i jak i polskim, no i mogę stwierdzić z całym przekonaniem, że nie widzę różnicy.

A co do branży rowerowej, to tak dla przykładu, jestem bardzo zadowolony z serwisu Kony. Podejście do klienta,obsługi, reklamacji....

pozdr.

R/

Edytowane przez robertos102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z obsługą klienta różnie jest w Polsce, każdy z nas wie, na e-mail który wysłałem do dystrybutora Ghosta w PL - Secesja,  odpowiedzi nie mam nadal po miesiącu, wiadomo, że od razu sobie człowiek taką firmę olewa, ale wracając do tematu

 

Rowery które odpuściłem: kross, radon, unibike, ghost

 

Rowery nad którymi się zastanawiam: Canyon Grand AL 6.9 oraz Scott i tutaj do Was pytanie

 

Czy model Scale 960

http://www.scott.pl/produkt/157/454/rower-scott-960/

 

Ma taką samą ramę jak Scale 950

http://www.scott.pl/produkt/157/453/rower-scale-950/

 

różni się jedynie malowaniem i osprzetem? zastanawiam się czy jest sens dokładać, czy po prostu sukcesywnie przy eksploatacji nie wymieniać sobie danych elementów. Wiadomo, że od razu po zakupie pedały i opony wylecą, co dalej wyjdzie w trakcie używania. Co to znaczy "zintegrowany BB92" ?

 

Póki co czekam na propozycje cenowe, zobaczę jaka będzie różnica w cenie.

 

Co do rozmiaru ramy, jakie jest Wasze zdanie? przy 29" brać L czy XL?

 

Edytowane przez lukiasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo, nie do końca masz rację. W Polsce jak chcą to potrafią i wszystko powoli się zmienia. Rynek wymusza pewne zachowania i walkę o klienta. Może akurat trafiłeś na takich gagatków...

Ja akurat od 2007 roku działam zarówno na rynku niemieckim i jak i polskim, no i mogę stwierdzić z całym przekonaniem, że nie widzę różnicy.

A co do branży rowerowej, to tak dla przykładu, jestem bardzo zadowolony z serwisu Kony. Podejście do klienta,obsługi, reklamacji....

pozdr.

R/

Nie twierdzę że nie potrafią - udzielilem jedynie odpowiedzi dlaczego niektórzy lubią robić zakupy u Niemców i ich preferują jako odbiorców swoich ciężko zarobionych pieniędzy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rozważasz Canyona to z doświadczenia wiem, że bez problemu możesz kupić na firmę (płacąc tylko cenę netto :)). Co do rozmiaru to skłaniałbym się ku XL, sam niedawno zakupiłem NERVA na dużym kole i przy moich 198 sztyca wyciągnięta prawie na max (2-3 cm do bezpiecznika). Ty jesteś niewiele niższy, więć L może być za mała.

 

O SCOTTach się nie wypowiem, bo nie używałem, aczkolwiek coś mi się kojarzy, że gdzieś czytałem, że rama dla podanych przez Ciebie modeli jest taka sama, zmieniają się graty i malowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...