Skocz do zawartości

[Tektro HDC-300] wyciekający płyn w okolicach tłoczka...


amidar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć..

 

W rowerze dojazdówce mam hamulce Tektro HDC-300. Sprawdzają się całkiem nieźle.. ale od jakiegoś czasu prawa klamka "traciła" płyn (olej mineralny). Kilka razy dolewałem specjalnie się nie rozwodząc nad tym czemu, po prostu nie miałem czasu by się tym zająć. Dopiero wczoraj przejrzałem całość... Wyczyściłem wszystko, uzupełniłem płyn i... rano sprawdziłem gdzie coś się wylewa... Ślady wycieku znalazłem przy klamce, dokładnie w okolicy tłoczka... Więc z dużym prawdopodobieństwem mogę przyjąć że poleciała uszczelka przy tłoczku... rodzą się więc 2 pytania...

Po pierwsze czy tą klamkę da się rozebrać i drugie czy jest możliwość wymiany uszkodzonej uszczelki... i ew. na jaką... Zanim się do tego zaborę wolę mieć już wszystkie potrzebne elementy w domu na stanie i zrobić to za jednym podejściem.

Trochę szukałem na necie... i specjalnie  nie znalazłem żadnych informacji by ktoś rozkładał klamkę i wymieniał uszczelki... więc każda informacja będzie cenna...

a może jedyną opcją jest kupno nowej klamki?

 

Ps. Z góry dzięki za informacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info... W weekend myślę, że rozbiorę klamkę i sprawdzę co się dzieje z uszczelką i jaki ma rozmiar...

Przy okazji... ktoś testował olej mineralny?

Bike Worx BRAKE STAR 

Na allegro jest w ciekawej cenie ok 50zł z wysyłką... ale nie trafiłem na opinie o nim. 

http://allegro.pl/olej-mineralny-brake-star-do-hamulcow-shimano-1-l-i4749910697.html

Kończy mi się finishline... (pozostał po czasach gdy używałem hamulców Shimano w góralu) i zaczynam się rozglądać za czymś... 

Jak wspominałem rower ni należy do wyczynowych i specjalnie nie mam ochoty pakować w niego jakiś wielkich pieniędzy... za 30-40zł za 50ml Shimanowskiego to rozbój w biały dzień... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info... W weekend myślę, że rozbiorę klamkę i sprawdzę co się dzieje z uszczelką i jaki ma rozmiar...

Przy okazji... ktoś testował olej mineralny?

 

Temat chyba zamknięty... Udało się na necie kupić cały hamulec za jakieś grosze... Stary rozebrałem, wyczyściłem..., wymienię uszczelki, przewody i olej. Będzie na kolejny raz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Mam przy rowerze takie sam hamulec i chyba podobny problem. Tez mogę zaobserowac lekkie zawilgotnienie od oleju przy klamce hamulca (tylnego).  Z hamulcem już miałem problemy wcześniej, wyciakający olej z klamki, bo jakims czasie hamulec przestal w ogóle reagowac. Rower oczywiscie zostawiłem w serwisie, tam panowie na gwarancji elegancko odpowietrzyli hamulec, klamka stala sie twarda hamulec spelnie swoją funkcje. Ale jest jedno ale przy klamce hamulca nadal wyczuwam lekki wyciek po przejechaniu tam palcem, wiec jak podejrzewam problem moze i został zlikwidowany na jakis czas, ale przyczyna nie. Boje się że za jakis czas problem ten mozę sie powtórzyć. A latać z tym do serwisu co półroku, rok bez sensu.... Jestemm w stanie nawet zaplacic te przyslowiową stowke za naprawe hamulca ale taka aby została zlikwidowana przyczyna tego problemu, a nie tylko jego skutek. Nie wiem czy wystarczy wymienic jakaś uszczelke, czy też wymienić cała klamke...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widzę ze to typowa wada tej klamki ja mam pocenie sie od poczatku jak zakupiłem rower. Ostatnio po zjeździe z góry przy 60km i energicznym hamowaniu rzygło mi olejem więcej że klamka była cala zalana. Oddałem na reklamacje i czekam . Czy do tych hamulców można zmienić inna klamkę czy podejdzie z innej firmy czy tez inny model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam to samo.

Ostatnio po oddaniu roweru do serwisu przelano mi płyn hamulcowy i założono nowe organiczne klocki hamulcowe.

Po dotarciu klocków po 2 tyg. jazdy zauważyłem że z prawej klamki jest mokro i pojechałem do serwisu który robił rower i Pan z serwisu powiedział ze smarował klamkę i pewnie troszkę smaru wypływa. Przedmuchał powietrzem lecz po 2 dniach znowu prawa klamka zaczęła się pocić i zaczęły piszczeć tarcze przy hamowaniu. Udałem się do innego serwisu celem sprawdzenia i Pan po wyjęciu klocków pokazał mi klocki które były zatłuszczone. Wymieniłem na półmetaliczne i teraz nie wiem czy wymienić klamkę czy hamulce bo przednie i tylne klocki były zatłuszczone.

Szukałem na necie klamek lecz nie znalazłem i jakby ktoś znalazł i by podrzucił linka to będę wdzięczny lecz trochę to dziwne aby wyciek z klamki powodował zatłuszczenie klocków. Rozważam zakup nowego komplety przód 180 i tył 160 Shimano Deore BRM615 lecz nie wiem czy podejdą do mojego roweru Merida Matts TFS 100-D

post-164552-0-57684800-1466171722_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...