Skocz do zawartości
rambolbambol

[napęd 1x10] Test napędu 1x10 opartego na zębatkach HCC Components

Rekomendowane odpowiedzi

malutki

w 11s na pewno będą mniejsze skoki pomiędzy biegami

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

 

 

Bo kusi większy zakres i rozsądne stopniowanie,

A co w tym jej stopniowaniu jest rozsądnego? Fala jakich mało, skopana na całej linii. Przyjrzyj się jak to wygląda %:

18/15/20/17/14/17/21/18/15

Na czerwono zaznaczone poważne błędy, a wystarczyła delikatna zmiana i byłoby tak:

18/15/13/18/15/17/19/19/21

i jedynym miejscem do którego na siłę można by się przyczepić, to te 18% pomiędzy koronką 17 a 20z. Niestety nie idzie tego ciaśniej zrobić w tym miejscu, bo brakuje jednej koronki w zestawie, a więc kaseta była by 11rz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ivohaha

 

 

A co w tym jej stopniowaniu jest rozsądnego? Fala jakich mało, skopana na całej linii. Przyjrzyj się jak to wygląda %: 18/15/20/17/14/17/21/18/15 Na czerwono zaznaczone poważne błędy, a wystarczyła delikatna zmiana i byłoby tak: 18/15/13/18/15/17/19/19/21 i jedynym miejscem do którego na siłę można by się przyczepić, to te 18% pomiędzy koronką 17 a 20z. Niestety nie idzie tego ciaśniej zrobić w tym miejscu, bo brakuje jednej koronki w zestawie, a więc kaseta była by 11rz.

 

Całkowicie się zgadzam. Szczególnie układ 15-18-21 jest upierdliwy. Przejście 15-18 na stosunkowo twardych przełożeniach jest zdecydowanie za duże. Swoją drogą, ciekawe dlaczego producenci tak uparcie się tego trzymają? Nawet w kasetach 11s 15-18 to standard, a przecież można tam już swobodnie zastosować 15-17 !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

Standard to jest u Sunrace i w 11-42 10s Shimano. Najlepiej kasety komponuje Sram, bo wyraźnie patrzy na % skok przełożenia, a nie na różnicę ilości zębów. Czemu tak nie robią inni? Bo pewnie tak samo umieją liczyć jak pytający kolega, który patrzy na różnice zębów, a nie na skok przełożenia. Pod tym względem te kasety wyglądają całkiem ok:

2/2/3/3/3/4/6/6/6, ale do % ma się to nijak i totalnie jest to spierniczone. Układ który rozpisałem wygląda tak:

2/2/2/3/3/4/5/6/8

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
karolg

No cóż, nie oszukujmy się, przy dziesięciu zębach i takim zakresie trzeba się liczyć z dużymi skokami między biegami. Dla mnie jest to kompromis do przyjęcia (jeżdzę na Sunrace 11-42), bo zachowałem niskie (względnie..) ceny i wytrzymałość 10s, a mam spory zakres i mega prostotę.

Zgadzam się, że można by lepiej rozłożyć liczbę zębów, ale biorę co jest. Może kiedyś się pobawię w układanie własnej kasety jak niektórzy, ale na razie mam i jeżdżę. W "terenie" Warszawy to więcej niż wystarczająco, za dwa tygodnie test w górach.

I tak sobie kombinuję, że 11-46 ma dwie największe zębatki zmienione, reszta bez zmian wobec 11-42 - stąd stwierdzenie, że sensowne stopniowanie. Co nie znaczy, ze iealne. Niestety ta kaseta kosztuje już 300 zł, więc argument o niskich cenach przepada, a powyższe rozważania stają się teoretyczne ;)

 

Czytając powyższe miejcie na uwadze, że na co dzień po mieście wystarcza mi singiel, więc trochę inaczej podchodzę do stopniowania biegów.. ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

 

 

Zgadzam się, że można by lepiej rozłożyć liczbę zębów, ale biorę co jest.
Oczywiście to twój wybór, ja przykładowo się z tym nie zgadzam i pozostaję przy napędzie 2xX gdzie dzięki możliwości zastosowania 2rz korby mogę stosować ciaśniejsze, wręcz idealne kasety już w 9s.

 

 

 

W "terenie" Warszawy to więcej niż wystarczająco, za dwa tygodnie test w górach.
Więc tym bardziej napęd 1x10 oparty o taką kasetę nie jest dla ciebie. Wróć do korby 2rz np. 36/22 lub 38/24, daj kasetę 11-28 i będziesz miał i ciasno na swoje tereny i jednocześnie zakres taki sam jak z kasety 11-46, a jednocześnie cenowo 100zł wygląda inaczej niż 250. A za 2 tygodnie założysz sobie kasetkę 11-36 i wjedziesz nawet na Rysy (jeśli śnieg stopnieje :D )

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ivohaha

Wszystko to święta prawda.

Jeżeli jednak ktoś, z takich czy innych względów, chce mieć napęd 1x9 czy 1x10 to musi się liczyć z dziurami w stopniowaniu. Albo będzie miał kasetę 11-28 i pod większe górki nie podjedzie, albo założy 11-42 lub 11-46 i podjedzie prawie wszędzie, ale będzie miał spore przeskoki. Do tego producenci szerokich kaset, nie ułatwiają sprawy i stopniują je niedorzecznie. Tak to już jest i chętni na napęd 1x9, 1x10 muszą się z tym pogodzić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
karolg

Przedkładam brak przedniej przerzutki i korzyści z tym związane ponad ciasne stopniowanie i ogromny zakres. Ale nikomu nie będę wmawiać, że to idealne rozwiązanie. Widzę wady, może za jakiś czas stwierdzę, że to nie to i wrócę do 2x, albo nie wiem, wrzucę planetarkę? Ale zmiana na 1x10 była przemyślana i póki co mi się to sprawdza.

 

Ale temat nie o tym - wracając, chętnie dowiem się, czy ktoś jeździł na SunRace 11-46 10s i jakie ma wrażenia z przerzutką 11s :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
woojj

 

 

Wróć do korby 2rz np. 36/22 lub 38/24, daj kasetę 11-28
nie ma sensu w tym temacie takich rzeczy wypisywać. 

1xx mają swoje zalety i wady jak wszystko inne. Jest to uproszczony napęd i ni jak nie da się go porównywać z 3x9..... morze orła ;-)) Budując napęd 1xx masz wpływ na to co zakładasz a resztę załatwiasz kadencją i tyle.  I nie ma się co doktoryzować na dziurach w przełożeniach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Chleje24na7

13-15-18-21 to jest najgłupsza konfiguracja na jakiej jeździłem. Ta dziura jest mega odczuwalna. Dziura 37-46 w kasecie XT jest zdecydowanie mniej odczuwalna od tej dziury 15-18-21 w sunrace, ale za to 15-17-19 z XT jest miodzio.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ivohaha

Nie jeździłem na 11-46 10s Sunrace, ale ujeżdżałem 11-40 9s tegoż producenta. Stopniowanie 15-18-21 jest jak dla mnie nie do przyjęcia. Wg mnie, każda kaseta która jest tak zestopniowana będzie upierdliwa. W moim przypadku, dopiero zmiana zębatek na 15-17-20 naprawiła sytuację. Z dziurą 17-20 mogę jeszcze żyć, ale z 15-18 w żadnym razie się nie pogodzę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Arni220

Tak jest. 20% skoku przełożenia w miejscu gdzie jeździ się na tępo, jest tragedią. Przeskok 37/46 nie jest tak zły wcale, bo odbywa się on w terenie bardzo trudnym, gdzie jest ogromne nachylenie i takie 24% jest wręcz zbawieniem, a nie upierdliwością. Wiadomo, że lepiej byłoby gdyby Shimano zrobiło zamiast 37 38z, ale to pewnie osobne matryce, nowe programy czyli koszta. A tak bierzemy kasetę 11-42, wymieniamy tylko ostatnią koronkę i gitara. 

 

No dobra, nie ma co dalej spamować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kidot

Witam

Panowie pomocy. Napęd 1xx już robiłem cztery razy i nie miałem większego problemu. Za pierwszym razem miałem łańcuch za długi i źle smigało ale z Waszą pomocą poszło. Następne razy wszystko było ok. A teraz do rzeczy.

Blacik 34 nw

Lancuch kmc

Kaseta sram 1030 11-36

Manetka slx

Przerzutka gs slx shadow plus

Zaznaczam wszystko nowe oprócz przerzutka ale wydaje się być w dobrym stanie.

Bez mocowania linki przerzutka po pchnięciu ręką reaguje na wszystkie zębatki na kasecie. Po zamocowaniu linki biegi idą płynnie ale za żadne skarby świata nie chce wejść na największą. Regulowałem już różnie. Naciągałem linkę. Luzowałem.Zakresy.Śruba wychylenia i nic. Druga sprawa na stojaku chula dobrze a jak wysiądę na rower to tak jakby dobrze po trybach nie chodzilo.Jakieś dźwięki odchodzą z napędu. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kidot

Sprawa na tą chwilę rozwiązana. Tak myślę ale zobaczymy co będzie dalej. Problem jest taki że napisałem wszystko nowe oprócz przerzutki ale otóż nie zębatka Nw przejechane 8000 tyś. km ale bez problemu przyjęła nowy łańcuch. Ten delikatny hałas wynika z tej zębatki bo myślę że teraz musi się ułożyć.Chodzi niby gładko po zębatce ale jednak przy obciążeniu delikatnie halasuje.

Wasze opinie. Czekać aż się ułoży czy zakupić nowy egzemplarz.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ArtGD

Zębatki NW mają wysokie zęby, więc nowy łańcuch nie będzie przeskakiwał na starej zębatce. Ale to że łańcuch nie przeskakuje nie znaczy, że zębatka jest w dobrym stanie. Jeśli zębatka ma 8000 km to jest pewnie do wymiany. Na mojej aluminiowej zębatce NW po 8000 km dało się jeździć, ale łańcuch spadał na każdym większym wyboju. Pamiętam, że po zmianie na nową napęd zrobił się dużo cichszy.

Moim zdaniem stan zębatki nie będzie miał większego wpływu na wrzucanie na największą zębatkę kasety. Naciągnij trochę linkę baryłką przy manetce i musi wskoczyć.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kidot

Jeśli chodzi o zbijanie na większą zębatke to już problem rozwiązałem.

Mój błąd przy ustawianiu. Zrobiłem jeszcze raz od początku i ustawiłem.

Teraz mnie zastanawia właśnie ten blacik czy hałas ustąpi. Czy lepiej kupić od razu nową zębatke NW.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kidot

Piszę o tym ponieważ wcześniejsze zębatki NW nie przyjmowały w ogóle nowego łańcucha. Tą zębatke uznałem że będzie dobra ponieważ przymiar do łańcucha wpadł mi dopiero przy 8000 tyś. tak się dobrze bestia trzymała. Więc teoretycznie tej zębatki nie powinien aż tak naruszyć. Więc takie moje spostrzeżenie. Ale Wasza opinia jest dla mnie ważna. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kidot

Piszę o tym ponieważ wcześniejsze zębatki NW nie przyjmowały w ogóle nowego łańcucha. Tą zębatke uznałem że będzie dobra ponieważ przymiar do łańcucha wpadł mi dopiero przy 8000 tyś. tak się dobrze bestia trzymała. Więc teoretycznie tej zębatki nie powinien aż tak naruszyć. Więc takie moje spostrzeżenie. Ale Wasza opinia jest dla mnie ważna. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kidot

Dwa treningi i jeden zimowy maraton napęd chodzi coraz ciszej. Zebatka 8000 tys hallo mtb i chula jak ta lala.Myślę że jeszcze z dwa wypady i będzie cisza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michma

Panowie, czy klamkomanetkę 105 ST-5700 10rz idzie pożenić z jakąś przerzutką która ogarnie kasetę 11-36 10rz? Bo xt 786 dobrze ustawić nie potrafię..

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Szosowe klamkomanetki 10rz nie współpracują z przerzutkami mtb 10rz.Przynajmniej bez modyfikacji.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tatanka

Aha.Przerzutki 9rz mtb współpracują z szosowymi klamkomanetkami 10rz.A tu już coś wybierzesz .

Edytowane przez Tatanka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
tomek232

Zamiast tej RD-M4000 lepiej wziąć RD-M592. Te M4000 ponoć niektóre od nowości mają już luzy, a M592 to jeszcze made in Japan.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • papaja12233
      Przez papaja12233
      Cześć 
      Od jakiegoś czasu gromadzę elementy napędu 1x11. Postawiłem na SRAM GX.Ostatnim elementem układanki okazał się suport a mianowicie stary nadawał się tylko i wyłącznie do kosza.
      Korba Sram GX 
      Obecny suport https://www.cyklomania.pl/fsa-wklad-suportu-mtb-press-fit-30-46x73mm-bb-cfmm3-46-73,id7567.html
      Niestety korba nie pasuje ponieważ jest w standardzie gxp.
      W sieci bardzo ciężko znaleźć coś kompatybilnego.
      https://www.cyklomania.pl/wheels-mfg-suport-skrecany-pf30-os-22-24mm-gxp-abec-3-czarny,id9735.html      - to jedna z opcji jakie znalazłem ale cena troszkę wysoka 
       
      Czy jest opcja aby rozwiązać problem za pomocą jakiegoś adaptera który na 100% będzie kompatybilny ? Chodź by montując go do fabrycznego suportu ? 
       
    • Atlantx
      Przez Atlantx
      Witam,
      Mam problem z kupne nowego roweru. Mianowice szukam używanego roweru do wyścigów do 6000 zł. Musi byc super sztywny na podjazdach, bo na nich jestem najlepszy. Mam 178 cm wzrostu i jak ulał pasuje trek 54 cm, a obecna Merida 56 cm jest trochę za duża nawet po zamianie mostka na 80 mm. 
      Znalazłem TREK SL6 za 6000 zł https://www.olx.pl/oferta/trek-emonda-sl-6-r-54-bez-kol-gwarancja-CID767-IDpHknB.html#eb05343608 . Tyle, że wymiana na przełożenia 52 - 14, jakie wymaga UCI wg sprzedawcy wyniesie 400 zł. Mogę kupic sam tarcze przód 52, a z kasetą pokombinowac z wymianą koronek kasety. Kłopot w tym, że nie wiem jakie kupic byc całośc działa. Mam koła Fulcrum Racing Quattro LG na kasete Shimano.  Ten TREK będzie ważył około 7,7 kg. z pedałami
      Drugim rowerem jakim mogę kupic jest rower po zawodowcach z grupy CCC polkowice . Jest to ich rower treningowy  GUERCIOTTI Eklit 64-14 na campagnolo record. Przełożenia to 53/39 z kasetą 11-25. Tu jest duży problem z przystosowaniem do juniora. Nie wiem co z tą kasetą, czy musze kupic inną lub jakoś koronki pozmieniac. Dodatkowo może byc kłopot z założeniem jej na moje koła. Nie wiem czy muszę zmienic bębenek. Zaletą jest jego waga wg moich szacunków na moich kołach z wagą opon zawodowców będzie to 7,2 kg. Koszt roweru między 5000-5500 bez kół z kołami 6000 zł.
      Pozatym planuje dokupic do tego miernik mocy i w przypadku Ultegry będzie to Stages(1500zł), a Campagnolo pedały Favero Assioma (1950zł)
      Jeszcze pare typów
      https://www.olx.pl/oferta/rower-karbonowy-giant-tcr-advanced-1-CID767-IDqVrwN.html
      https://www.olx.pl/oferta/rower-szosowy-merida-reacto-907-evo-okazja-CID767-IDr2WPb.html      Ten testowałem i nie jest on super sztywny, ale ma przełożenia już po juniora
      https://www.olx.pl/oferta/bmc-slr01-elektroniczna-di2-ultegra-carbon-mavic-szosa-szosowy-prologo-CID767-IDo7z6V.html na wzrost 178-188
      https://www.olx.pl/oferta/zawodowa-szosa-ridley-noah-campagnolo-chorus-11s-rachunek-i-gwarancja-CID767-IDpxOWP.html waga 7,47 bez pedałów
      https://www.facebook.com/groups/kolarstwohandel/permalink/1573744322715072/?sale_post_id=1573744322715072  mało sztywny na podjazdach
      https://www.facebook.com/groups/wwwgieldarowerowacom/permalink/958788677607204/?sale_post_id=958788677607204   trochę enduro
      https://uzywane.valdisport.pl/szosowe/346-534-bianchi-sempre-pro.html#/40-rozmiar_szosa-55cm
      https://uzywane.valdisport.pl/szosowe/339-530-cube-c62-agree-pro.html#/41-rozmiar_szosa-56cm
       
       
       
      Całośc planuje zamknąc w 7500 zł

      Wolałbym jednak znaleźc kompletny rower gotowy do wyścigów juniorskich do 5500 zł i kupic miernik mocy za 1500 zł i zamknąc całośc w 7000 zł. Ta cena na górze to tylko dla naprawdę rowerów na długie lata.
    • Pompekk
      Przez Pompekk
      Witam mam napęd 1x8. Nie pamiętam dokładnie jaki napiszę jak wrócę do domu... mam z nim lekki problem. A mianowicie chodzi o to, że mam napęd 1x8, przerzutka, kaseta i manetka wszystko na 8 rzędów, a gdy zmieniam biegi to zmienia mi na kasecie z 1 na 3, gdy manetka jest na 2... z 3 na 5 jak manetka jest na 3 i z 5 na 7 jak manetka jest na 4...
      Wie ktoś w czym problem? Regulacja nie pomaga, a manetka po odczepieniu linki działa w pełnym zakresie... od 1 do 8
      Nie wiem co to powoduje. Jakieś porady?
       
    • Psyhedelic
      Przez Psyhedelic
      Witam serdecznie wszystkich. Jestem Nowy na forum i z góry przepraszam jeśli coś przeoczyłem lub napisałem błędnie.
      Rozchodzi sie o wolnobieg. Gwint piasty to M30. Obecnie posiadam napęd Dicty 14T (czyli 14 zębów na tylnej osi) chciałbym trochę zmniejszyć prędkość roweru podnosząc przełożenie czyli aby jechał wolniej Ale żeby np. Łatwiej podjechać pod górkę. Niestety największy wolnobieg na mój gwint to 15T czyli 15 zębów. Pytanie brzmi jak duża jest różnica między 14 a 15 ? Będzie to wyraźnie odczuwalne czy raczej drobnostka ? Nie moge znalezc odpowiedzi dlatego pytam ogarnietych w tym temacie. Pozdrawiam Was i wszystkiego najlepszego w Nowym roku!
×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.