Skocz do zawartości

[rower] Scott/Specialized/Santa Cruz


shinya56

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

W najbliższym czasie planuję kupić rower. Napiszę o moim stylu jazdy i czego oczekuję. Liczę na Wasze doświadczenie.

 

Do tej pory jeździłem na 26'. Przy moim stylu (opiszę to później) jeździło mi się rewelacyjnie. Segment ten jest zastępowany przez 27,5'. Celuję w ten rozmiar. 29' nie biorę pod uwagę. 

 

Styl jazdy: Agresywny, szybki, ostre wejścia  w zakręty, skoki z 2-3 metrów, przy lądowaniu przyhamowanie i  wejście w zakręt 90 st.

Z testów i opinii ludzi wiem, że tego nie zapewni mi 29'. Natomiast 27,5' jest bardziej zbliżona do 26'. 

 

Miejsce: Góry Świętokrzyskie, 2-3 razy do roku wypad bardziej na południe od Kielc.

 

Czego potrzebuję: 650B, skok 150 mm.

 

Cena: 13000 zł.

 

Po przeanalizowaniu tematu wybrałem trzy modele od różnych producentów na sezon 2015. 

 

Spezialized Stumpjumper Fsr Comp Evo 650B.

 

Rama
M5 hydroformed tubing, EVO 650b geometry, tapered headtube, PF30 BB, ISCG ’05, Command Post BlackLite routing, 142mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 150mm travel
Amortyzator
Custom FOX Float CTD Evolution w/ AUTOSAG, Climb, Trail, Descend settings and rebound adj., 195x51mm
Widelec
Custom RockShox Revelation RC 650b, tapered alloy steerer, 3P damper w/ 3-position compression, rebound adj., 15mm thru-axle, 150mm travel
Stery
1-1/8 and 1-1/2" threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower, cartridge bearings
Mostek
Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
Kierownica
Specialized All-Mountain, low-rise, 7050 alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 31.8mm
Chwyty kierownicy
Specialized Sip Grip, light lock-on, half-waffle, S/M: regular thickness, Others: XL
Przedni hamulec
Shimano Deore BR-M615, hydraulic disc, Ice Tech pads, S/M: 180mm rotor, Others: 200mm
Tylny hamulec
Shimano Deore BR-M615, hydraulic disc, Ice Tech pads, S/M: 160mm rotor, Others: 180mm
Dźwignie hamulcowe
Shimano Deore BL-M615, hydraulic lever
Przednia przerzutka
SRAM X7, 10-speed, S3 direct mount for DMD, bottom pull
Tylna przerzutka
SRAM X9 Type 2, 10-speed, mid cage
Manetki
SRAM X7, 10-speed, w/ MatchMaker clamp
Kaseta
SRAM PG 1030, 10-speed, 11-36
Łańcuch
SRAM PC 1031, 10-speed, w/ PowerLink, nickel finish
Mechanizm korbowy
Custom SRAM S-1250, 7050 alloy arms, 10-speed Trail double, PF30 spindle, 36/22
Wieńce
36/24
Suport
SRAM, PF30, OS press-in bearings, sealed cartridge
Pedały
Resin test ride, w/ toe clips, CEN std.
Obręcze
Roval 650b, alloy disc, 24mm wide, 32h
Przednia piasta
Specialized Hi Lo disc, sealed cartridge bearings, 15mm thru-axle, 32h
Tylna piasta
Specialized Hi Lo disc, 4 sealed cartridge bearings, 12mm thru-axle, 32h
Szprychy
DT Swiss Industry, stainless
Przednia opona
Specialized Butcher Control, 60TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 650bx2.3"
Tylna opona
Specialized Slaughter Control, 60TPI, 2Bliss Ready, folding bead, 650bx2.3"
Dętki
Ultralight, presta valve
Siodło
Body Geometry Henge Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm
Sztyca
Command Post BlackLite, alien head design, single bolt head, w/ remote adjust lever, 30.9mm, S: 100mm travel, Others: 125mm
Zacisk sztycy
Command Post, single bolt, 34.9mm
 
W autoryzowanym sklepie Specialized rozmawiałem o tym modelu. Na sklepie była wersja 29'. Przymierzyłem się do tego modelu i nie wyobrażam sobie jazdy na 29' przy moim stylu. Tyle mogę napisać. Dla mnie najważniejsze są hamulce. Jest możliwość wymiany fabrycznych Shimano Deore na SLX M675. Duży plus.  Nie używałem wcześniej osprzętu SRAMa. Nie wiem czego mogę się spodziewać. Oprócz tego za 10% wartość roweru mogę wybrać akcesoria gratis. Kask, rękawiczki, ochraniacze. Drugi plus. Ale to ma najmniejsze znaczenie. Przede wszystkim liczy się geometria ramy do mojego stylu. W tym modelu nie ma systemu BRAIN. W sumie to chyba lepiej. Nie wiem czy automatyczny system trakcji jest to dobre rozwiązanie. 
Cena 11 999 zł
 
Scott Genius 730
Genius 700 to seria rowerów z pełnym zawieszeniem, zaprojektowana by poradzić sobie z każdym szlakiem w każdym momencie. Ich powiększone koła łączą zalety dużej średnicy i większego skoku. Przy skoku 150 mm ten rower to szczytowe osiągnięcie w kategorii trail, spisze się w każdym terenie.

RAMA
Genius z aluminium 6061, specjalnie cieniowane, hydroformowane rury, poszerzana główka, haki IDS SL z osią sztywną 12 mm

ZAWIESZENIE
Widelec: FOX 32 Float Evolution CTD, 3 tryby działania, oś sztywna 15 mm
Tłumik: dedykowany FOX Nude dla SCOTT, technologia CTCD ? 3 tryby działania, manetka TwinLoc

KOMPONENTY
Shimano XT/SLX, 30 biegów, korba Deore XT, hamulce tarczowe Shimano SLX

KOŁA
Piasty Shimano SLX, obręcze Syncros disc, opony Schwalbe Nobby Nic EVO Kevlar
 
Cały na SLX z XT. Duży plus. System kontroli trakcji obsługiwany manetką. Wydaje się, że jest to dobre i sprawdzone rozwiązanie. Amortyzator tył Nude zaprojektowany przez Scotta i FOXa. Rama jest przeprojektowana z wyścigowego Sparka. 
Cena 11 999 zł
 
Santa Cruz Bronson 27.5'
Osprzęt na SLX. Z tego co wyczytałem rower przeznaczony do "zabawy". Ogólnie mało informacji na jego temat. W zeszłym roku była premiera. 
Cena 14 500 zł
 
Jest z czego wybrać, ale wybór nie jest łatwy. Jestem zdecydowany na rozmiar kół, skok, ale muszę wybrać geometrie ramy do mojego stylu. Osprzęt w tych modelach jest dla mnie ok (nie wiem za dużo o SRAM?). 
Proszę o pomoc w wyborze.
Pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...