Skocz do zawartości

[dętka] jak zmienić dętkę?


BONUS

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Przeczytałem cały wątek kilka razy. Mimo to zdjęcie opony zajęło mi 2 godziny. Niezwykle cenne są opinie typu "po co taki wątek, przecież to takie proste". A teraz powiem, czego tu brakuje:

Zdjąć pierwsze 20 cm opony trzeba trzema łyżkami. Potem już idzie łatwo, naciągając dalej i dalej. Łyżką, lub zwyczajnie palcami. Jak podejść to tych pierwszych 20 cm?

  1. Wkładamy 2 łyżki pod oponę w odległości 10 cm, ale nie wyciągamy jeszcze opony za obręcz.
  2. Dokładamy trzecią łyżkę znowu w odległości 10 cm, dalej nie wyciągamy opony. Razem mamy włożone 3 łyżki i pokryte jakieś 20 cm opony. Jest to o tyle istotne, że po wyciągnięciu 10 cm opony nie dałoby się włożyć tej trzeciej łyżki - naprężenie opony jest zbyt silne.
  3. Odginamy teraz pierwszą łyżkę, na przykład od prawej, tak żeby opona przeskoczyła za obręcz. Siły potrzeba dość dużo, wydaje się wręcz, że łyżka się złamie, ale one są wytrzymałe. Oczywiście nie z całej siły, warto oponę najpierw lekko przyciągnąć w kierunku obręczy, żeby droga przegięcia była krótsza.
  4. Odginamy drugą łyżkę, oby nie wypadła nam w tym czasie ta trzecia :)
  5. Odginamy trzecią łyżkę.

Wiele wskazówek, które tutaj padło pozostaje w mocy i oczywiście warto się do nich stosować. Dla mnie powyższe stanowiło jednak kruczek i wielkie odkrycie.

Mój błąd polegał na tym, że odginałem oponę jedną łyżką, a potem próbowałem poszerzać to "rozwarcie". Krew się lała, a opona ciągle wracała na swoje miejsce. Nie tędy droga :)

Dzisiaj wymieniałem dętkę 2 razy i idzie to już faktycznie łatwo. Ale ta pierwsza opona była stara i może przez to bardziej oporna.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Pierwsza rzecz przy opornych oponach, to zsunięcie/przepchanie opony w stronę środka obręczy - tak, żeby opona na całym obwodzie nie przylegała do obręczy (co ma zazwyczaj miejsce, zwłaszcza jeśli długo nie była ściągana - wtedy jest jakby przyklejona do obręczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Dołoże swoje przemyślenia, po to forum i ten temat:

NIgdy nie miałem problemu z wymianą dętek/opon dotychczas (2x crossowe 1x szosa - obręcze alu) 2 łyźki do zdejmowania, nowa opona/dętka, i ciach założenie opon „ręcami” - czy to nowa, czy stara, czy to była 18mm czy 38mm, bez problemu.

Ale jak się za wymianę  w karbonowych kołach do gravela to myślałem, że zejdę. Pomógł ostatecznie patent z płynem do naczyń, ale i tak naku&&&%wałem się srodze i z dwoma łyżkami ledwo opony wkładałem z powrotem (Schwalbe G-One Allround 35mm i zimówka jakaś kolczasta 40mm, też Schwalbe). Czy to faktycznie kwestia że oponka strasznie trze karbonową obręcz i dramatycznie ciężko ją przesunąc/zsunąć?

 

@owiec88 BYły kiedyś spoko pompki rowerowe w lidlu, z manometrem, ale jak mi jumnęli, to kupiłem jakąś „Pro”.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BetoNova napisał:

Dołoże swoje przemyślenia, po to forum i ten temat:

NIgdy nie miałem problemu z wymianą dętek/opon dotychczas (2x crossowe 1x szosa - obręcze alu) 2 łyźki do zdejmowania, nowa opona/dętka, i ciach założenie opon „ręcami” - czy to nowa, czy stara, czy to była 18mm czy 38mm, bez problemu.

Ale jak się za wymianę  w karbonowych kołach do gravela to myślałem, że zejdę. Pomógł ostatecznie patent z płynem do naczyń, ale i tak naku&&&%wałem się srodze i z dwoma łyżkami ledwo opony wkładałem z powrotem (Schwalbe G-One Allround 35mm i zimówka jakaś kolczasta 40mm, też Schwalbe). Czy to faktycznie kwestia że oponka strasznie trze karbonową obręcz i dramatycznie ciężko ją przesunąc/zsunąć?

 

@owiec88 BYły kiedyś spoko pompki rowerowe w lidlu, z manometrem, ale jak mi jumnęli, to kupiłem jakąś „Pro”.

Uważam że zależy od rodzaju obręczy i rodzaju opony - ze zwykłej obręczy oponę zwijaną można gołymi rękami, drutowana wymaga czegokolwiek - nawet jak ktoś tu pisał da się kluczem od domu ale by zdjąć drutowaną oponę z obręczy tubless ready to warto mieć przynajmniej dwie łyżki i trzeba się wysilić. Wymiana dwóch zużytych opon Schwalbe Smart Sam na obręczach tubless ready zajęła mi pod dwie godziny w warunkach domowych, dobrze że mają wkładkę antyprzebiciową i nie musiałem tego robić w terenie.😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...