Skocz do zawartości

[tłumik] Wymiana tłumika w Rock Shox Tora 302 U-Turn


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

tłumik kompresji w mojej Torze uległ dość poważnemu uszkodzeniu [LINK] i jestem zmuszony go wymienić.
Znalazłem tłumik odpowiedni do mojego modelu [LINK], ale jak to w ludzkiej naturze bywa, chciałoby się zaoszczędzić. Za ponad 100 zł mniej mogę zdobyć tłumik do Tory 29", który wygląda tak [LINK]. Wg sprzedawcy średnica goleni tej Tory wynosi 32mm, czyli dokładnie tyle co w mojej.
Czy ten tłumik będzie pasował do mojego amortyzatora?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Mod Team

Jedno i drugie to tora wiec powinien pasować. Tora miała tylko stalowe golenie, to ważne, bo alu golenie i tłumiki do nich mają inne średnice wewnętrzne. Tu i tu tora wiec ma być. Jednak jest to tora 29 i tłumik mógł by być dłuższy przypadkiem, weź to pod uwagę i o to zapytaj.

 

Odnośnie twojego tłumika ... było skakać blokadzie ? Co prawda TK ma niby zawór bezpieczeństwa, otwierający tłumik przy uderzeniu ... ten jednak widocznie sie nie otworzył.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację o goleniach stalowych.
Też myślałem, że może będzie dłuższy, ale na zdjęciu wygląda na krótszy. W każdym razie już napisałem maila do sprzedawcy z pytaniem o wymiary.

Odnośnie mojego tłumika... Jakiś czas temu amortyzator stracił skok (jak dla mnie to zapchał się śmierdzącą mieszaniną smaru i oleju, ale może to i był tłumik), a blokada nie działała wtedy od niepamiętnych czasów. Postanowiłem wtedy zrobić mu serwis, zgodnie z manualem od Rock Shox'a rozkręciłem go, wyczyściłem, wymieniłem olej i po tym zabiegu wszystko zaczęło miodnie działać. Skok, tłumienie, blokada, przestał ciec. Przynajmniej do czasu. Wziąłem go raz do Rzeszowa i w sumie jeździłem po tamtejszym skateparku (polecam ;)), ale amortyzator doznał usterki przy zwykłym opuszczeniu koła z wheelie (przy odblokowanym [chyba] tłumiku). Zablokował się przy wypuszczonych goleniach. Potem zaczął lekko "krwawić" z korka prawej goleni (tam gdzie tłumik) i przypuszczalnie w końcu stracił na tyle oleju (albo jakoś się odetkał), że skok wrócił (ale już bez tłumienia). End of story. Nie dawno zdjąłem dolne golenie, żeby oddać je do spawania (magnezowe, urwany uchwyt zacisku hamulca, niestety nie dali rady, podobno niespawalny stop i w ogóle beznadziejny przypadek) i przy okazji zajrzałem do tłumika.

Przy okazji, może wiecie czy da radę zespawać magnezowe golenie? (albo gdzie zrobić to w Lublinie/Krakowie)

Edytowane przez Artemis
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Popularne aktualnie

  • Podobna zawartość

    • Przez Turb0
      Witam mam pytanie o poradę odnośnie amortyzatora SR suntour Aion QR15.
      Mam ten amorek w rowerze typu Dirt ustawiony na 100mm skoku i mam z nim taki problem że jakiś czas temu blokada skoku tak jakby się przekręciła i kręci trochę bardziej niż powinna (raz amortyzator się blokuje a raz nie i na odwrót) nie drążyłem wcześniej co mogło się stać bo i tak nie używam tego za często ale dzisiaj postanowiłem że pojadę sobie do sklepu rowerem i podskakując na krawężnik (nie uderzyłem w nic tylko wskoczyłem na niego) usłyszałem niepokojący dźwięk jakby amortyzator wciągał powietrze i trochę piszczał (ciężko określić ten odgłos).
      Czytałem na internecie że w tych amortyzatorach problem jest z tłumikami i mam nadzieje że mnie to nie spotkało.
      Jak by były potrzebne jeszcze jakieś informację to z chęcią ich udzielę 
      Bardzo proszę o szybka pomoc
      Bardzo dziękuje i pozdrawiam 
    • Przez dzojo
      Witam wszystkich.
      Jestem nowy na forum i totalnie zielony w kwestii serwisu.Mialem tez długą przerwę w zabawie z rowerami no ale wróciłem. Po lekturze wielu tekstów na forach itp. filmów na YouTube postanowiłem zrobić serwis amora RS Reba SL da. No i rozebrałem go, powymienialem uszczelki itp. ale przy składaniu tłumika pojawiło się pytanie...co to za element?...czy to redukcja skoku?...czy to tak ma być i nie ruszać.? Bo jak redukcja to bym zdjął...ale nie wiem... Amor był kupiony używany, więc coś mogło być dolozone, jeździł ktoś sporo lżejszy niż ja...
      Pomóżcie ludzie...mam to porozkladane po całym pokoju i nie wiem co robić...

    • Przez Rekonij
      Witam
      Wie ktoś czy możliwe by było włożenie tłumika z dj3 do dj1. Nie wiem czy lagi dolne są w nich takie same i czy jest w ogóle możliwe żeby zamienić tłumik powietrzny na olejowy. Dodam jeszce że obydwa tlumiki byly by z tego samego roku czyli 2008. Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi
    • Przez Luki160
      Witam.Czy potrafi ktoś rozpoznać model tego amortyzatora?Z góry dziekuje.
       

    • Przez manio49
      Hej,
      noszę się z zamiarem sprzedaży roweru który jest ze mną od wieeelu lat  
      Generalnie kiedyś był to zapomniany KROSS Vision. Na chwilę obecną została z niego tylko tylna przerzutka.
      OK, specyfikacja:
      Rama: Author Traction model '07 21", od nowości oklejony, jedyne obtarcie od linek na rurze sterowej + brak loga na tejże rurce.
      Widelec: RS Tora 302 Solo Air disc, działa
      Stery: Na 99% ori ritchey dodawany do ramy
      Mostek: Lekki wznios Rockrider 90mm 31,8mm
      Kierownica: Gięta Rockrider 700mm 31,8mm
      Chwyty: piankowe author
      Manetki: SRAM X5 Trigger Srebrne
      Klamki: Avid FR5 (tu nie jestem pewien na 100%, tylko na 99  )
      Hamulec przód: Avid BB5 180mm
      Hamulec tył: V brake SRAM 5.0
      Koło przód: piasta DT Swiss (i teraz nijak nie pamiętam modelu, ale to będzie odpowiednik dzisiejszej 370), szprychy DT Swiss, Obręcz wielokomorowa Alexrims.
      Koło tył: piasta - przedpotopowa (rocznik 1998 !), kupiona jako nowy parę lat temu Shimano FH-MC38 STX RC (reeewelacyjny tyka  ), piasty DT Swiss, obręcz wielokomorowa Alexrims (chyba DM18).
      Przerzutka tył: Sram 7.0 rocznik pewnie 2004 albo 2005
      Kaseta: SRAM PG-970
      Łańcuch: SRAM PC-59
      Przerzutka przód: chyba Alivio albo podobna, ogarnia.
      Korba: Wydaje mi się, że jest to Alivio. Parę ładnych lat temu została mi polecona jako najlepsza z najprostszych. I się sprawdziła, mimo tego, że jest na kwadrat, daje radę.
      Sztyca: Accent
      Siodło: Niegdyś mega polecany, mega wygodny stołek WTB, już jak go kupowałem kilka lat temu był "białym krukiem"  
       
      Rower absolutnie nie przemęczony. Nie będzie przesadą, jeśli napiszę że przez całe swoje życie przejechał max 4000 km. Łańcuchy zmieniane regularnie.
       
      Napiszcie mi moi mili ile mógłbym za to dostać
       
       
      Chciałbym również sprzedać zestaw pedały+buty.
      Pedały Time'a, najtańszy model ATAC + buty Specialized Sport 48 w stanie db (widać, że są używane, ale po wkładce można zauważyć, że nie są złachane). 
      Po ile chodzą takie "sety"?
       
       
      Z góry dziękuję za zainteresowanie  Nie jest to cannondale ani klein ale...
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...