Skocz do zawartości

[tłumik] Wymiana tłumika w Rock Shox Tora 302 U-Turn


Artemis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

tłumik kompresji w mojej Torze uległ dość poważnemu uszkodzeniu [LINK] i jestem zmuszony go wymienić.
Znalazłem tłumik odpowiedni do mojego modelu [LINK], ale jak to w ludzkiej naturze bywa, chciałoby się zaoszczędzić. Za ponad 100 zł mniej mogę zdobyć tłumik do Tory 29", który wygląda tak [LINK]. Wg sprzedawcy średnica goleni tej Tory wynosi 32mm, czyli dokładnie tyle co w mojej.
Czy ten tłumik będzie pasował do mojego amortyzatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jedno i drugie to tora wiec powinien pasować. Tora miała tylko stalowe golenie, to ważne, bo alu golenie i tłumiki do nich mają inne średnice wewnętrzne. Tu i tu tora wiec ma być. Jednak jest to tora 29 i tłumik mógł by być dłuższy przypadkiem, weź to pod uwagę i o to zapytaj.

 

Odnośnie twojego tłumika ... było skakać blokadzie ? Co prawda TK ma niby zawór bezpieczeństwa, otwierający tłumik przy uderzeniu ... ten jednak widocznie sie nie otworzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację o goleniach stalowych.
Też myślałem, że może będzie dłuższy, ale na zdjęciu wygląda na krótszy. W każdym razie już napisałem maila do sprzedawcy z pytaniem o wymiary.

Odnośnie mojego tłumika... Jakiś czas temu amortyzator stracił skok (jak dla mnie to zapchał się śmierdzącą mieszaniną smaru i oleju, ale może to i był tłumik), a blokada nie działała wtedy od niepamiętnych czasów. Postanowiłem wtedy zrobić mu serwis, zgodnie z manualem od Rock Shox'a rozkręciłem go, wyczyściłem, wymieniłem olej i po tym zabiegu wszystko zaczęło miodnie działać. Skok, tłumienie, blokada, przestał ciec. Przynajmniej do czasu. Wziąłem go raz do Rzeszowa i w sumie jeździłem po tamtejszym skateparku (polecam ;)), ale amortyzator doznał usterki przy zwykłym opuszczeniu koła z wheelie (przy odblokowanym [chyba] tłumiku). Zablokował się przy wypuszczonych goleniach. Potem zaczął lekko "krwawić" z korka prawej goleni (tam gdzie tłumik) i przypuszczalnie w końcu stracił na tyle oleju (albo jakoś się odetkał), że skok wrócił (ale już bez tłumienia). End of story. Nie dawno zdjąłem dolne golenie, żeby oddać je do spawania (magnezowe, urwany uchwyt zacisku hamulca, niestety nie dali rady, podobno niespawalny stop i w ogóle beznadziejny przypadek) i przy okazji zajrzałem do tłumika.

Przy okazji, może wiecie czy da radę zespawać magnezowe golenie? (albo gdzie zrobić to w Lublinie/Krakowie)

Edytowane przez Artemis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...