Skocz do zawartości

[Serwis] Rock Shox Recon Silver TK Solo Air


inTro84

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam! Pisze bo zastanawiam się czy w moim nowym widelcu Rock Shox Recon Silver Solo Air - blokada działa prawidłowo - mianowicie jak kilka razy zaciągnę ją na kierownicy i zwolnię to osadzenie pancerza linki przy widelcu samoczynnie się przekręca w konsekwencji czego linka się luzuje i dźwignia lata sobie luźno przy kierownicy. /jest tam taki wypust przy tej podkładce która trzyma pancerz - ale nie ma się on o co zahaczyć w półce widelca? Jak to wygląda w waszych sprzętach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...

Czy tam jest taka blokada? Jak np w  Rock Shox XC32 

 

http://www.bikestacja.pl/media/catalog/product/cache/1/image/fc9bdb1ca6a9c1512dd854f5b38daa2a/r/o/rock-shox-xc32-tk-solo-a_10880.jpg

 

Czy  tak jak tutaj  tylko że innej firmy amor : .Jednak to samo rozwiązanie jest  chyba w ROCK SHOX REBA RL.

 

0:22 sekunda filmu:

 

https://youtu.be/NQDaLUPdmOA?t=22

ROCK SHOX REBA RL QR15, 100mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ROCK SHOX RECON RL QR15 też ma tak jak w Rock shox xc32 solo air blokadę na kierownicy poploc czy w rączce ?

Od bodajże 2013 Recony mają manetki Pushlock http://chainreactioncycles.scene7.com/is/image/ChainReactionCycles/prod109106_IMGSET?wid=500&hei=505 a od zeszłego roku zastąpili ją  OneLoc https://www.sram.com/rockshox/products/oneloc#sm.00001v802pso6tcp9u0ow82ldai1q

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna być. Musisz wyjąć sprężynę i wywalić 20mm podkładki. Sprawdź najpierw czy tłumik się wysunie do tylu.

Dzięki za odp. To jest solo air. O nim pisałeś gdy chodziło Ci o podkładki? Czy chcąc wydłuŻyć skok będą potrzebne jakieś części czy tylko demontaż..?

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 6 miesięcy temu...

Nie chciałbym otwierać nowego tematu więc tu zapytam. Mam RS Recon Gold TK z 2014 roku. Amor ma przekulane 5tys km i właśnie odkryłem że nie działa blokada na goleni. Blokady nigdy nie używam, regulacja żółw-zająć działa idealnie, komora powietrzna świeżo po serwisie. Co może być przyczyną? Czy warto to naprawiać skoro nie mam zamiaru tej blokady używać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o blokadę "na sztywno amortyzatora" to dolej do tej goleni oleju, prawie do pełna (pod korek) prawie :-) nadmiar wypłynie.

Prawdopodobnie masz go za mało i blokada już nie działa - olej spłynął ci do dolnej lagi i już.

lub tez

Przeskoczyła ci sprężynka właśnie od tej blokady która jest w tym ustrojstwie w środku lagi i włączając ja (blokadę) nie ma ona siły zblokować amorek.

Działa ona w dwóch kierunkach, sprężynuje jak sprężyna, ale ma też moment skrętny- tak to nazwę- można ja obrócić. Odpowiada to za sile naciągu linki manetki.

Obydwie usterki już przerobiłem. Czas naprawy 15 min  w tym 5 na kawę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Spascmar napisał:

Obydwie usterki już przerobiłem. Czas naprawy 15 min  w tym 5 na kawę :-)

Dolne lagi ściągam co około 1000km, czyszczę nalewam świeżego oleju, nasączam gąbki itd i nigdy nie zauważyłem żeby w dolnej ladze było więcej oleju niż nalalem czyli kilka ml. Co do tej sprężynki to piszesz że odpowiada ona za naciąg linki manetki a ja nie mam manetki tylko blokadę na amorze więc pytanie czy ona tam w ogóle jest? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.04.2016 o 16:59, Punkxtr napisał:

Jeśli blokada puszcza, to dolanie oleju nie pomoże - najczęściej trzeba wymienić o-ring w dolnym tłumiku uszczelniający szaft. 

Sprawdzę ale sądzę że już pojawiła się odpowiedź w tym wątku... teraz doczytałem. Pytanie czy warto sobie tym zawracać głowę bo ta cała blokada to dla mnie zbędny bajer i nie mam zamiaru jej używać, a amor działa dobrze. Chodzi mi dokładnie o to czy jazda w takim stanie może doprowadzić do innej awarii lub uszkodzenia? 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do awarii nie doprowadzisz, ale blokada jest tylko niejako bonusem do sprawnego tłumika. Jak masz za mało oleju w tłumiku to ten tłumi gorzej, bo ściskane jest powietrze, które zastąpiło olej. Regulacja tłumienia powrotu Ci działa, bo zawór od niej jest jeszcze w oleju, ale samo tłumienie jest na 100% upośledzone tylko się przyzwyczaiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, seraph napisał:

Do awarii nie doprowadzisz, ale blokada jest tylko niejako bonusem do sprawnego tłumika. Jak masz za mało oleju w tłumiku to ten tłumi gorzej, bo ściskane jest powietrze, które zastąpiło olej

Zamówiłem już olej RS 5WT i czekam na przesyłkę i jak tylko go dostanę to się zabieram do roboty. Nic nie będę dolewać tylko naleję cały nowy. Nie lubię nalewać 'na oko' a spotkałem się z dwoma sprzecznymi wartościami 133 i 147 ml. To jest RS Recon Gold 100 ml 27,5TK zamontowany w rowerze z 2014 roku. To ile ma być tego oleju w tłumiku dokładnie???

http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/tHgiGl-i5gGkjsvrXujQN0wqof99r6iaO4VCVWpP4s0/mtime:1372788167/sites/default/files/techdocs/gen0000000004392_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2014_0.pdf

 

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...